Isabeau skriver:
Hej! Jeg købte en 6 år gammel Emmaljunga barnevogn for et par mdr. siden, og var simpelthen så glad for den, men for en 14 dages tid siden, da jeg hentede Stella om eftermiddagen, fortalte min dagplejer, at jeg nok burde overveje og få en anden vogn...?
Hun havde været ude og køre med den, med 2 børn, bla. Stella, og mente den fjedrede ufattelig meget! Hun skulle hive så kraftigt i den, for at dreje den (altså hive ned i styret).
Efter hun har sagt det, kan jeg godt selv se det - og mærke det. Læner Stella sig forover, og hun vejer kun 12 kg., så vælter den simpelthen! Hun har sele på, men jeg kan ikke ha´ hende til og sidde selv i den. Fx. de sidste par dage, hvor vi har stablet brænde, har jeg måtte ha´ hende til og sidde og kigge på i barnevognen, men hun er så livlig og idag væltede hun altså forover! Der skete heldigvis ikke noget - manden var hurtig
Men nøjj, et chok, jeg fik! Og Stella fik en chok!
Har jeg mon købt den for gammel?
Andre der har problemer med deres "gamle" Emmaljunga med alt for meget affjedring?
Diana & Stella og den lille nye julefis
Emmaljunga forbrikkerne, eller dem der laver dem, de skal jo tjene penge, så de har jo lavet en fed fidus, med fjederen i stellet, der gør den max holder 4-5 år.
Den fjeder kam skiftes, men efter 3 mdr er det det samme igen. Jeg var nemlig nede og forhøre mig.
Min emmaljunga er fra 2006 og vi kommer ikke til at bruge den mere. Vi køber en ny odder istedet.
Så ja, man kan klart købe for gammel, ihvertfald når vi snakker emmaljunga.
Dertil skal det så siges, at vi har aldrig haft nogen problemer med vores emmaljunga, vi har aldrig oplevet at den har væltet eller haft nogen andre problemer med den.
Men nu er det tid til en udskiftning for vores vedkommende og valget denne gang falder på odderen

*Camilla 17+5