nu uden sut!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.024 visninger
31 svar
0 synes godt om
29. oktober 2008

tascia

fantastisk... vi tog sutten fra vores datter i lørdags og det har bare gået over alle forventninger! det tog 20 min. mere den første aften hvor hun var lidt ked, men ikke utrøstelig, og siden da har hun bare lagt sig til at sove både om dagen og om aftenen uden så meget som at komme med et piv.. hun har spurgt til sutten 2 gange det er det.

er så stolt og imponeret over den lille pige, det var hendes aller kæreste eje.

det fortæller bare mig at vi som forældre skal la være med at gøre en fjer til fem høns.

jeg tror bestemt at den måde vi har taklet det på har gjort det til en god og nem oplevelse!

så til andre der skal igang, det er ikke så slemt :-)

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

lonemus

tascia skriver:

fantastisk... vi tog sutten fra vores datter i lørdags og det har bare gået over alle forventninger! det tog 20 min. mere den første aften hvor hun var lidt ked, men ikke utrøstelig, og siden da har hun bare lagt sig til at sove både om dagen og om aftenen uden så meget som at komme med et piv.. hun har spurgt til sutten 2 gange det er det.

er så stolt og imponeret over den lille pige, det var hendes aller kæreste eje.

det fortæller bare mig at vi som forældre skal la være med at gøre en fjer til fem høns.

jeg tror bestemt at den måde vi har taklet det på har gjort det til en god og nem oplevelse!

så til andre der skal igang, det er ikke så slemt :-)

//Natascia

Vildt flot - hvor gammel er hun ?

Lone

Anmeld

29. oktober 2008

Honningblomst

Super...dejligt det gik så let for hende...men desværre er det jo ikke alle børn der har det sådan...men skønt...

Her går det også let, børnene stopper når de er klar.

Knus Eva...

Anmeld

29. oktober 2008

Tullebobs

Eva skriver:

Super...dejligt det gik så let for hende...men desværre er det jo ikke alle børn der har det sådan...men skønt...

Knus Eva...

Osse her! Simon (3 år) er MEGET glad for sin sut, og er ikke klar endnu, så han beholder den til han ikke gider mere. Jeg var selv 5 år, før jeg droppede min sut Vi overvejede om han skulle give den til julemanden i år, men tænk nu hvis drengen får traumer om: "Julemanden - den onde mand, der tog min sut" - så det er droppet, og julemanden er fredet

Kh Trine

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

Osse her! Simon (3 år) er MEGET glad for sin sut, og er ikke klar endnu, så han beholder den til han ikke gider mere. Jeg var selv 5 år, før jeg droppede min sut Vi overvejede om han skulle give den til julemanden i år, men tænk nu hvis drengen får traumer om: "Julemanden - den onde mand, der tog min sut" - så det er droppet, og julemanden er fredet

Kh Trine

tro mig Sissel var også meget glad for hendes,og jeg tror aldrig hun ville blive klar til at slippe den! da hun blev opereret måtte hun ikke få den i 3 uger, og det var et sandt maridt, men da var hun også kun 1,5 år...

men efter opfordring fra tandlægen var vi bare nød til at tage den beslutning at nu skulle det være, og vi havde indstillet os på det blev skrig og skrål i flere dage

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

Knus Eva...

nej det har du sikker ret i, men tror du ikke også det nogen gange handler om hvad man gør det til?

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

- skriver:

Rigtig flot... 60.png

Hvor gammel er hun?

hun blev 3 i september

Anmeld

29. oktober 2008

Tullebobs

tro mig Sissel var også meget glad for hendes,og jeg tror aldrig hun ville blive klar til at slippe den! da hun blev opereret måtte hun ikke få den i 3 uger, og det var et sandt maridt, men da var hun også kun 1,5 år...

men efter opfordring fra tandlægen var vi bare nød til at tage den beslutning at nu skulle det være, og vi havde indstillet os på det blev skrig og skrål i flere dage

Det er da bare super flot så - og ja det er selvfølgelig min vurdering, at han ikke er klar, for spørger du ham, ville han nok "aldrig" blive klar . Og ja hvis tandlægen havde været inde over med en opfordring, så ville jeg nok også tage min holdning op til revision.

Tillykke med jeres lille seje datter

Kh Trine

P.S. Her har vi stadig ble på, og det er nok den der skal ryge før sutten

Anmeld

29. oktober 2008

tascia

Tullebobs skriver:

Det er da bare super flot så - og ja det er selvfølgelig min vurdering, at han ikke er klar, for spørger du ham, ville han nok "aldrig" blive klar . Og ja hvis tandlægen havde været inde over med en opfordring, så ville jeg nok også tage min holdning op til revision.

Tillykke med jeres lille seje datter

Kh Trine

P.S. Her har vi stadig ble på, og det er nok den der skal ryge før sutten

jeg tror også det er bedst man tager en ting af gangen...

sissel smed bleen i juli, og bruger nu kun til nat, så det var ligesom på plads og derfor var det også helt bevist at vi ventede til nu med sutten (var allerede til tandlæge i foråret)

men igen, jeg er stadig med den overbevisning, at man blir nød til at sige nu det nu og så tage det med der kommer, og det har jo for os vist sig at være ualmindelig nemt, og slet ikke som forventet. men vi har også brugt det meste af sidste uge på, at snakke om det så det ikke bare var fra den ene dag til den anden..

//Natascia

Anmeld

29. oktober 2008

Tullebobs

tascia skriver:

jeg tror også det er bedst man tager en ting af gangen...

sissel smed bleen i juli, og bruger nu kun til nat, så det var ligesom på plads og derfor var det også helt bevist at vi ventede til nu med sutten (var allerede til tandlæge i foråret)

men igen, jeg er stadig med den overbevisning, at man blir nød til at sige nu det nu og så tage det med der kommer, og det har jo for os vist sig at være ualmindelig nemt, og slet ikke som forventet. men vi har også brugt det meste af sidste uge på, at snakke om det så det ikke bare var fra den ene dag til den anden..

//Natascia

Vi regner med at prøve projekt ble-fri igen i juleferien. Vi prøvede i sommers, og der var han bare slet ikke klar. Og så startede han i børnehave 1. august, og vi har så synes, at det var vigtigt, at han fik "ro" til at lære at gå i børnehave. Og derfor har vi ikke rigtig haft flere overvejelser omkring ble og sut lige nu. Der er dog kommet restriktioner på sutten, og den er kun til når man skal sove, og det har han efterhånden accepteret.

Kh Trine, som er godt og grundigt træt af at skifte ble og som håber, at både ble og sut ryger "af sig selv" - måske inspireret af, hvad de andre børn i børnehaven gør, og især IKKE gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.