Har lige et spm. ang. min barnevogn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

mamax3

Isabeau skriver:

Tror vidst bare jeg ønsker mig en ny så

jeg fik mine fjedre tjekket og spændt efter da jeg købte en brugt vogn og den dur upåklageligt endnu... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Isabeau

Fru'Rugaard skriver:

Vi har også en emmaljunga, og på vores kan man indstille "vippefunktionen"- hvis man kan det på jeres, kunne det måske være at det hjalp?

Hvor gør man det? 

Anmeld

25. april 2011

Fru'Rugaard

Isabeau skriver:

Hvor gør man det? 

Jamen, på vores der sidder der sån en en sort aflang plastik stang øverts på stellet, (tættest på baghjulet) som man kan dreje med
Men vores er også en nyere model, så ved ikke om der er sådan en på jeres

Anmeld

25. april 2011

Isabeau

Fru'Rugaard skriver:

Jamen, på vores der sidder der sån en en sort aflang plastik stang øverts på stellet, (tættest på baghjulet) som man kan dreje med
Men vores er også en nyere model, så ved ikke om der er sådan en på jeres

Har lige tjekket, og det er der ikke Hmm, men har kigget på en del andre på Guloggratis og andre steder. Der skal nok være én til mig

Anmeld

25. april 2011

Fru'Rugaard

Isabeau skriver:

Har lige tjekket, og det er der ikke Hmm, men har kigget på en del andre på Guloggratis og andre steder. Der skal nok være én til mig

Det ska der helt sikkert nok være
Man kan få mange gode brugte barnevogne

Anmeld

25. april 2011

AD

Vi har en emmaljunga fra 2004 og den fejler intet! Affjedringen virker upåklageligt og det er nu 3. barn der ligger i den.

Der er også en dims på siden af vores vogn hvor man selv kan bestemme affjedringen ved at dreje på den/dem for der sidder en på hver side af vognen. Også på den ældre model

Prøv at kigge i bunden af barnevognen - der er faktisk 2 hold dimser til at sætte barnevognsselen i med 10 cm mellemrum. Man skal sætte selen fast i de bagerste OG så skal man huske at bremse vognen hvis barnet sidder i den selv. Tror enhver barnevogn kan vælte hvis vognen ikke er bremset.

Kh Dina

Anmeld

25. april 2011

Fru Hansen

Min erfaring som dagplejer er at emmaljunga vogne meget hurtigt bliver løse og gyngende. Hvor odder er meget stiv i det. Begge dele er lige galt

En vogn der er stiv som odderen er tung at køre med især når man skal dreje om hjørner. Alle bump på vejen kan mærkes i både barnevogn og barn. Til gengæld er den stiv og stærk og holder til mange børn. Også til søskendesæde og to i vognen på en gang.

En emmaljungavogn er blød og nem at køre, man mærker den næsten ikke. Men emmaljungaen bliver ofte ret ledløs inden andet barn er færdig med den.  Den er nemmere at vælte når barnet sætter sig op også med bremsen på.

Når din dagplejer har valgt at have to børn i vognen er det muligvis hvis de har været ude at gå tur, måske har dit barn siddet i vognen og en anden er blevet træt i benene.
Nogle dagplejere foretrækker at bruge en af forældrenes vogne hvis de kun har to børn da de vogne ofte er mindre end dem vi selv har. Jeg er dog meget imod det og ville helt ærligt ikke have at min vogn blev brugt som gå-tur-vogn i dagplejen.

Anmeld

25. april 2011

Aves.

Jeg mener at de vogne max kan holde til 15 kg, så finder det egentlig ganske underligt at en dagplejer vælge at køre rundt med en vogn der ikke er lavet til at kunne holde til to børn...og jeg tænker altså her på sikkerheden for de børn og også på at hun jo ødelægger dine ting...

Anmeld

26. april 2011

Isabeau

fru-nielsen skriver:

Min erfaring som dagplejer er at emmaljunga vogne meget hurtigt bliver løse og gyngende. Hvor odder er meget stiv i det. Begge dele er lige galt

En vogn der er stiv som odderen er tung at køre med især når man skal dreje om hjørner. Alle bump på vejen kan mærkes i både barnevogn og barn. Til gengæld er den stiv og stærk og holder til mange børn. Også til søskendesæde og to i vognen på en gang.

En emmaljungavogn er blød og nem at køre, man mærker den næsten ikke. Men emmaljungaen bliver ofte ret ledløs inden andet barn er færdig med den.  Den er nemmere at vælte når barnet sætter sig op også med bremsen på.

Når din dagplejer har valgt at have to børn i vognen er det muligvis hvis de har været ude at gå tur, måske har dit barn siddet i vognen og en anden er blevet træt i benene.
Nogle dagplejere foretrækker at bruge en af forældrenes vogne hvis de kun har to børn da de vogne ofte er mindre end dem vi selv har. Jeg er dog meget imod det og ville helt ærligt ikke have at min vogn blev brugt som gå-tur-vogn i dagplejen.

Har en veninde med en Odder barnevogn, og har lagt mærke til at den faktisk er nemmere og dreje med end min egen EmmalJunga. Så tror jeg går efter sådan en næste gang

Anmeld

26. april 2011

Isabeau

Eva. skriver:

Jeg mener at de vogne max kan holde til 15 kg, så finder det egentlig ganske underligt at en dagplejer vælge at køre rundt med en vogn der ikke er lavet til at kunne holde til to børn...og jeg tænker altså her på sikkerheden for de børn og også på at hun jo ødelægger dine ting...

Var jeg ikke klar over? Skal jeg da lige sige til hende; at hun godt må bruge sin egen dagplejevogn fremover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.