tascia skriver:
hej Lone
hun har ganske enkelt suttebid! og det er på tros af at hun kun har brugt sutten i sovesituationer det sidste 1½ år...
mht. bleeafvænding tror jeg man skal lytte til hvornår de begynder at vise interesse for at komme på toilettet og selv siger til når de enten tisser i bleen etc. og så er det nok bare med at gribe chancen når den kommer! jeg synes det er rigtig flot hvis hun allerede er så bevist om det i en alder af 2½ år
//Natascia
Nå for søren, det troede jeg ikke de kunne få ved blot af bruge den ved sovetiderne......

Mht bleen, så har hun længe siddet på potten hver aften inden badet, nugør vi det så bare også om morgnen.
Men ja, man skal helt klart vente, til de selv viser interesse.
Stefanie er meget interesseret i toilettet i vuggestuen og har også siddet på det et par gange. Hun tager sig tit på bleen og kigger mærkeligt på den, når jeg spørger om hun tisser, siger hun ja. Når hun laver prut spørger jeg nogle gange om hun vil på potten, hvor hun siger ja. Men selvom hun har siddet en del på potten, har hun kun tisset få gange på den - også er hun pavestolt

Hvis hun får tisset på gulvet, kommer hun gerne og fortæller det - eller peger og siger puha!
Men det er jo svært at sige helt præcist, hvornår hun er klar. Men jeg vil mene hun viser god inetersse for det og det samme siger vuggestuen, da jeg bad om deres mening. Så vi prøver i juleferien, men dog stadig uden pres. Og går det ikke, jamen så venter vi bare.
Lone
Anmeld