Gengældt hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Anonym

ja det ville jeg bestemt.

men man skal hjælpe folk fordi man ønsker at hjælpe dem, og ikke fordi de så "skylder en tjeneste"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Holbæktrunten

Kort sagt, ville i forvente at jeres venner hjalp jer med et projekt i jeres hjem, hvis i selv havde hjulpet dem i 3 mdr med at renovere deres hus ganske gratis?? Ville i blive skuffet hvis de ikke gad, og i vidste de ingenting skulle her i påsken andet end ligge på græsplænen...??

Ja, jeg ville blive skrald hamrende skuffet.... I hvert fald hvis de ikke tilbød at hjælpe på et andet tidspunkt... Det er jo en fair sag hvis man har brug for en "ferie" og gerne vil nyde det gode vejr her i påsken... En enkelt dag kunne man måske nok afsætte, meeeen...

I MIN verden er venner sådan nogen som hjælper hinanden. Og selvom det ikke nødvendigvis er GODE venner, så mener jeg den ene tjeneste er den anden værd.

Jeg FORVENTER ikke at mine venner tropper op når jeg forlanger det, men jeg ved at de vil gøre alt i deres magt for at hjælpe hvis vi har brug for det - uanset om vi har hjulpet dem eller ej. 

Jeg ville blive frygteligt skuffet hvis ikke mine venner havde lyst at hjælpe mig - det er jo en af de ting de er der for...? Tilgengæld for den hjælp vi evt har modtaget (og omvendt) har vi altid sørget for at gøre den "sure pligt" til en fest - god mad og rødvin når dagens dont er overstået... Se dét er venskab, og fantastisk tilfredsstillende og hyggeligt 

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar..

Er glad for at der er nogle som har den samme mening som mig..

Jeg bliver bare så skuffet og ked af det, når vi gang på gang har hjulpet dem, og ikke mindst med deres store hus ombygning, som skulle stå færdig når hun skulle føde, og så kan de ikke engang overskue og afsætte 3 timer til at hjælpe os idag, så det endte med at vi selv brugte hele dagen, mig og min kæreste.. Og nu hjælper min far os med resten, gider ikke spørge om de gider hjælpe os mere..
Og hjælpen fra vores side til dem, er ihvertfald sat på standby før de gider give lidt igen..

God påske derude..

Anmeld

24. april 2011

Mi

Ja, jeg ville nok blive skuffet og overveje om jeg en anden gang ville hjælpe dem.

Anmeld

24. april 2011

tinasmor

KaLee skriver:

Ja... et eller andet sted - inderst inde - så ville jeg nok forvente at man gengælder en tjeneste. 

Med det sagt, så er det begrænset hvor sur jeg ville blive på de personer.. Tror faktisk ikke at jeg ville blive sur, men mere en smule skuffet.. og så overveje om jeg har lysten til at hjælpe dem igen i fremtiden, når nu de ikke har lyst til at hjælpe mig... 

Men jeg vil ikke veje det op med "så gjorde vi det, så skal i gøre det"...

;-)

samme svar her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.