Kort sagt, ville i forvente at jeres venner hjalp jer med et projekt i jeres hjem, hvis i selv havde hjulpet dem i 3 mdr med at renovere deres hus ganske gratis?? Ville i blive skuffet hvis de ikke gad, og i vidste de ingenting skulle her i påsken andet end ligge på græsplænen...??
Ja, jeg ville blive skrald hamrende skuffet.... I hvert fald hvis de ikke tilbød at hjælpe på et andet tidspunkt... Det er jo en fair sag hvis man har brug for en "ferie" og gerne vil nyde det gode vejr her i påsken... En enkelt dag kunne man måske nok afsætte, meeeen...
I MIN verden er venner sådan nogen som hjælper hinanden. Og selvom det ikke nødvendigvis er GODE venner, så mener jeg den ene tjeneste er den anden værd.
Jeg FORVENTER ikke at mine venner tropper op når jeg forlanger det, men jeg ved at de vil gøre alt i deres magt for at hjælpe hvis vi har brug for det - uanset om vi har hjulpet dem eller ej.
Jeg ville blive frygteligt skuffet hvis ikke mine venner havde lyst at hjælpe mig - det er jo en af de ting de er der for...? Tilgengæld for den hjælp vi evt har modtaget (og omvendt) har vi altid sørget for at gøre den "sure pligt" til en fest - god mad og rødvin når dagens dont er overstået... Se dét er venskab, og fantastisk tilfredsstillende og hyggeligt 
Anmeld