Skæv mavse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Bare vent... her er hvad du har at se frem til Maven kan blive rigtig skæv og man kan ofte mærke på vægten hvordan babyen ligger. Nogle gange kan man blive helt træt i ryggen fordi baby synes h*n skal ligge i den ene side i længere tid.

http://www.youtube.com/watch?v=js_ylPMs7N8

Haha, ej hvor spooky og sejt! Alien mave! Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Bruus

SussieThyssen skriver:

Jeps..det er helt normalt og efterhånden som du kommer længere hen vil du ofte opleve det fænomen, at de har en forkærlighed for at ligge i en bestemt side. Efterhånden som tyngden tager til, kan man ligefrem nærmest få slagside LOL
Eller når de bliver rigtigt store og vender rundt, kan man ligefrem få facon som en rugbybold, der sidder på tværs
Så god fornøjelse med tumlingen.

Kærligst
Sussie

Undskyld stavefejl - skriver fra min iPhone... Dumme touch-tlf, hehe... Det gik vist lidt hurtigt

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Uha, det kommer til at se skægt ud senere hen! Men det er ok med mig, hvis den er venstreorienret! Det vil faren dog nok ikke være så glad for. Haha

Jeg så lige på youtube nogen der kunne se bevægelser udefra allerede nu. Kan ikke mærke spark udefra, men fx lige før, så bulede den mega meget op mod venstre bare lige et kort øjeblik, og så tilbage til normalstand.. Kan det godt være barnet der slår en kolbøtte eller sådan noget? Du er jo guruen, Sussie. Hehe. Det føltes nemlig ikke som en plukve

I hvert fald er den bette altid livlig her om aftenen. Den kan bedst lide når mor ligger stille  

Det undrer mig lidt at der ikke kan mærkes nogen aktivitet udefra, når din mave kan bule så meget....men ok sådan er det åbenbart hos dig.

Men ja..det er helt sikkert bebsen, der rumsterer rundt. Og ja..det er også helt normalt, at det mest er om aftenen de rigtigt boltrer sig, for når du slapper af og bliver rettet ud, bliver der jo rigtigt god plads, og man mærker det også mere, når man selv er afslappet og i ro.

Guru...hehe

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

MDybvad skriver:

Ej hvor skægt... Jeg har selv undret mig over hvorfor Bassen i maven altid presser mod højre, og nærmest konstant opholder sig i den højre side af maven. Har tænkt over hvorfor den mon gjorde det... Men det er ligefrem et fænomen? Kan du forklare nærmere? Ved du hvorfor de ha en tendens til at farvorisere en side frem for den anden/ eller bare benytte dig af hele pladsen. Må til tider sågar skubbe til den, da den simpelthen nærmest presser helt vildt ud til højre side

LOL
At bruge udtrykket "fænomen" er vel nærmest bare en talemåde, men for en gravid er det vel altid et fænomen, når man virkeligt mærker noget til sin bebs...er det ikke??
Og jo..de kan have deres favoritsider og måder at ligge på, ligesom vi andre har det, når vi kommer i seng, når vi sidder, går og står.
Bebser er jo små mennesker, så naturligvis har de også deres vaner.

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det undrer mig lidt at der ikke kan mærkes nogen aktivitet udefra, når din mave kan bule så meget....men ok sådan er det åbenbart hos dig.

Men ja..det er helt sikkert bebsen, der rumsterer rundt. Og ja..det er også helt normalt, at det mest er om aftenen de rigtigt boltrer sig, for når du slapper af og bliver rettet ud, bliver der jo rigtigt god plads, og man mærker det også mere, når man selv er afslappet og i ro.

Guru...hehe

Altså jeg har ikke sådan mærket rigtigt efter, for den plejer at ligge stille, når jeg endelig ligger hånden på maven, så jeg skal ikke udelukke det. Men min puls er meget tydelig på maven, så det kan være svært at skelne bebs og egen puls, tænker jeg

Og guru er du! Du kan svare på alt

Anmeld

24. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Altså jeg har ikke sådan mærket rigtigt efter, for den plejer at ligge stille, når jeg endelig ligger hånden på maven, så jeg skal ikke udelukke det. Men min puls er meget tydelig på maven, så det kan være svært at skelne bebs og egen puls, tænker jeg

Og guru er du! Du kan svare på alt

Det kommer nok, at du kan mærke den bette udefra..vent du bare
Men du skal også vide, at bebs kan mærke dine energier fra din hånd og derfor har de det med, at blive helt stille når andre eller du selv lægger hånden på maven.
Man kan sige at de lytter mentalt og instinktivt for at finde ud af hvad det nu er.

Nej svare på alt kan jeg ikke LOL
Men en del...men så heller ikke mere

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det kommer nok, at du kan mærke den bette udefra..vent du bare
Men du skal også vide, at bebs kan mærke dine energier fra din hånd og derfor har de det med, at blive helt stille når andre eller du selv lægger hånden på maven.
Man kan sige at de lytter mentalt og instinktivt for at finde ud af hvad det nu er.

Nej svare på alt kan jeg ikke LOL
Men en del...men så heller ikke mere

Det var da lige godt satans, så snu den er ! men jeg har også læst meget om, at det er godt at ae sig kærligt på maven og sådan for på den måde at skabe kontakt og sende kærlig energi til barnet. Og det går jo meget godt i tråd med det du skriver

Anmeld

24. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det var da lige godt satans, så snu den er ! men jeg har også læst meget om, at det er godt at ae sig kærligt på maven og sådan for på den måde at skabe kontakt og sende kærlig energi til barnet. Og det går jo meget godt i tråd med det du skriver

Ae, nusse, vugge, synge, nynne, snakke og fortælle historier...alt er med til at skabe god kontakt og ballance hos dit barn, samt vække dets nysgerrighed og interesse for verden omkring det, og forberede det på livet uden for maven.
Da mine havde vendt måsen op som de skulle, så lagde jeg tit hånden på deres mås gennem maveskindet og vuggede dem forsigtigt, når de var urolige og skulle falde til ro.
Det havde en god effekt.
Før de vendte enden i vejret, lagde jeg tit armene om maven og vuggede den mens jeg nynnede sagte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.