Har fået nyt objektiv (billedespaammmm)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Magsen

Sallisørøver skriver:

hvor er du dog sød... det var nu bare nogle hygge billeder 

det er ihvertfald nogle rigtig dejlige hyggebilleder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

SpunkenJo

Camillas-photography skriver:

har et Canon Eos 550D kamerahus til ca. 5000kr

Et Sigma glas objektiv 18-200mm til 4400kr

og det nyeste et Canon objektiv. 50mm 1,4 til 3300kr

Er det her et godt køb:

http://www.pixmania.com/dk/dk/4986130/art/canon/55 0d-objektiverne-ef-s-18.html?srcid=7139&Parten aire=Pricerunner_DKdk&CodePromo=oui&aftrac k=TVRBd05qc3hOak14T3pBME9UVTNNRGc1OzEzMDkzMzY1ODE7

- Du ved jo noget om det der foto......

Anmeld

29. juni 2011

serinasmor

WOW ...

har du photoshoppet baggrunden eller er dette de helt rå billeder kun med objektivet til hjælp ??

super fede billeder

Anmeld

29. juni 2011

millemai

Er det her et godt køb:

http://www.pixmania.com/dk/dk/4986130/art/canon/55 0d-objektiverne-ef-s-18.html?srcid=7139&Parten aire=Pricerunner_DKdk&CodePromo=oui&aftrac k=TVRBd05qc3hOak14T3pBME9UVTNNRGc1OzEzMDkzMzY1ODE7

Hvis du først er oppe i den prisklasse, så lad være med at spilde dine penge på et 18-55mm objectiv. Køb så i stedet stadardkit med 18-135mm. Ses her- det er et meget bedre køb end 18-55 mm (og et ekstra objektiv). Det ekstra objectiv i din pakke er op til 250mm, men for langt de fleste er 135mm tilstrækkelig med zoom - så kan du altid supplere med ekstra objectiver. Men det er selvfølgeligt bare min mening Alternativt kan du købe 18-200mm (som er den Camilla har brugt kan jeg læse mig til - i Sigma, der også har gode objectiver)

550d er i øvrigt et rigtigt, rigtigt godt kamera

Anmeld

29. juni 2011

SpunkenJo

millemai skriver:

Hvis du først er oppe i den prisklasse, så lad være med at spilde dine penge på et 18-55mm objectiv. Køb så i stedet stadardkit med 18-135mm. Ses her- det er et meget bedre køb end 18-55 mm (og et ekstra objektiv). Det ekstra objectiv i din pakke er op til 250mm, men for langt de fleste er 135mm tilstrækkelig med zoom - så kan du altid supplere med ekstra objectiver. Men det er selvfølgeligt bare min mening Alternativt kan du købe 18-200mm (som er den Camilla har brugt kan jeg læse mig til - i Sigma, der også har gode objectiver)

550d er i øvrigt et rigtigt, rigtigt godt kamera

Jeg ved ikke noget om kameraer... Ihvertfald ikke objektiverne.

Men jeg tænker, linket du har sendt er 1200 kr. billigere end det jeg linkede til, og der er "kun" eet objektiv med?

Jeg tænker med det andet til 7700 er der jo zoom fra 18-250mm (Sådan som jeg forstår det...)

Og med dit link er der "kun" fra 18-135mm

Er jeg galt på den?

Anmeld

29. juni 2011

millemai

Jeg ved ikke noget om kameraer... Ihvertfald ikke objektiverne.

Men jeg tænker, linket du har sendt er 1200 kr. billigere end det jeg linkede til, og der er "kun" eet objektiv med?

Jeg tænker med det andet til 7700 er der jo zoom fra 18-250mm (Sådan som jeg forstår det...)

Og med dit link er der "kun" fra 18-135mm

Er jeg galt på den?

Nej du har ret i, at der er to objektiver med i det link du postede. Men det objektiv som hedder 18-55mm er det billigste og mest tarvelige objektiv som canon har. Jeg kender ikke 55-250mm - den er formentligt bedre. Men du har også brug for det range der hedder 18-55mm, til almindelig fotografering.

Jeg har selv haft 18-55mm og har nu købt 18-135mm i stedet. Folk der ingenting ved om objektiver og billeder i øvrigt kan simpelthen se forskel på billederne. Der er kæmpe forskel.

135mm er alt andet lige en rimelig zoom. Men hvis du vil have mere, så ville jeg, hvis jeg var dig, købe canon 55d + 18-200mm (dette objektiv er lige så godt som 18-135mm i kvalitet, der er bare mere zoom på). Dette kan du også købe som kit (bare ikke på pixmania se her), det er naturligvis bare dyrere - 

En anden ting som du skal tænke på, hvis du køber 2 objektiver og ikke har gjort dig ud i spejlrefleks/objektiver før - det er, at der er mere at transportere og mere arbejde med at skrifte objektiver. Du kan ikke (altid) bare impulsivt tage de billeder, når du lige ser et godt øjeblik

Men heldigvis er canon et godt system og man kan altid købe/supplere objektiver der passer ind i D serien.

Anmeld

29. juni 2011

SpunkenJo

millemai skriver:

Nej du har ret i, at der er to objektiver med i det link du postede. Men det objektiv som hedder 18-55mm er det billigste og mest tarvelige objektiv som canon har. Jeg kender ikke 55-250mm - den er formentligt bedre. Men du har også brug for det range der hedder 18-55mm, til almindelig fotografering.

Jeg har selv haft 18-55mm og har nu købt 18-135mm i stedet. Folk der ingenting ved om objektiver og billeder i øvrigt kan simpelthen se forskel på billederne. Der er kæmpe forskel.

135mm er alt andet lige en rimelig zoom. Men hvis du vil have mere, så ville jeg, hvis jeg var dig, købe canon 55d + 18-200mm (dette objektiv er lige så godt som 18-135mm i kvalitet, der er bare mere zoom på). Dette kan du også købe som kit (bare ikke på pixmania se her), det er naturligvis bare dyrere - 

En anden ting som du skal tænke på, hvis du køber 2 objektiver og ikke har gjort dig ud i spejlrefleks/objektiver før - det er, at der er mere at transportere og mere arbejde med at skrifte objektiver. Du kan ikke (altid) bare impulsivt tage de billeder, når du lige ser et godt øjeblik

Men heldigvis er canon et godt system og man kan altid købe/supplere objektiver der passer ind i D serien.

Jeg tænker bare man måske blir gladere for det der går op til 250, og så kan man jo altid supplere med det til 135 hvis det er....

Og prisen på 7700 var jo med taske, memory og ekstra batteri.... Det virker som om det er et godt tilbud

Anmeld

29. juni 2011

Kamulla

SpunkenJo skriver:

Er det her et godt køb:

millemaj har sagt det hele...

ville ikke anbefale dig at både have et 18-55mm objektiv og et 55-250mm eller hvad det er på de 2 der hører med.. du skal altid have 2 med så..

desuden er det standard 18-55mm ikke ret godt.. kender ikke det andet.. men ingen siger det tager kniv skarpe billeder fordi der er stod zoom på.. det kan mere betale sig at købe kamerahuset for sig selv, og så ofre noget mere i et super godt objektiv...

ville anbefale et som det her... det er ikke billigt men heller ikke for dyrt..  http://www.pixmania.com/dk/dk/3070/art/canon/objektiv-ef-28-135-f3-5-5.html

Anmeld

29. juni 2011

Kamulla

serinasmor skriver:

WOW ...

har du photoshoppet baggrunden eller er dette de helt rå billeder kun med objektivet til hjælp ??

super fede billeder

tak.. har ikke redigeret i baggrunden.. kun på farverne.. det er objektivet der selv ordner klarhed og sløring

Anmeld

29. juni 2011

serinasmor

Camillas-photography skriver:

tak.. har ikke redigeret i baggrunden.. kun på farverne.. det er objektivet der selv ordner klarhed og sløring

sejt

sådan et må jeg ønske mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.