Er det ok at nægte asyl-baby lægehjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

Lunae

Jeg synes på ingen måde, at det er ok af nægte nogen mennesker akut lægehjælp, uanset om de er flygtninge, børn eller noget helt tredje! Jeg er ikke så bange for, at det bliver udnyttet og måske er jeg naiv, men jeg tror på det bedste i mennesker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

hyskystar

Nej det på ingen måder iorden

stakkels lille dreng

Anmeld

22. april 2011

Mira0911

Overhovedet ikke iorden!!!! 

Stakkel.... 

Anmeld

22. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nej - nej nej og atter nej. Jeg er faktisk chokeret over, at nogen mener, at det er ok, at behandle andre mennesker sådan. Baby, barn eller voksen!

For det første tvivler jeg på at ret mange af de flygtninge, der sidder i de danske flygtningelejre, er der, fordi de virkelig ønsker det - fordi de har tænkt "yes, DK leverer fri lægehjælp, så nu prøver vi lykken!". Jeg tvivler på, at nogen har lyst til at flygte fra deres hjemland, fra deres ejendele (hvor få de end er), fra deres familie, fra deres kultur og alt hvad de kender, for at komme herop og sidde på et lille værelse med alle rettigheder frataget, de MÅ ikke arbejde (og dermed blive et aktiv for det danske samfund), leve på et absolut minimumsbeløb - for ikke forfærdeligt lang tid siden var der indslag i nyhederne om, at det beløb flygtninge fik til at dække kost og fornødenheder var så lavt, at forældrene ofte sultede. Og nej, de levede IKKE af røde bøffer og rødvin.

Hvordan i alverden skal en kvinde, der ikke MÅ arbejde og dårligt får nok penge til at kunne leve for, dog kunne betale af på en lægeregning? Det er da lidt dobbeltmoralsk at kræve brugerbetaling fra mennesker, fordi de ikke må ligge samfundet til last - mens vi samtidig fratager dem muligheden for at arbejde og være et aktiv for landet.

For det andet - det er FLYGTNINGE - ikke indvandrere. De er her fordi vilkårerne i deres hjemland er forfærdelige - og der har vi altså pligt (både juridisk ift. menneskerettigheder, etisk og moralsk) til at hjælpe dem. Jeg synes alt andet er nedværdigende, både for Danmark og for de mennsker, som i forvejen ligger helt ned.

Krise eller ej - vi er en del af et internationalt samfund, og det er vores opgave at løfte i flok for dem, der ikke har vores frihed.

Og nej, jeg siger ikke, at vi skal åbne vores gratis sundhedsvæsen op for alle og enhver, men i tilfælde som dette, der er så åbenlyst behandlingskrævende, ja der går det altså over min forstand, at man kan være så kynisk.

Anmeld

22. april 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Zette skriver:

Fordi det er for dyrt? 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1541592.ece

Sober debat, tak!

Hilsen
Zette 

Jeg er egentlig ligeglad om det er en baby eller hvad... Det er ikke i orden at lade mennesker lide bare fordi det gør lidt ondt i tegnebogen....

Jeg har den mening at hvis der skulle ske noget så vi blev nødt til at flygte til et andet land ville jeg også have ret til at få lægehjælp til mig og min familie.... Vi skal være mod andre som vi vil have de skal være mod os...

Anmeld

22. april 2011

Mor til Mike

Det jo totalt til grin - der burde ikke være sådan regler overfor børn. 

Anmeld

22. april 2011

MaliksMor

nej - om det så er børn eller voksne. så NEJ!

Anmeld

22. april 2011

NinaNymannMadsen

nej. de har lige så meget brug for at komme til læge som vores små har.

og barnet har ikke selv valgt at være flygtning det har hans mor gjort for ham jo.

Anmeld

22. april 2011

millesofie

jeg er i chok!!!

hvordan kan de gå op i nummer når der er et lille menneske der har brug for hjælp

Anmeld

22. april 2011

Ciss

Uanset økonomi, nej det er slet ikke ok!

Er babyen syg skal den have hjælp. Nøjagtig som alle andre levende væsner. Herlighed!

At stå og se på et andet menneske - uanset alder - som er syg og trænger hjælp og så nægte at hjælpe, det strider imod enhver barnelærdom jeg har stødt på. Skal vi til at lære de små at de skal sortere, hvem de er villige til at hjælpe? Hvor går grænsen så? Skal man kun hjælpe dem med ganske høje lønninger, for de har selv betalt behandlingen gennem skatten? Man gør det man kan for dem som trænger hjælp. Så enkelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.