Jeg har fået lov til at låne min kones profil - hun gjorde mig opmærksom på denne gode tråd - håber det er okay med jer
Med hensyn til redigering af billeder, findes der mange gode programmer til dette, udover Photoshop.
Photoshop er et proff værktøj (cs5 pakken koster vidst i omegnen af 12.000kr, og tager en del år at mestre - hvis man vil andet en lave små ændringer
Gimp, har en masse af Photoshops egenskaber, og er helt gratis.
Et andet rigtig godt program, som er nemt at bruge er Bibble ( www.bibblelabs.com)- her er redigering en leg - det er dog ikke gratis, men har en overkommelig pris.
Alle mine billeder se evt: www.mmwfoto.dk - er redigeret med Bibble, og enkelte har også været forbi photoshop.
Vigtigst af alt er at jeres rå billed er nogenlunde godt, så slipper i også på at bruge for langt tid på redigeringen (raw format, tillader at ændre på en masse, som et .jpg ikke gør - benyt altid derfor dette format - se menuen på jeres kamera).
Skulle nogle have spørgsmål, eller måske et godt råd mht redigering, eller køb af udstyr (jeg sælger intet!!, men giver gerne gode råd), er i velkommen til at smide mig en mail på: mmw@mmwfoto.dk så skal jeg prøve at hjælpe
- læser ikke med på dette forum, med mindre fruen siger: se lige, så benyt mailen
Mvh Morten (skrevet fra min kones profil)
Anmeld