Ja som overskriften.. min mand er overkontrolerende.. og jeg kan bare ikke ha' det !
Han har sådan en ting med økonomi.. han føler han SKAL være den der styrre det, ellers går han psykisk under. Noget med hans sygdom (adhd) og hans depressioner...
I starten af vores forhold tog jeg mig ikke rigtig af det.. fordi det var da fint nok han stod for alt det med økonomi, så havde jeg mine "lommepenge" og så sørgede han for det hele blev betalt osv. Men nu efter 4 år, ser jeg på situationen udefra og er ved at blive sindsyg...
fx. Vi har i noget tid snakket om at vi skulle finde nogle billigere abbonnomenter til vores mobiler, da det til tider godt kan komme op og blive mange penge bare for tlf. opkald.. 
Han vil gerne vi begge får cbb taletid, så han kan bestemme og holde styr på hvornår der bliver købt taletid..Det ville jeg så ikke være så vild med da jeg har Iphone og så ikke har samme muligheder for at bruge internettet på mobilen, som jeg gør ofte.
Efter at have snakket med min veninde om hendes abb. tænkte jeg at det var noget der passede mig. så jeg sagde til manden at det bestiller jeg.. så i dag sidder han og tjekker webbank og spørger mig hvorfor M1 har trukket ***kr. fra vores konto.. jeg siger så det var jo fordi jeg oprettede nyt abb. som er billiger, og det sagde jeg jo også forleden... så flipper han.. "jeg ringer kræftedme og afbestiller det lort, du skal ikke bruge penge uden at spørge mig" osv osv.
jeg tænkte bare "øh hallo...
hvad sker der lige her... hvornår holdt det op med at være både min og din løn og fælles økonomi"
Jeg følte mig som en lille pige, der fik ballade af far for at have brugt penge..
hvordan kommer jeg ud af det her hul hvor han tror han "ejer" alt der er vores, at jeg skal spørge om lov for at bruge mine egne penge 
eller er det min egen skyld ....at jeg har ladt det kører så langt
er så fortvivlet lige nu..
Anmeld