Har lige et spm. ang. min barnevogn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.262 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Isabeau

Hej! Jeg købte en 6 år gammel Emmaljunga barnevogn for et par mdr. siden, og var simpelthen så glad for den, men for en 14 dages tid siden, da jeg hentede Stella om eftermiddagen, fortalte min dagplejer, at jeg nok burde overveje og få en anden vogn...?

Hun havde været ude og køre med den, med 2 børn, bla. Stella, og mente den fjedrede ufattelig meget! Hun skulle hive så kraftigt i den, for at dreje den (altså hive ned i styret).

Efter hun har sagt det, kan jeg godt selv se det - og mærke det. Læner Stella sig forover, og hun vejer kun 12 kg., så vælter den simpelthen! Hun har sele på, men jeg kan ikke ha´ hende til og sidde selv i den. Fx. de sidste par dage, hvor vi har stablet brænde, har jeg måtte ha´ hende til og sidde og kigge på i barnevognen, men hun er så livlig og idag væltede hun altså forover! Der skete heldigvis ikke noget - manden var hurtig Men nøjj, et chok, jeg fik! Og Stella fik en chok!

Har jeg mon købt den for gammel? Andre der har problemer med deres "gamle" Emmaljunga med alt for meget affjedring?

Diana & Stella og den lille nye julefis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Lone Jakobsen

Isabeau skriver:

Hej! Jeg købte en 6 år gammel Emmaljunga barnevogn for et par mdr. siden, og var simpelthen så glad for den, men for en 14 dages tid siden, da jeg hentede Stella om eftermiddagen, fortalte min dagplejer, at jeg nok burde overveje og få en anden vogn...?

Hun havde været ude og køre med den, med 2 børn, bla. Stella, og mente den fjedrede ufattelig meget! Hun skulle hive så kraftigt i den, for at dreje den (altså hive ned i styret).

Efter hun har sagt det, kan jeg godt selv se det - og mærke det. Læner Stella sig forover, og hun vejer kun 12 kg., så vælter den simpelthen! Hun har sele på, men jeg kan ikke ha´ hende til og sidde selv i den. Fx. de sidste par dage, hvor vi har stablet brænde, har jeg måtte ha´ hende til og sidde og kigge på i barnevognen, men hun er så livlig og idag væltede hun altså forover! Der skete heldigvis ikke noget - manden var hurtig Men nøjj, et chok, jeg fik! Og Stella fik en chok!

Har jeg mon købt den for gammel? Andre der har problemer med deres "gamle" Emmaljunga med alt for meget affjedring?

puha sikke en grim oplevelse.

nu har jeg ikke en vogn i det mærke, men har desværre før oplevet at vogne begynder at "hænge" noget i fjedrene når de bliver gamle.

Anmeld

24. april 2011

Louise mortil4

ja samme problem her så vi skiftede den ud, turde sgu ikke ha dende siddene i den. Vores var også ved at være den 8 - 9 år, så den var godt brugt.

Anmeld

24. april 2011

Isabeau

Tror vidst bare jeg ønsker mig en ny så

Anmeld

25. april 2011

Mama2980

Jeg var ude og kigge på en emmaljunga der var et par år gammel. Men jeg synes at den var så "løs" at jeg ikke ville køre mit barn i den. og slet ikke når der en gang i mellem skulle kunne sidde en storesøster oven på i et søskendesæde.

Vi endte med en odder

Anmeld

25. april 2011

TinaPina

Hvorfor kører hun rundt med 2 børn i din barnevogn? Det er den da ikke beregnet til?

Det er selvfølgelig en gammel vogn og har sikkert ingen skade gjort,men jeg var godt nok blevet godt vrissen alligevel.

Der er nok ikke andet for end at købe en anden

Anmeld

25. april 2011

Fru'Rugaard

Vi har også en emmaljunga, og på vores kan man indstille "vippefunktionen"- hvis man kan det på jeres, kunne det måske være at det hjalp?

Anmeld

25. april 2011

chael

Isabeau skriver:

Emmaljunga forbrikkerne, eller dem der laver dem, de skal jo tjene penge, så de har jo lavet en fed fidus, med fjederen i stellet, der gør den max holder 4-5 år.

Den fjeder kam skiftes, men efter 3 mdr er det det samme igen. Jeg var nemlig nede og forhøre mig.

Min emmaljunga er fra 2006 og vi kommer ikke til at bruge den mere. Vi køber en ny odder istedet.

Så ja, man kan klart købe for gammel, ihvertfald når vi snakker emmaljunga.

Dertil skal det så siges, at vi har aldrig haft nogen problemer med vores emmaljunga, vi har aldrig oplevet at den har væltet eller haft nogen andre problemer med den.

Men nu er det tid til en udskiftning for vores vedkommende og valget denne gang falder på odderen

*Camilla 17+5

Anmeld

25. april 2011

An&Jo

Alle barnevogne kan købes for gamle.. Jeg var under uddannelse da jeg var gravid, og alene oveni, så jeg havde kun de der 4500 om måneden som en udeboende får.. Så jeg fandt en odder fra 07 til 1800kr, og tænkte den så flot ud, jeg var ude og se den og den var faktisk rigtig flot.. Jeg købte den også.. Men efter et halvt års brug blev den skiftet ud med en emmaljunga på uniq stellet..

Den hang, den var løs alle vegne, jeg bestilte ikke andet end at pumpe hjulene, og ja sådan blev det ved, så da jeg fik de penge fra min søns far blev der altså købt ny barnevogn, og ikke et sekund om jeg har fortrudt..

Men det jeg ville sige er at på et tidspunkt bliver alle vogne for gamle og skal skiftes ud, det er ikke kun emmaljunga, men også alle de andre mærker.. jeg var ihvertfald ikke imponeret af min odder hvilket var derfor jeg valgte emmaljunga istedet for odder da jeg købte ny

Anmeld

25. april 2011

millesofie

Isabeau skriver:

uhh øv altså en oplevelse

køb en gammel odder vogn med metal kasse de er super gode

vi er så glade for vores og den kan sagens klare 3 børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.