Står midt i aftensmaden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Anonym trådstarter

Så kommer kæresten pludselig og siger at ham og en ven køre lige og jeg siger så om vi ikke lige kan spise først, for maden er færdig om et kvarter.. Han sagde bare nej og så forsvandt han..

Jeg skrev så til ham om hvornår jeg kunne regne med at se ham, for når han er sammen med denne "ven" så ved jeg nemlig af erfaring at han kan finde på at blive væk og han er helt anderledes når han er sammen med ham.. Det kan bare irriterrer mig, og jeg har sagt til ham flere gange at det irriterrer mig og gør mig vildt ked af det, men han ændre sig ikke..

Hvad skal jeg gøre? Har i nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Så kommer kæresten pludselig og siger at ham og en ven køre lige og jeg siger så om vi ikke lige kan spise først, for maden er færdig om et kvarter.. Han sagde bare nej og så forsvandt han..

Jeg skrev så til ham om hvornår jeg kunne regne med at se ham, for når han er sammen med denne "ven" så ved jeg nemlig af erfaring at han kan finde på at blive væk og han er helt anderledes når han er sammen med ham.. Det kan bare irriterrer mig, og jeg har sagt til ham flere gange at det irriterrer mig og gør mig vildt ked af det, men han ændre sig ikke..

Hmm, den er svær - han kan ikke rigtig tillade sig at gå, når du står med maden klar... der var jeg også blevet ret sur!!

Måske du skal prøve at sige det til ham på en lidt hårdere måde - f.eks. hvilke konserkvenser det vil få, hvis han bliver ved, for det gør dig så ked af det... og det er også respektløst! Umiddelbart tror jeg ikke at mennesker, der gør sådan noget, fatter det, før de virkelig nærmest får et ultimatum - jeg mener, hvis ikke der sker ændringer, så sker der konsekvenser! Ved ikke om du har sagt noget lignende til ham før, men han burde respektere dine følelser, hvis han virkelig elsker dig...... har selv prøvet noget lignende, men heldigvis ændrede det sig....

Håber I finder ud af det.....

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

STN skriver:

Hmm, den er svær - han kan ikke rigtig tillade sig at gå, når du står med maden klar... der var jeg også blevet ret sur!!

Måske du skal prøve at sige det til ham på en lidt hårdere måde - f.eks. hvilke konserkvenser det vil få, hvis han bliver ved, for det gør dig så ked af det... og det er også respektløst! Umiddelbart tror jeg ikke at mennesker, der gør sådan noget, fatter det, før de virkelig nærmest får et ultimatum - jeg mener, hvis ikke der sker ændringer, så sker der konsekvenser! Ved ikke om du har sagt noget lignende til ham før, men han burde respektere dine følelser, hvis han virkelig elsker dig...... har selv prøvet noget lignende, men heldigvis ændrede det sig....

Håber I finder ud af det.....

Han har gjort det nogen gange efterhånden, og det gør mig bare så sur når han gør det midt i maden, hvis vi havde spist havde jeg også været ligeglad, så kunne han bare smutte.. Men bare mega træls når jeg står midt i maden..

Jeg har sagt det både på en pæn måde og på en ikke så pæn måde..

Anmeld

22. april 2011

Nessie

Anonym skriver:

Gemmer du hans mad, når han laver det nummer?
Så synes jeg i hvert fald at du fremover skal smide det ud / fryse det ned, så må han jo selv finde på noget at spise.

Ved ikke hvordan man kan forklare ham, at der er andre end ham selv og vennen at tage hensyn til, men håber da at I snart finder en løsning

Anmeld

22. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

har han ikke svaret tilbage? 

det er okay at have venner, men at forlade et hjem når den ene står midt i maden og bare smutte uden forklaring er bare ikke ok. 

hvad er det lige for en priotering han har i sit hoved? 

det lyder meget mystisk at de bare 'forsvinder' sådan, det er da ligt ugler i mosen i mine ører.

- enten bank i bordet og sig det fand*e ikke er okay. 

- begynde at ignore ham og gør de ting han gør mod dig, så han kan smage sin egen medicin... Når han kommer hjem, så smutter du med ordene; hej vi ses senere. (lidt svært hvis der er børn med i det)

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Gemmer du hans mad, når han laver det nummer?
Så synes jeg i hvert fald at du fremover skal smide det ud / fryse det ned, så må han jo selv finde på noget at spise.

Ved ikke hvordan man kan forklare ham, at der er andre end ham selv og vennen at tage hensyn til, men håber da at I snart finder en løsning

Ja, det gør jeg, men det kunne være at jeg skulle smide det i fryseren?

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

det er okay at have venner, men at forlade et hjem når den ene står midt i maden og bare smutte uden forklaring er bare ikke ok. 

det lyder meget mystisk at de bare 'forsvinder' sådan, det er da ligt ugler i mosen i mine ører.

- begynde at ignore ham og gør de ting han gør mod dig, så han kan smage sin egen medicin... Når han kommer hjem, så smutter du med ordene; hej vi ses senere. (lidt svært hvis der er børn med i det)

Han skrev bare at de lige har købt en is og snakker stadig og svare ikke mere..

Hvis jeg bare tager op til en veninde, har jeg gjort før.. Så siger han bare at det er da helt iorden, jeg skal have lov at være sammen med mine veninder.. Men har så ikke gjort hvor han har stået og lavet mad før.. Men skide irriterende er det da... !!!

Bliver så rasende, for når han er sammen med ham ved jeg ikke om han kommer hjem om et par timer eller om nogle dage..

Anmeld

22. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Ja, det gør jeg, men det kunne være at jeg skulle smide det i fryseren?

jeps...

For ellers kan han jo bare være der når der er mad..

Ingen arme ingen mad... 

Og nej, du skal ikke tage det op og varme det for ham - det skal han selv gøre. Du er jo ikke hans tjener men et menesker på lig fod som ham og med samme rettigheder. 

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

jeps...

For ellers kan han jo bare være der når der er mad..

Ingen arme ingen mad... 

Og nej, du skal ikke tage det op og varme det for ham - det skal han selv gøre. Du er jo ikke hans tjener men et menesker på lig fod som ham og med samme rettigheder. 

Det har du helt ret i..

Gider ikke stå og lave mad mere og han så bare skrider....

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

De kom tilbage for en halv time siden og nu syntes de lige pludselig at de skal til at feste og høre højt musik og det er som om at jeg skal op på arbejde i morgen.. hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.