Gengældt hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2011

Anonym trådstarter

Kort sagt, ville i forvente at jeres venner hjalp jer med et projekt i jeres hjem, hvis i selv havde hjulpet dem i 3 mdr med at renovere deres hus ganske gratis?? Ville i blive skuffet hvis de ikke gad, og i vidste de ingenting skulle her i påsken andet end ligge på græsplænen...??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Kort sagt, ville i forvente at jeres venner hjalp jer med et projekt i jeres hjem, hvis i selv havde hjulpet dem i 3 mdr med at renovere deres hus ganske gratis?? Ville i blive skuffet hvis de ikke gad, og i vidste de ingenting skulle her i påsken andet end ligge på græsplænen...??

Jeg forventer aldrig at nogen gør noget for mig hvis ikke det ligefrem er en aftale..når jeg har hjulpet nogen har jeg gjort det fordi jeg har haft lyst og ikek for at få noget igen...så nej, jeg ville intet forvente og hvis jeg havde brug for hjælp ville jeg spørge om det, så slipper man for skuffelser ved at gå og håbe at andre selv kan tænke sig til mine behov..så spørg dem, frem for at bliver sur og bitter,...

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg forventer aldrig at nogen gør noget for mig hvis ikke det ligefrem er en aftale..når jeg har hjulpet nogen har jeg gjort det fordi jeg har haft lyst og ikek for at få noget igen...så nej, jeg ville intet forvente og hvis jeg havde brug for hjælp ville jeg spørge om det, så slipper man for skuffelser ved at gå og håbe at andre selv kan tænke sig til mine behov..så spørg dem, frem for at bliver sur og bitter,...

De er skam blevet spurgt....... Men svaret var at det måtte vi lige se på.. De viste tid og sted, såååå..

Anmeld

24. april 2011

wamse

Eva. skriver:

Helt enig 

Anmeld

24. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

De er skam blevet spurgt....... Men svaret var at det måtte vi lige se på.. De viste tid og sted, såååå..

Så har de nok ikke lyst..

Anmeld

24. april 2011

AndreasMor84

Nej jeg ville ikke forvente, at mine venner ville hjælpe mig i påsken, hvis jeg havde hjulpet dem i en anden anledning.. Jeg ville spørge dem om de havde lyst til at hjælpe mig, men jeg ville absolut ikke forvente, at de bare ville komme springende, fordi jeg havde hjulpet dem. Jeg ville jo ha hjulpet dem af lyst og ikke af pligt...

Anmeld

24. april 2011

chael

Anonym skriver:

Ja det ville jeg.

Men det er også fordi at vi har hjulpet nær familie med at bygge hele deres hus, lægge deres Teresse, for så derefter at blive skodet som ikke værende gode nok.

Og vi har ikke hørt fra dem siden.

Andet end at de begyndte ikke at ville komme til fødselsdage osv.

Meget mærkeligt. Og de hilser os kun igennem andre. De ringer eller skivet aldrig om hvis os eller ungerne har fødselsdag.

Så vi er færdige med at hjælpe "gratis". Det er sgu aldrig nogen det hjælper os.

*Camilla 17+4

Anmeld

24. april 2011

Anonym

Inderst inde ville jeg nok forvente det...

Vi har været i et større projekt, hvor vi besluttede os for at betale os fra det (orange), også selvom det var familie - det var simpelthen for ikke at skylde nogen noget, og så er der ingen sure miner her bagefter, hvor et par stykker af "hjælperne" er i gang med deres egne tilsvarende store projekter.

Anmeld

24. april 2011

eElak

Ja... et eller andet sted - inderst inde - så ville jeg nok forvente at man gengælder en tjeneste. 

Med det sagt, så er det begrænset hvor sur jeg ville blive på de personer.. Tror faktisk ikke at jeg ville blive sur, men mere en smule skuffet.. og så overveje om jeg har lysten til at hjælpe dem igen i fremtiden, når nu de ikke har lyst til at hjælpe mig... 

Men jeg vil ikke veje det op med "så gjorde vi det, så skal i gøre det"...

;-)

Anmeld

24. april 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

lige præcis. det er selvfølgelig irriterende at man så står og har brug for hjælp at folk men havde håbet på var ligesom en selv som man var over for dem at de så bare ikke er det... men ja, man skal aldrig forvente at få noget igen og det er heller ikke grund til at gøre noget for andre,,, så jeg er Enig med Eva..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.