Har jeg en spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. april 2011

december-babyen

Min kæreste og jeg fandt ud af i mandags at vi venter barn, drømmebarnet Er ca 5 uger henne og vi har været meget meget lykkelige.

Jeg var så på arbejde igår men havde ondt i underlivet hele arbejdsdagen igennem og klagede til mine kolleger men blev alligevel på arbejdet.

Da jeg så kom hjem om eftermiddagen og skulle tisse opdagede jeg blod og begyndte seriøst at stortude og blive fuldstændig ude af den.

Jeg ringede til vagtlægen som sagde jeg måtte afvente og se da jeg ikke er længere henne. Enten er det bare en alm blødning eller er jeg ved at få en spontan abort.

Jeg hvilede 5 timer på sofaen imens tankerne kørte i hovedt på mig men sent om aftnene begyndte jeg at få kraftige kramper i underlivet og ringede igen til lægevagten som denne gang sendte mig til en scanning og undersøgelse på afsnit D på OUH.

Min kæreste og jeg kørte derud og her blev jeg undersøgt af en læge som kunne fortælle at han kunne se spiren som lå hvor den skal men for tidligt til at se hjerteblink. Han fortalte også at eftersom min blødning næsten var stoppet igen at det kunne være helt normalt og det samme med smerterne. Han fortalte dog også at det kan være en spontan abort men at så vil blødningen nok tage til i løbet af dagene.

Jeg skal derud igen idag og have taget en blodprøve, det samme på torsdag så de kan sammenligne tallene og får så svar på fredag.

Mit spørgsmål lyder så på nu: er der andre herinde som har prøvet at bløde samt have kraftige smerter for en kort periode uden at det har været en SA??

Idag har jeg stadig en mild smerte i underlivet, de såkaldt ligament smerter, ikke ligesom igår og bløder slet ikke mere men er stadig virkelig nervøs og bange.

Er forøvrigt helt ny herinde, mit første indlæg, lidt øv taget omstændighederne i betragtning men håber nogen kan bidrage med positiv feedback.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

tinasmor

Har en veninde som blødte on and off intil hun var ca 10 uger henne. Ja faktisk to veninder. Begge har i dag begge sunde og raske børn. Det vigtigste er bare, at man ikke bløder lige så meget som ved alm. mens.

for dig.

Anmeld

25. april 2011

Worldwide

:O! Håber da virkelig ikke der er noget galt med bebse!

for h*n bliver derinde så Lorelai har nogen at lege med!

Anmeld

25. april 2011

december-babyen

Den veninde som blødte om and off, havde hun også smerter??

Jaaaah vi håber den bliver hvor den skal så Lorelai vil få en lille kusine eller fætter

Anmeld

25. april 2011

Worldwide

december-babyen skriver:

Den veninde som blødte om and off, havde hun også smerter??

Jaaaah vi håber den bliver hvor den skal så Lorelai vil få en lille kusine eller fætter

Ring evt til lægen i morgen og sig du har blødt og evt be om en tidlig scanning? Ellers må i betale jer til en tryghedscanning, bedst efter uge 7+

Off-topic; Kom i herned af i dag eller bliver i hjemme så du kan blive på sofaen?

Anmeld

25. april 2011

december-babyen

Fik jo allerede en scanning sent igår aftes og han kunne bare se den lå hvor den skulle og stadig var der men ikke om jeg er igang med en SA, derfor blodprøverne så de kan forholde sig til tallene.

Vi skal på OUH kl 13.30 og så komme vi bagefter

Anmeld

25. april 2011

Worldwide

december-babyen skriver:

Fik jo allerede en scanning sent igår aftes og han kunne bare se den lå hvor den skulle og stadig var der men ikke om jeg er igang med en SA, derfor blodprøverne så de kan forholde sig til tallene.

Vi skal på OUH kl 13.30 og så komme vi bagefter

Okey, i må jo bare lige skrive når i køre derfra

Tænker mere det måske ville være en lettelse for jer begge at se hjerteblik

Anmeld

25. april 2011

december-babyen

Ja hvis svaret fredag er posistivt således at det ikke er en SA...SÅ vil vi meget gerne have og betale for en tryghedsscanning

Anmeld

26. april 2011

Worldwide

Opper lige for dig Kunne være der er flere skønne kvinder derude med input

Anmeld

26. april 2011

mortilnoahogmelina

JEg blødtd i uge 8 og havde smerter . Jeg har idag heldigvis en dejlig sund og rask dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.