Skæv mavse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.379 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Anonym trådstarter

Er det normalt? Er snart halvvejs-ish.. Når jeg ligger på ryggen kan jeg se maven er skæv. Det er tydeligst under plukkeveer, så buler den mest ud mod en af siderne. I starten var det kun mod højre, så jeg tænkte at livmoderen nok lå der, men for tiden buler den op mod venstre i stedet Livmoderen flytter sig vel ikke? Det er også i venstre side jeg mærker liv. Er det bare fordi baby ligger ovre mod venstre, vil man kunne se det nu? Og er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Er det normalt? Er snart halvvejs-ish.. Når jeg ligger på ryggen kan jeg se maven er skæv. Det er tydeligst under plukkeveer, så buler den mest ud mod en af siderne. I starten var det kun mod højre, så jeg tænkte at livmoderen nok lå der, men for tiden buler den op mod venstre i stedet Livmoderen flytter sig vel ikke? Det er også i venstre side jeg mærker liv. Er det bare fordi baby ligger ovre mod venstre, vil man kunne se det nu? Og er det normalt?

Ja det er helt naturligt... Den former sig efter hvor barnet er...

Kan huske min søsters så indimellem spøjs ud... GG...

Anmeld

23. april 2011

tine1985

Anonym skriver:

Det du kan se er bare plukveen. Maven bliver skæv, når livmoderen spænder op. Den gør det bare tit fra forskellige vinkler. Fik forklaret at når der kommer rigtige veer, presser livmoderen oppe fra og ned, for at skubbe baby ned mod udgangen. Men ved plukveer, kommer de fra alle sider, så de derved modarbejder hinanden, og ikke risikere at sætte gang i noget. Håber det gav mening

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeps..det er helt normalt og efterhånden som du kommer længere hen vil du ofte opleve det fænomen, at de har en forkærlighed for at ligge i en bestemt side. Efterhånden som tyngden tager til, kan man ligefrem nærmest få slagside LOL
Eller når de bliver rigtigt store og vender rundt, kan man ligefrem få facon som en rugbybold, der sidder på tværs
Så god fornøjelse med tumlingen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

tine1985 skriver:

Det du kan se er bare plukveen. Maven bliver skæv, når livmoderen spænder op. Den gør det bare tit fra forskellige vinkler. Fik forklaret at når der kommer rigtige veer, presser livmoderen oppe fra og ned, for at skubbe baby ned mod udgangen. Men ved plukveer, kommer de fra alle sider, så de derved modarbejder hinanden, og ikke risikere at sætte gang i noget. Håber det gav mening

Men det er ikke kun under plukveer - Det er bare der det er tydeligst. Lige nu har jeg ikke plukve længre, men den er stadig skæv mod venstre Hvor den for et par uger siden var skæv mod højre, også når plukveerne ikke var "in action"

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Ja det er helt naturligt... Den former sig efter hvor barnet er...

Kan huske min søsters så indimellem spøjs ud... GG...

Det ser nemlig skægt ud! Men det er også bare fordi jeg kun er lidt under halvvejs, så vidste ikke om det var normalt endnu Tak for svaret!

Anmeld

23. april 2011

tine1985

Anonym skriver:

Men det er ikke kun under plukveer - Det er bare der det er tydeligst. Lige nu har jeg ikke plukve længre, men den er stadig skæv mod venstre Hvor den for et par uger siden var skæv mod højre, også når plukveerne ikke var "in action"

Jamen så er det da helt sikkert baby du kan se . Har ikke selv oplevet det på samme måde, da min hele tiden har ligget meget lavt. Men nogle gange kan jeg se, når hun kører foden eller knæet fra den ene side til den anden langs mit maveskind

Anmeld

23. april 2011

Skouboe

Bare vent... her er hvad du har at se frem til Maven kan blive rigtig skæv og man kan ofte mærke på vægten hvordan babyen ligger. Nogle gange kan man blive helt træt i ryggen fordi baby synes h*n skal ligge i den ene side i længere tid.

http://www.youtube.com/watch?v=js_ylPMs7N8

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeps..det er helt normalt og efterhånden som du kommer længere hen vil du ofte opleve det fænomen, at de har en forkærlighed for at ligge i en bestemt side. Efterhånden som tyngden tager til, kan man ligefrem nærmest få slagside LOL
Eller når de bliver rigtigt store og vender rundt, kan man ligefrem få facon som en rugbybold, der sidder på tværs

Kærligst
Sussie

Uha, det kommer til at se skægt ud senere hen! Men det er ok med mig, hvis den er venstreorienret! Det vil faren dog nok ikke være så glad for. Haha

Jeg så lige på youtube nogen der kunne se bevægelser udefra allerede nu. Kan ikke mærke spark udefra, men fx lige før, så bulede den mega meget op mod venstre bare lige et kort øjeblik, og så tilbage til normalstand.. Kan det godt være barnet der slår en kolbøtte eller sådan noget? Du er jo guruen, Sussie. Hehe. Det føltes nemlig ikke som en plukve

I hvert fald er den bette altid livlig her om aftenen. Den kan bedst lide når mor ligger stille  

Anmeld

23. april 2011

Bruus

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Ej hvor skægt... Jeg har selv undret mig over hvorfor Bassen i maven altid presser mod højre, og nærmest konstant opholder sig i den højre side af maven. Har tænkt over hvorfor den mon gjorde det... Men det er ligefrem et fænomen? Kan du forklare nærmere? Ved du hvorfor de ha en tendens til at farvorisere en side frem for den anden/ eller bare benytte dig af hele pladsen. Må til tider sågar skubbe til den, da den simpelthen nærmest presser helt vildt ud til højre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.