Jeg ved ikke noget om kameraer... Ihvertfald ikke objektiverne.
Men jeg tænker, linket du har sendt er 1200 kr. billigere end det jeg linkede til, og der er "kun" eet objektiv med?
Jeg tænker med det andet til 7700 er der jo zoom fra 18-250mm (Sådan som jeg forstår det...)
Og med dit link er der "kun" fra 18-135mm
Er jeg galt på den?
Nej du har ret i, at der er to objektiver med i det link du postede. Men det objektiv som hedder 18-55mm er det billigste og mest tarvelige objektiv som canon har. Jeg kender ikke 55-250mm - den er formentligt bedre. Men du har også brug for det range der hedder 18-55mm, til almindelig fotografering.
Jeg har selv haft 18-55mm og har nu købt 18-135mm i stedet. Folk der ingenting ved om objektiver og billeder i øvrigt kan simpelthen se forskel på billederne. Der er kæmpe forskel.
135mm er alt andet lige en rimelig zoom. Men hvis du vil have mere, så ville jeg, hvis jeg var dig, købe canon 55d + 18-200mm (dette objektiv er lige så godt som 18-135mm i kvalitet, der er bare mere zoom på). Dette kan du også købe som kit (bare ikke på pixmania se her), det er naturligvis bare dyrere -
En anden ting som du skal tænke på, hvis du køber 2 objektiver og ikke har gjort dig ud i spejlrefleks/objektiver før - det er, at der er mere at transportere og mere arbejde med at skrifte objektiver. Du kan ikke (altid) bare impulsivt tage de billeder, når du lige ser et godt øjeblik
Men heldigvis er canon et godt system og man kan altid købe/supplere objektiver der passer ind i D serien.
Anmeld