Hysterisk og rasende gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.115 visninger
29 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Hønemor

Min pige på 13 måneder får nogle raseriflip for tiden,  det er mest når hun skal skiftes eller have tøj på/af. Hun går helt bananas og skriger, knurrer slår og sparker alt hvad hun kan for derefter at græde helt ustyrligt. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre mere, hun er ikke til at skifte og hun spræller drejer rundt, bliver spændt som en bue og er helt uhåndterlig. Det er et mareridt, for hun bliver jo helt ulykkelig også. Jeg prøver at gåre pusletiden så hyggelig som muligt, men det er meget svært. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Det samme sker, hvis jeg stopper hende i noget hun ikke må, f.eks. kravle på trapper, jeg tager hende ned og siger, at det må hun ikke, og så er der ramaskrig igen, hun smider sig på gulvet og hyler og sparker og slår rundt med armene, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre mere, hvad er der blevet af min glade pige, nu har jeg en pige, der konstant er sur og tvær og som skriger og bliver ulykkelig, hvis ikke lige alt snegler sig efter hendes ønsker. 

Er jeg den eneste, der har sådan en hystade, og er der nogen, som kan komme med nogle gode råd, især omkring pusletiden, for det er bare ikke til at holde ud længere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

hvinanden

Pyh vi har bare en super hysterisk 2 årig herhjemme idag

Men dengang det var pusletiden der var årsagen, rykkede vi ind på sofaen når der skulle skiftes. Det hjalp ihvertfald her

Og held og lykke... det er bare en fase de skal igennem

Anmeld

23. april 2011

Anne G

Hønemor skriver:

Min pige på 13 måneder får nogle raseriflip for tiden,  det er mest når hun skal skiftes eller have tøj på/af. Hun går helt bananas og skriger, knurrer slår og sparker alt hvad hun kan for derefter at græde helt ustyrligt. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre mere, hun er ikke til at skifte og hun spræller drejer rundt, bliver spændt som en bue og er helt uhåndterlig. Det er et mareridt, for hun bliver jo helt ulykkelig også. Jeg prøver at gåre pusletiden så hyggelig som muligt, men det er meget svært. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Det samme sker, hvis jeg stopper hende i noget hun ikke må, f.eks. kravle på trapper, jeg tager hende ned og siger, at det må hun ikke, og så er der ramaskrig igen, hun smider sig på gulvet og hyler og sparker og slår rundt med armene, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre mere, hvad er der blevet af min glade pige, nu har jeg en pige, der konstant er sur og tvær og som skriger og bliver ulykkelig, hvis ikke lige alt snegler sig efter hendes ønsker. 

Er jeg den eneste, der har sådan en hystade, og er der nogen, som kan komme med nogle gode råd, især omkring pusletiden, for det er bare ikke til at holde ud længere.

Det der lyder præcis som var det Daniel du beskrev.. Han er 14 mdr nu og det er virkelig hårdt for tiden.. Han har i flere måneder været komplet umulig at skifte og give tøj på..

Han bliver hidsig hvis han ikke får sin vilje og kaster sig på jorden hvis det ikke passer ham at vi siger nej..

Jeg står også virkelig på bar bund, så jeg kan ikke engang give dig noget super godt fif..

Men du får et KÆMPE  for kender det alt for godt herhjemme..

Anmeld

5. juni 2011

lululupo

Faldt lige over dette, selvom det er længe siden jeg har været aktiv her..... Kenya bliver 12 mdr om en uge, og vi har præcis samme kampe, har forsøgt at pulse hende på gulvet, sengen, sofaen alle vegne men det ender i skrig skrål, slåen biden mv.... f... det er hårdt!!!!!!!!!!! 

Anmeld

5. juni 2011

2721

"Dejligt" jeg ikke er ene om det. Var personligt begyndt at overveje om jeg blot er en komlpet uduelig mor.

Her er et par "fif" vi bruger.
Vi bruger aldrig ordet nej, men forklareog/eller afleder ham, når han gør ting han ikke må.

Når han skal pusles får han lov at have et stykke legetøj med, som han så ligger og hygger med. Plus jeg gør meget ud af at drille, hygge og kilde ham lidt.

Håber det kan bruges lidt.

Anmeld

5. juni 2011

lisesp83

Det kunne have været mig, der havde skrevet dette indlæg.

Julie er 13 mdr, og en hystade uden lige for tiden.

Dette gælder også på puslebordet, hun sparker, slår, skriger, græder, ja you name it. .. Og puslebordet har ellers altid været hendes yndlings sted.

Hvis hun får fingrene i noget, hun ikke skal, og jeg siger NEJ, og flytter hende væk, så kaster hun sig bagud, skriger/græder, eller hamrer hovedet ned i gulvet. Og jeg blir så ked af det, og tror at hun så hader mig.

Hvor er det rart, at høre, at jeg ikke er ene i denne båd. Mon det så er et udviklingsspring?

For hold da op, det kan trække tænder ud. Puhaa..

Anmeld

5. juni 2011

lisesp83

Puslingen skriver:

"Dejligt" jeg ikke er ene om det. Var personligt begyndt at overveje om jeg blot er en komlpet uduelig mor.

Her er et par "fif" vi bruger.
Vi bruger aldrig ordet nej, men forklareog/eller afleder ham, når han gør ting han ikke må.

Når han skal pusles får han lov at have et stykke legetøj med, som han så ligger og hygger med. Plus jeg gør meget ud af at drille, hygge og kilde ham lidt.

Håber det kan bruges lidt.

Her hjælper legetøj på puslebordet ikke. Og prøver jeg på, at kilde eller aflede hendes opmærksomhed, så slår hun, eller skriger.

Anmeld

5. juni 2011

Noneother

Ååh gud hvor er det rart at høre, at det ikke bare er herhjemme. Det du beskriver er nøjagtig hvordan vi har det herhjemme for tiden. (13mdr.)
Han har ellers altid været så sød og nem, men synes godt nok han trækker tænder ud for tiden.

Anmeld

5. juni 2011

lisesp83

Noneother skriver:

Ååh gud hvor er det rart at høre, at det ikke bare er herhjemme. Det du beskriver er nøjagtig hvordan vi har det herhjemme for tiden. (13mdr.)
Han har ellers altid været så sød og nem, men synes godt nok han trækker tænder ud for tiden.

Det samme her. Julie har også altid været så glad og nem. Så ja, det trækker virkelig tænder ud. PYHH..

Men jeg tror ski det er et udviklingsspring, de kære små har.

Anmeld

5. juni 2011

Noneother

lisesp83 skriver:

Det samme her. Julie har også altid været så glad og nem. Så ja, det trækker virkelig tænder ud. PYHH..

Men jeg tror ski det er et udviklingsspring, de kære små har.

Jeg håber bare det går over snart. Har taget mig selv i at tænke over om mon "den" kan byttes

Hold da op det kan være hårdt engang imellem.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.