Min erfaring som dagplejer er at emmaljunga vogne meget hurtigt bliver løse og gyngende. Hvor odder er meget stiv i det. Begge dele er lige galt
En vogn der er stiv som odderen er tung at køre med især når man skal dreje om hjørner. Alle bump på vejen kan mærkes i både barnevogn og barn. Til gengæld er den stiv og stærk og holder til mange børn. Også til søskendesæde og to i vognen på en gang.
En emmaljungavogn er blød og nem at køre, man mærker den næsten ikke. Men emmaljungaen bliver ofte ret ledløs inden andet barn er færdig med den. Den er nemmere at vælte når barnet sætter sig op også med bremsen på.
Når din dagplejer har valgt at have to børn i vognen er det muligvis hvis de har været ude at gå tur, måske har dit barn siddet i vognen og en anden er blevet træt i benene.
Nogle dagplejere foretrækker at bruge en af forældrenes vogne hvis de kun har to børn da de vogne ofte er mindre end dem vi selv har. Jeg er dog meget imod det og ville helt ærligt ikke have at min vogn blev brugt som gå-tur-vogn i dagplejen.
Anmeld