Har fået nyt objektiv (billedespaammmm)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Loa

Det er fint nok du skal spamme os med billeder, men kunne det så ikke være med billeder af min datter (som du har taget med dit nye kamera selvfølgelig)

Ej spøg til side, suuuuper gode billeder  Cute hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

millemai

Camillas-photography skriver:

tak.. har ikke redigeret i baggrunden.. kun på farverne.. det er objektivet der selv ordner klarhed og sløring

som alle andre siger, er det nogle fantastiske billeder Har du ikke en how-to på din redigering i farverne?

Anmeld

29. juni 2011

millemai

SpunkenJo skriver:

Jeg tænker bare man måske blir gladere for det der går op til 250, og så kan man jo altid supplere med det til 135 hvis det er....

Og prisen på 7700 var jo med taske, memory og ekstra batteri.... Det virker som om det er et godt tilbud

Jeg har købt og brugt spejlrefleks i D serien siden 2004 og jeg har flere objektiver. Blandt andet har jeg et 70-200mm som jeg stort set aldrig bruger efter jeg har købt mit 18-135mm. Det er sjældent at du vil få brug for 200mm som almindelig fritidsfotograf.

Når du først er oppe i disse priser, så antager jeg at prisen ikke er altafgørende. Er den det, så ville jeg uden tvivl sætte mine penge i et 18-135mm (der jo var billigere end kittet med 2 objektiver). Jeg kommer aldrig igen til at bruge penge på 18-55mm.

Men vi har alle forskellige behov og erfaringer Måske du skulle tage hen til en fotobutik og fortælle dine behov og høre deres rådgivning. Ville bare komme med mit input

Anmeld

29. juni 2011

SpunkenJo

millemai skriver:

Jeg har købt og brugt spejlrefleks i D serien siden 2004 og jeg har flere objektiver. Blandt andet har jeg et 70-200mm som jeg stort set aldrig bruger efter jeg har købt mit 18-135mm. Det er sjældent at du vil få brug for 200mm som almindelig fritidsfotograf.

Når du først er oppe i disse priser, så antager jeg at prisen ikke er altafgørende. Er den det, så ville jeg uden tvivl sætte mine penge i et 18-135mm (der jo var billigere end kittet med 2 objektiver). Jeg kommer aldrig igen til at bruge penge på 18-55mm.

Men vi har alle forskellige behov og erfaringer Måske du skulle tage hen til en fotobutik og fortælle dine behov og høre deres rådgivning. Ville bare komme med mit input

Prisen ER afgørende, for desværre skider jeg ikke penge

Men jeg ønsker mig tilskud til det i føsdas gave fylder nemlig år i august

Jeg tagget for hjælpen og tror jeg holder mig til huset og så det der 135mm
- så var jeg godt dækket ind ik?

Tak for info

Og Sallisørøver: jeg takker for lån af din tråd til spam-spørgsmål samt go Info

- FEDE billedet du tager

Anmeld

29. juni 2011

Kamulla

millemai skriver:

som alle andre siger, er det nogle fantastiske billeder Har du ikke en how-to på din redigering i farverne?

jamen.. det lidt svært.. gør det i photoshop CS5.. der åbner jeg billederne i Camera Raw og gør det meste med skygger, kontraster og lys.. gør billederne mere varme eller kolde eller helt sort hvid.. så åbner jeg dem og begynder at lege med forskellige værktøjer  

Anmeld

29. juni 2011

Kamulla

Loa skriver:

Det er fint nok du skal spamme os med billeder, men kunne det så ikke være med billeder af min datter (som du har taget med dit nye kamera selvfølgelig)

Ej spøg til side, suuuuper gode billeder  Cute hund

he he.. kan jeg da også gøre det koster bare lidt.. regner med at lave en photo-meetup her i sommeren.. hvor jeg samler en masse og tager billeder  

off topic er det ikke nyt kamera haha

Anmeld

29. juni 2011

Loa

he he.. kan jeg da også gøre det koster bare lidt.. regner med at lave en photo-meetup her i sommeren.. hvor jeg samler en masse og tager billeder  

off topic er det ikke nyt kamera haha

Iiih det lyder spændende

(Please på sjælland )

Hehe objektiv/kamera, same/same for mig

Anmeld

29. juni 2011

chriwi

Jeg har fået lov til at låne min kones profil - hun gjorde mig opmærksom på denne gode tråd - håber det er okay med jer

Med hensyn til redigering af billeder, findes der mange gode programmer til dette, udover Photoshop.

Photoshop er et proff værktøj (cs5 pakken koster vidst i omegnen af 12.000kr, og tager en del år at mestre - hvis man vil andet en lave små ændringer

Gimp, har en masse af Photoshops egenskaber, og er helt gratis.

Et andet rigtig godt program, som er nemt at bruge er Bibble ( www.bibblelabs.com)- her er redigering en leg - det er dog ikke gratis, men har en overkommelig pris.

Alle mine billeder se evt: www.mmwfoto.dk -  er redigeret med Bibble, og enkelte har også været forbi photoshop.

Vigtigst af alt er at jeres rå billed er nogenlunde godt, så slipper i også på at bruge for langt tid på redigeringen (raw format, tillader at ændre på en masse, som et .jpg ikke gør - benyt altid derfor dette format - se menuen på jeres kamera).

Skulle nogle have spørgsmål, eller måske et godt råd mht redigering, eller køb af udstyr (jeg sælger intet!!, men giver gerne gode råd), er i velkommen til at smide mig en mail på: mmw@mmwfoto.dk så skal jeg prøve at hjælpe - læser ikke med på dette forum, med mindre fruen siger: se lige, så benyt mailen

Mvh Morten (skrevet fra min kones profil)

Anmeld

29. juni 2011

Kamulla

Loa skriver:

Iiih det lyder spændende

(Please på sjælland )

Hehe objektiv/kamera, same/same for mig

hehe bor skam på sjælland, så det kan du tro

Anmeld

29. juni 2011

Loa

hehe bor skam på sjælland, så det kan du tro

Weeeehuuuuuu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.