Skal håret falde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Mor til Mike

Secrets skriver:

(Se indlæg under dette for billeder)

Skal jeg lade mit lange hår falde til fordel for en page, som jeg har haft før?

Her er mine tanker FOR det, affødt af en debat læst i dag:
1. Det er forår, snart sommer: Dejlig let, luftig frisure
2. Mit hår er MEGET tykt, og når det har den her lændge har jeg kronisk meget skæl, fordi hovedbunden ikke får nok luft
3. Fordi mit hår er både tykt og langt tager det en krig at glatte det. Det betyder, at håret som regel ryger op i en ligegyldig knold, da jeg ikke synes det er særlig pænt au naturel..

Her er mine tanker IMOD det:
1. Min kæreste elsker mit lange hår, når jeg glatter det (selvom jeg sjældent gør det)
2. Det har jo taget lang tid at få så langt
3. Jeg har traume-tanker om sidst jeg havde en page. Dengang var jeg overvægtig, og det klædte SLET ikke mit ansigt! Så er også lidt nervøs, selvom jeg har tabt 25 kilo siden. Især fordi jeg er gravid, og allerede har fået lidt mere fedt i ansigtet.

WHAT TO DO?  er lidt træt af kedelig knold og skæl, men det har jo også sine ulemper. Hvad synes i? 

Synes langt hår klæder dig sygt godt, men hvis det er så varmt for dig synes jeg at du skal måske klippe det lidt, måske ikke så kort men lidt længere og så få fortyndet det en smule.  Men du er smuk med begge slags frisure, men synes du skal klippe det lidt når du nu har så tykt hår og problemer med hovedbunden, så du ikke får det af helvedes til når det bliver varmere.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

.....

Synes helt klart at det lange hår er pænest til dig!

Men forstår samtidig også at du vil have det klippet osv..det gjorde jeg sidste år, hvor alt mit lange hår røg af til fordel for page frisure. Fortryder ikke på nogen måder at have prøvet det, men gud hvor jeg savner mit lange hår efterhånden, så nu skal det bare igang med at vokse sig langt igen

Anmeld

23. april 2011

Maja88

hvis du gerne vil beholde det lange... hvad så med at klippet godt op i det, så det ikk er tungt. det giver også et fint spil

Anmeld

23. april 2011

SaraLM

Jeg synes det ville være synd at klippe af længden på dit hår som det er nu, det har en lækker længde!
Mht tykkelsen kunne det så ikke hjælpe at få tyndet ud i det og evt nogle etager i det så hovedbunden får noget mere luft?

Har selv altid haft langt hår men klippede det helt kort for et par pr siden og selvom det var sjovt at prøve har jeg virkeligt fortrudt... Gør det samme som dig, smækker det op til hverdag men det kan jo gøres på mange andre måder end lige en knold/hestehale mv. det er bare at søge inspiration.

Anmeld

23. april 2011

Sissel

Mine lange lokker ryger når jeg har født.. Det blev bare så
smadret efter sidste graviditet og amning.. Så hvor end jeg gerne vil klippe det nu, så venter jeg til jeg har født så det ikke bare skal klippes endnu kortere efter fødslen.. Det kan jo være du er lige så uheldig som mig..

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

(Se indlæg under dette for billeder)

Skal jeg lade mit lange hår falde til fordel for en page, som jeg har haft før?

Her er mine tanker FOR det, affødt af en debat læst i dag:
1. Det er forår, snart sommer: Dejlig let, luftig frisure
2. Mit hår er MEGET tykt, og når det har den her lændge har jeg kronisk meget skæl, fordi hovedbunden ikke får nok luft
3. Fordi mit hår er både tykt og langt tager det en krig at glatte det. Det betyder, at håret som regel ryger op i en ligegyldig knold, da jeg ikke synes det er særlig pænt au naturel..

Her er mine tanker IMOD det:
1. Min kæreste elsker mit lange hår, når jeg glatter det (selvom jeg sjældent gør det)
2. Det har jo taget lang tid at få så langt
3. Jeg har traume-tanker om sidst jeg havde en page. Dengang var jeg overvægtig, og det klædte SLET ikke mit ansigt! Så er også lidt nervøs, selvom jeg har tabt 25 kilo siden. Især fordi jeg er gravid, og allerede har fået lidt mere fedt i ansigtet.

WHAT TO DO?  er lidt træt af kedelig knold og skæl, men det har jo også sine ulemper. Hvad synes i? 

Jeg har stemt nej..og det bliver et stort nej.

Men jeg er jo også forudindtaget..for jeg har jo selv megatykt og langt hår..og vil ikke undvære det for guld

Jeg lider aldrig af skæl..men det skyldes så også at jeg passer mit med naturens egne produkter og en sund vitaminballance.
Lider man af skæl, så hjælper det at bruge en så naturlig shampoo som muligt.
Her er Matas den stribede mod skæl god og ellers blot den stibede grønne.
Efter hver anden eller tredie vask skyller man med en blanding af kamille og salviete, som man naturligvis har siet bladene fra.
Lav ca en l te og skyl så håret langsomt igennem til sidst med teen.
Gid det godt ind i hovedbunden, og lad så håret lufttørre.
Er dit hår meget tørt og fint, kan man piske et par æggeblommer sammen og gnide godt ind i hovedbund og hår og lade det side i 10-20 min og derefter vaske håret almindeligt.
Hold dig fra balsam og hårfarve, samt alt for meget føntørring indtil din ballance i hovedbunden er genoprettet.
Håber du kan bruge de gode råd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. april 2011

Sof

Hel klart kort! Jeg gjorde det samme sidste sommer da mit hår også er mørkt, tykt og varmt og jeg endelig havde tabt mig til at kunne bære en kort frisure! Mit er samme længde nu som inden jeg klippede det i juli sidste år. Mit hår vokser så også meget hurtigt, men det vokser jo ud igen 

Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg klippede det af sidste år, det var dog ikke page, men skulderlangt og det var skønt

Anmeld

23. april 2011

foto på lærred

Jeg tænker, at det måske vil være nemmere at holde dit lange hår i mens du har en lille en. Nu ved jeg ikke om pagehår kræver lige så ofte klip som kort hår, men der siger man jo hver 5 uge. Og så ville jeg tænke om man orkede det med en lille ny.

Personligt tror jeg, at jeg ville beholde det lange hår som så også lige kan tages op i en hestehale hvis man har fået 3 timers søvn og alligevel behøver gå ud med en tur i barnevognen, og så ville jeg vente til den lille var måske 9 måneder. Jeg tænker, at man på det tidspunkt måske virkelig har brug for en forandring fra at være hj-gående mor til at være sig selv igen. Så er kunne man kombinere det med en dag hvor man måske køber nyt tøj fordi man har smidt graviditetskilo, måske får en gang wellnes behandling og så lige en ny frisure til at toppe af med.

Men hvis det er fordi du gerne vil have det her til sommer, så nytter det selvfølgelig ikke noget at vente. Jeg synes du ser sød ud med begge længder.

Anmeld

23. april 2011

anmaj

jeg har stemt ja.. og måske pagen skal være lidt kortere?! det er mit forslag..

Anmeld

23. april 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Jeg stemmer for det klippede

Syntes der er rigtig fint

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.