Anonym skriver:
uden at blive spurgt om lov til det. Har I prøvet det?
Min svigermor havde til vane at tage min datter ud af mine arme uden at spørge om lov eller spørge om jeg ville give hende min datter. Hun tog hende bare, lige så snart jeg trådte ind i rummet var hun der. Det gjorde hun de første 10 dage vi var på besøg hos dem da min datter var 5-6 uger. 2 måneder efter var vi igen sammen med sviger, og der sagde jeg pænt fra. Jeg spurgte hende stille og roligt "Kan du ikke spørge, istedet for bare at tage?" hun svarede mig ikke og ville ikke engang se mig i øjnene. Så spurgte jeg igen, og idet hun fik min datter i sine arme, sagde hun bare "Jeg må godt.." og så var den samtale færdig.
Hun har ikke taget hende fra mig siden, men heller ikke spurgt om lov. Hun har efterfølgende sagt, at hun synes at jeg er mærkelig fordi jeg har det på den måde. Både svigerforældrene og min kæreste synes at det er mig der er galt med, og at jeg under alle omstændigheder burde glædes over at "dele" min datter på "deres måde". Jeg synes selv at det er nedladende og ekstremt grænseoverskridende. Hvorfor ikke bare spørge?
Hvad synes I, og har I været ude for det samme?
Hejsa.
Jeg har prøvet lidt det samme. Da min søn var nogle dage gammel, og vi havde haft en masse besøg alle dagene.
Jeg var jo af gode grunde træt, og syntes faktisk ikke selv jeg havde holdt ham den dag, pga. de mange besøg, og folk selvfølgelig have fået lov til at holde ham hvis de gerne ville. Sidst på dagen kommer svigermor.
Jeg sidder med bettemanden i sofaen og hygger, hun kommer hen og siger Jeg skal da lige holde dig!! Jeg får faktisk sagt Nej!, men det overhøre hun, og tager ham ud af mine arme! eg sad også bare og tænkte....Hvad sket der lige der? Sagde jeg ikke nej?!
Nå men, da de er gået bliver jeg rigtig ked af det og føler hun er gået langt over min grænse. Heldigvis forstår min kæreste godt mine følelser og taler med hans mor om det! Hun kan også godt forstå det, da hun får det forklaret.
Men desværre har jeg haft en negativ tilgang til hende siden den dag. Selv om jeg prøver at glemme og lade det ligge
Det er jeg rigtig ked af, for vi havde et rigtig fint forhold inden
Anmeld