nu uden sut!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2008

lonemus

Tullebobs skriver:

Vi regner med at prøve projekt ble-fri igen i juleferien. Vi prøvede i sommers, og der var han bare slet ikke klar. Og så startede han i børnehave 1. august, og vi har så synes, at det var vigtigt, at han fik "ro" til at lære at gå i børnehave. Og derfor har vi ikke rigtig haft flere overvejelser omkring ble og sut lige nu. Der er dog kommet restriktioner på sutten, og den er kun til når man skal sove, og det har han efterhånden accepteret.

Kh Trine, som er godt og grundigt træt af at skifte ble og som håber, at både ble og sut ryger "af sig selv" - måske inspireret af, hvad de andre børn i børnehaven gør, og især IKKE gør

Tascia: hvorfor fik du besked fra tandlægen? Her bruges sutten kun når man skal sove, dvs. kun til middag og natten. Det gjorde vi fra den ene dag til den anden, uden problemer.
Stefanie er nu snart 2½ år og jeg har slet ikke tænkt, hvornår hun skal undvære sutten helt.....nu skal hun have den sidste kindtand, før der der ska pilles ved noget!

Tullebobs: Vi skal også have ble-afvænning i juleferien 60.png Vi er begyndt at træne med Stefanie, at hun kommer på potten hver morgen og hver aften. Det syntes hun er spændende, nok mest fordi hun skal vaske fingerende bagefter 60.png Men hva, hun vil gerne selv!
Lige nu har hun meget travlt med at lære og selv tage alt tøj af og på, samt lærer nye ord, så det er dejligt 60.png

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

Tullebobs

lonemus skriver:

Tascia: hvorfor fik du besked fra tandlægen? Her bruges sutten kun når man skal sove, dvs. kun til middag og natten. Det gjorde vi fra den ene dag til den anden, uden problemer.
Stefanie er nu snart 2½ år og jeg har slet ikke tænkt, hvornår hun skal undvære sutten helt.....nu skal hun have den sidste kindtand, før der der ska pilles ved noget!

Tullebobs: Vi skal også have ble-afvænning i juleferien 60.png Vi er begyndt at træne med Stefanie, at hun kommer på potten hver morgen og hver aften. Det syntes hun er spændende, nok mest fordi hun skal vaske fingerende bagefter 60.png Men hva, hun vil gerne selv!
Lige nu har hun meget travlt med at lære og selv tage alt tøj af og på, samt lærer nye ord, så det er dejligt 60.png

Lone

Hej Lone

Jamen så skal vi jo rigtig hygge i julen Ej spøg til side - jeg tror, det bliver godt at have mange sammenhængende dage til projektet. Lad os da følge op herinde, når vi kommer dertil, så kan vi dele erfaringer...

Åh ja - at tage tøj af og på, endnu en af livets store udfordringer, i hvert fald når man er lidt mageligt anlagt ,som Simon er . Vi er blevet lidt bedre til at lade ham brokke sig, og så ellers selv klare ærterne, for vi har nok været lidt for tilbøjelige til at hjælpe ham. Og han skal ikke være et såkaldt Curling-barn, så vi må træde lidt tilbage

Kh Trine

Anmeld

29. oktober 2008

lonemus

Tullebobs skriver:

Hej Lone

Jamen så skal vi jo rigtig hygge i julen Ej spøg til side - jeg tror, det bliver godt at have mange sammenhængende dage til projektet. Lad os da følge op herinde, når vi kommer dertil, så kan vi dele erfaringer...

Åh ja - at tage tøj af og på, endnu en af livets store udfordringer, i hvert fald når man er lidt mageligt anlagt ,som Simon er . Vi er blevet lidt bedre til at lade ham brokke sig, og så ellers selv klare ærterne, for vi har nok været lidt for tilbøjelige til at hjælpe ham. Og han skal ikke være et såkaldt Curling-barn, så vi må træde lidt tilbage

Kh Trine

Hej Trine!

Ja, vi må lige opdatere hinanden herinde 60.png

Ja, min mand har også lidt svært ved at hun selv skal tage tøjet af og og på, dog ikke fordi han ikke vil have hun lærer det, men fordi det tager jo noget længere tid.....det er hans tålmodighed ikke altid lige til, men jeg venter nu gerne..de skal jo lære det og selvfølgelig i deres eget tempo - uden stress 60.png

Jeg syntes det er skønt hun selv vil - hun bliver virkelig gal, hvis jeg prøver at hjælpe hende...først efter flere forsøg må jeg hjælpe lidt...så det er en meget selvstændig dame jeg har 60.png

Lone

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

lonemus skriver:

Lone

hej Lone

hun har ganske enkelt suttebid! og det er på tros af at hun kun har brugt sutten i sovesituationer det sidste 1½ år...

mht. bleeafvænding tror jeg man skal lytte til hvornår de begynder at vise interesse for at komme på toilettet og selv siger til når de enten tisser i bleen etc. og så er det nok bare med at gribe chancen når den kommer! jeg synes det er rigtig flot hvis hun allerede er så bevist om det i en alder af 2½ år

//Natascia

Anmeld

29. oktober 2008

lonemus

tascia skriver:

hej Lone

hun har ganske enkelt suttebid! og det er på tros af at hun kun har brugt sutten i sovesituationer det sidste 1½ år...

mht. bleeafvænding tror jeg man skal lytte til hvornår de begynder at vise interesse for at komme på toilettet og selv siger til når de enten tisser i bleen etc. og så er det nok bare med at gribe chancen når den kommer! jeg synes det er rigtig flot hvis hun allerede er så bevist om det i en alder af 2½ år

//Natascia

Nå for søren, det troede jeg ikke de kunne få ved blot af bruge den ved sovetiderne......

Mht bleen, så har hun længe siddet på potten hver aften inden badet, nugør vi det så bare også om morgnen.
Men ja, man skal helt klart vente, til de selv viser interesse.
Stefanie er meget interesseret i toilettet i vuggestuen og har også siddet på det et par gange. Hun tager sig tit på bleen og kigger mærkeligt på den, når jeg spørger om hun tisser, siger hun ja. Når hun laver prut spørger jeg nogle gange om hun vil på potten, hvor hun siger ja. Men selvom hun har siddet en del på potten, har hun kun tisset få gange på den - også er hun pavestolt 60.png
Hvis hun får tisset på gulvet, kommer hun gerne og fortæller det - eller peger og siger puha!
Men det er jo svært at sige helt præcist, hvornår hun er klar. Men jeg vil mene hun viser god inetersse for det og det samme siger vuggestuen, da jeg bad om deres mening. Så vi prøver i juleferien, men dog stadig uden pres. Og går det ikke, jamen så venter vi bare.

Lone

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

Nå for søren, det troede jeg ikke de kunne få ved blot af bruge den ved sovetiderne......

Mht bleen, så har hun længe siddet på potten hver aften inden badet, nugør vi det så bare også om morgnen.
Men ja, man skal helt klart vente, til de selv viser interesse.
Stefanie er meget interesseret i toilettet i vuggestuen og har også siddet på det et par gange. Hun tager sig tit på bleen og kigger mærkeligt på den, når jeg spørger om hun tisser, siger hun ja. Når hun laver prut spørger jeg nogle gange om hun vil på potten, hvor hun siger ja. Men selvom hun har siddet en del på potten, har hun kun tisset få gange på den - også er hun pavestolt 60.png
Hvis hun får tisset på gulvet, kommer hun gerne og fortæller det - eller peger og siger puha!
Men det er jo svært at sige helt præcist, hvornår hun er klar. Men jeg vil mene hun viser god inetersse for det og det samme siger vuggestuen, da jeg bad om deres mening. Så vi prøver i juleferien, men dog stadig uden pres. Og går det ikke, jamen så venter vi bare.

Lone

åbenbart ;-)

jeg syntes også det var svært at vurdere om det var nu, men besluttede os for at det var det for hun havde som jeres vist interesse for det et stykke tid, men til forskel fra din datter,så tissede hun hver gang hun kom på toilettet. vi holdt bare fast ved beslutningen og tog de uheld der kom (ikke at der var ret mange faktisk) og så blev hun mere og mere bevids om det selv, så da vi startede op efter ferien 2 uger efter var hun blefri og har siden da haft 3 uheld i børnehaven, og det skyldes ene og alene, at hun var fanget i en leg udenfor, og så er der altså længere ind på tolettet når man kommer i tanke om at man skal tisse ;-)

men efter den første uge tænkte jeg faktisk, er det for tidlig eller hva, for syntes hele tiden at det var os der skulle minde hende om det, og jeg tror vi spurgte 700 gange om dagen, om hun skulle tisse! men set i bakspejlet, så var det måske bare den rigtige måde for hende..

men følg endenlig op på hvordan projekt-bleefri går

//Natascia

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

Dejligt, så der den ting mindre at slås med 60.png

JA! ingen ble og ingen sut, fantastisk... hvis ikke det er en befrielse for hende ja så er det da for mor og far som slipper for bøvl når vi har glemt sutten og lortebleen der skal skiftes 60.png

//Natascia som ser frem til det blir lillebrors tur om 700 år 54.png

Anmeld

29. oktober 2008

Honningblomst

Tullebobs skriver:

Osse her! Simon (3 år) er MEGET glad for sin sut, og er ikke klar endnu, så han beholder den til han ikke gider mere. Jeg var selv 5 år, før jeg droppede min sut Vi overvejede om han skulle give den til julemanden i år, men tænk nu hvis drengen får traumer om: "Julemanden - den onde mand, der tog min sut" - så det er droppet, og julemanden er fredet

Kh Trine

Ja, sådan har jeg også tænkt...så her er sutten bare røget i i en pose og væk og så var det det...efter et par uger kom der en lille gave til den suttefrie dreng...men ikke en gave som de var klar over kom. Det var kun dem uden pres eller gave der valgte at stoppe med sut.

Knus Eva..

Anmeld

29. oktober 2008

moniquesmor

vil bare lige sige tillykke

Anmeld

29. oktober 2008

Tullebobs

Eva skriver:

Ja, sådan har jeg også tænkt...så her er sutten bare røget i i en pose og væk og så var det det...efter et par uger kom der en lille gave til den suttefrie dreng...men ikke en gave som de var klar over kom. Det var kun dem uden pres eller gave der valgte at stoppe med sut.

Knus Eva..

Hej Eva

Hvor gamle var dine drenge, da de droppede sutten? Jeg vil jo helst lade Simon bestemme selv, men det må selvfølgelig heller ikke gå ud over tænderne, så nu er nysgerrig efter, hvornår dine drenge smed sutten... Så selvom børn er forskellige så kunne være rart at høre .

kh Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.