Vi fik nr tre da vores tvillingepiger var 4½ år gamle. Det har været hårdt, på den måde at vi pludselig igen var bundet. Vi skulle til at pakke en masse blot for at få kaffe ved vennerne, alt skal planlægges efter middagssøvn, og hun kan ikke bare ligges til at sove hvor som helst og når som helt. Vi skulle være vågne om natten igen og Maja kræver en voksen hele tiden, så vi kan ikke bare gå i haven eller værkstedet at arbejde, selvom de store jo sagtens kan lege indenfor selv.
At vores piger var så store var bare dejligt. De kunne sagtens forstå at de lige skulle vente, mens jeg ordnede Maja. Og de vil meget gerne hjælpe til med hende. Men de vil gerne gøre så meget godt for hende, at vi engang imellem bliver nødt til at fortælle dem, at Maja altså ikke skal have lige det hun vil, bare fordi hun er lille. Sådan en lille efternøgler kan jo hurtig blive smaskforkælet når hun har to søstre og to forældre til at varte sig op 
Men man fortryder jo aldrig de børn man får, kun dem man ikke får. Og jeg ville ikke bytte Maja for hverken søvn eller mere fritid. Men jeg glæder mig da til hun også bliver større 
Mit råd vil være at i overvejer om i nu også har lyst til at blive sat de år tilbage, i forhold til frihed/fritid, søvn, karriere og lign.
www.stjerneleg.dk
Anmeld