Skal håret falde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Noneother

Jeg synes i hvert fald at det lange klæder dig bedst!

-Nu ved jeg ikke hvad du bruger af fladjern, men mit hår var osse rigtig lang tid om at blive glat + det holdte aldrig og skulle flades HVER dag.
Så opgraderede jeg til et ghd (evt. et af de bedre remington, hvis der skal spares lidt) og brugte lidt mere på lak osv.

Nu tager det kun max. 10min, og skal kun glattes éen gang pr. vask.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Frøken J.

Wimmie skriver:

Jeg stod i nøjagtig samme "dilemma" for et par måneder siden. Havde fået langt hår, og mit hår er også ret tykt. Det havde taget mig omkring 4 år at få det langt efter en (kedelig) page der slet ikke klædte mig.

Men jeg trængte til noget nyt og jeg så nye muligheder i de fine smarte page-frisurer der er kommet frem - i stedet for den meget grimme "lige-over"-page jeg havde for nogle år siden.

Så jeg fik klippet mit lange hår af og fik en page med sideskildning og "skævt" pandehår der var længere fortil og lidt kortere bagtil. Jeg er rigtig glad for det i dag

Jeg synes du skal snakke med en god frisør og høre hvad han/hun synes kunne være fedt til dig.

Uha, det er også mange års 'arbejde' at vinke farvel til! Heldigvis har jeg psykohår, der vokser monster hurtigt, så om ikke andet bliver det trods alt langt igen. Det er bare skægt, for jeg gør det her HVER gang jeg får langt hår. Så kommer pagen, så tænker jeg: "Ej, det er så dejlig feminint med langt". Så vokser jeg det langt, bliver træt af det og får page igen. Tsk!

Men din lyder som en fed frisure! Jeg tror dog ikke jeg tør gå SÅ langt. Hehe. Men at snakke med frisøren er en god idé, hun er også så god en frisør

Anmeld

23. april 2011

Frøken J.

Noneother skriver:

Jeg synes i hvert fald at det lange klæder dig bedst!

-Nu ved jeg ikke hvad du bruger af fladjern, men mit hår var osse rigtig lang tid om at blive glat + det holdte aldrig og skulle flades HVER dag.
Så opgraderede jeg til et ghd (evt. et af de bedre remington, hvis der skal spares lidt) og brugte lidt mere på lak osv.

Nu tager det kun max. 10min, og skal kun glattes éen gang pr. vask.

Jeg har et GHD, så det er desværre ikke glattejernet der fejler noget :/ Jeg har bare monster tykt hår. Det ser måske ikke sådan ud, når det er glattet, men trust me Haha. Frisørerne dåner over det, jeg hader det. sådan er det vel typisk! En glatning kan bare for mig kun holde en hverdag. Altså glatte om morgenen, bade om aftenen. For det bliver også hurtigt fedtet, når jeg har glattet det. Og er der bare LIDT fugt i luften, så er det dødsdømt 

Anmeld

23. april 2011

Noneother

Secrets skriver:

Jeg har et GHD, så det er desværre ikke glattejernet der fejler noget :/ Jeg har bare monster tykt hår. Det ser måske ikke sådan ud, når det er glattet, men trust me Haha. Frisørerne dåner over det, jeg hader det. sådan er det vel typisk! En glatning kan bare for mig kun holde en hverdag. Altså glatte om morgenen, bade om aftenen. For det bliver også hurtigt fedtet, når jeg har glattet det. Og er der bare LIDT fugt i luften, så er det dødsdømt 

Ååhh gud hvor jeg kender det. Det er heldigvis blevet meget bedre efter skift af fladjern + produkter.

Jeg var osse ved at klippe mit af mange gange dengang... Træls altså!

Anmeld

23. april 2011

Koen.

Secrets skriver:

Tak Min hovedbund synes også det er tungt, det er nok det der har presset mig til det punkt hvor jeg tænker, at nu er det snart nok

Det kan godt tænkes Jeg har haft laaaaangt og ekstremt tykt hår, og det var nærmest en befrielse at slippe af med det

Anmeld

23. april 2011

Frøken J.

Noneother skriver:

Ååhh gud hvor jeg kender det. Det er heldigvis blevet meget bedre efter skift af fladjern + produkter.

Jeg var osse ved at klippe mit af mange gange dengang... Træls altså!

Det er nemlig surt, at det ikke bare er fint og glat af sig selv.. Jeg har krøller normalt, men kan kun gøre brug af dem, hvis jeg bruger lang tid på at sætte håret og bruger speciel skum osv, og det tager OGSÅ lang tid. Det er bare en kruset omgang rod, hvis jeg har det naturel...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. april 2011

AnneBJ

Jeg har stemt gør det!! Jeg står selv for samme tur på onsdag, og har været igennem præcis de samme overvejelser som dig! Der kommer et "for" punkt mere når du har født:

Små babyfingre fanger de hår og trækker 1000 gange hårdere i det end du havde forestillet dig var muligt

Langt hår der ikke er sat op om natten er ulideligt når man skal amme - baby får det i munden

Gylp i langt hår er temmelig klamt, meget nemmere at undgå med "kort"

- nÅh, det var en del grunde, og det behøver jo ikke være "her og nu" beslutning hvis de skal med i overvejelserne, men jeg  tror du vil blive glad for det!  

Anmeld

23. april 2011

MaliksMor

Secrets skriver:

(Se indlæg under dette for billeder)

Skal jeg lade mit lange hår falde til fordel for en page, som jeg har haft før?

Her er mine tanker FOR det, affødt af en debat læst i dag:
1. Det er forår, snart sommer: Dejlig let, luftig frisure
2. Mit hår er MEGET tykt, og når det har den her lændge har jeg kronisk meget skæl, fordi hovedbunden ikke får nok luft
3. Fordi mit hår er både tykt og langt tager det en krig at glatte det. Det betyder, at håret som regel ryger op i en ligegyldig knold, da jeg ikke synes det er særlig pænt au naturel..

Her er mine tanker IMOD det:
1. Min kæreste elsker mit lange hår, når jeg glatter det (selvom jeg sjældent gør det)
2. Det har jo taget lang tid at få så langt
3. Jeg har traume-tanker om sidst jeg havde en page. Dengang var jeg overvægtig, og det klædte SLET ikke mit ansigt! Så er også lidt nervøs, selvom jeg har tabt 25 kilo siden. Især fordi jeg er gravid, og allerede har fået lidt mere fedt i ansigtet.

WHAT TO DO?  er lidt træt af kedelig knold og skæl, men det har jo også sine ulemper. Hvad synes i? 

Det ser lige godt ud

- men, hmm.. jeg synes det lange hår klær dig bedst

Anmeld

23. april 2011

Aprilmor11

Secrets skriver:

(Se indlæg under dette for billeder)

Skal jeg lade mit lange hår falde til fordel for en page, som jeg har haft før?

Her er mine tanker FOR det, affødt af en debat læst i dag:
1. Det er forår, snart sommer: Dejlig let, luftig frisure
2. Mit hår er MEGET tykt, og når det har den her lændge har jeg kronisk meget skæl, fordi hovedbunden ikke får nok luft
3. Fordi mit hår er både tykt og langt tager det en krig at glatte det. Det betyder, at håret som regel ryger op i en ligegyldig knold, da jeg ikke synes det er særlig pænt au naturel..

Her er mine tanker IMOD det:
1. Min kæreste elsker mit lange hår, når jeg glatter det (selvom jeg sjældent gør det)
2. Det har jo taget lang tid at få så langt
3. Jeg har traume-tanker om sidst jeg havde en page. Dengang var jeg overvægtig, og det klædte SLET ikke mit ansigt! Så er også lidt nervøs, selvom jeg har tabt 25 kilo siden. Især fordi jeg er gravid, og allerede har fået lidt mere fedt i ansigtet.

WHAT TO DO?  er lidt træt af kedelig knold og skæl, men det har jo også sine ulemper. Hvad synes i? 

Syns at du skal beholde det lange hår

Det er meget pænere til dig, og det ser mere voksent ud .. Page, er bare sødt til dig .. Så langt hår ville være min mening

Anmeld

23. april 2011

eElak

klip håret af.

du er skide køn med begge dele, og husk at håret vokser ud igen :-)

Desuden - du kan opleve at dit hår bliver kraftigere under graviditeten og at du så fælder ekstra mere efter fødslen.. så er det kortere hår nemmere at administrere... 

Desuden - snart sommer = varmt med langt hår ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.