Er det ok at nægte asyl-baby lægehjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

smokin

lisbeth2910 skriver:

Jo det kunne det selvfølgelig godt. Men nu er dette barn jo født i DK og så er det jo ikke misbrug.

Men synes nu vi skal hjælpe også selvom det skulle blive misbrugt. vi har trodsalt bedre ekspertise end mange af de lande hvor folk flygter fra.

Man bliver jo altid berørt når det er børn det omhandler - ville det have været anerledes hvis det var en gammel mand? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Vial

Den der sag er da helt sort! Så galt kan det da næsten ikke gå! Jeg havde nok insisteret på lægehjælp noget før. Dvs VIRKELIG rendt personalet på dørene eller selv taget på et hospital.

I dk kan man ikke nægtes lægehjælp, når det endelig kommer dertil.  

Evt. kunne det løses ved brugerbetaling. Dvs. moren skal betale et beløb for at få sit barn behandlet. Det ville være fair nok. Dog ikke sådan at pengene skal falde før behandling. En regning efterfølgende vil være fint.

Anmeld

21. april 2011

smokin

KaMa skriver:

Den der sag er da helt sort! Så galt kan det da næsten ikke gå! Jeg havde nok insisteret på lægehjælp noget før. Dvs VIRKELIG rendt personalet på dørene eller selv taget på et hospital.

I dk kan man ikke nægtes lægehjælp, når det endelig kommer dertil.  

Evt. kunne det løses ved brugerbetaling. Dvs. moren skal betale et beløb for at få sit barn behandlet. Det ville være fair nok. Dog ikke sådan at pengene skal falde før behandling. En regning efterfølgende vil være fint.

problemet er jo nok at de ikke har det der ligner kongelig dansk mønt så hvad hjælper et girokort?

Anmeld

21. april 2011

LISBETH:-)

Zette skriver:

Man bliver jo altid berørt når det er børn det omhandler - ville det have været anerledes hvis det var en gammel mand? 

Ja tildels. Han har jo selv valgt og være her.

Men synes nu vi skal hjælpe dem der nu engang bor i DK uanset hvordan/hvorfor de er her. Tanken omkring at lade nogen i stikken ligger mig meget fjern. Det er jo også et begrænset antal mennesker det kan dreje sig om, så tænker at regningen ikke kan blive så stor.

Anmeld

21. april 2011

ZamanogDania

Jeg synes ikke det er i orden. Det er så synd at det går ud over den lille dreng. Mit hjerte smelter. om det var en gammel mand, vil jeg tænke det samme.

Desuden har man ikke penge til at betale selv. Hun må jo ikke arbejde, så hvor skulle pengene komme fra.

Anmeld

21. april 2011

Vial

Zette skriver:

problemet er jo nok at de ikke har det der ligner kongelig dansk mønt så hvad hjælper et girokort?

Har man ingen penge, så kan man ikke betale. Hun kan så have gæld til det offentlige. Det er nok mere symbolsk med brugerbetaling, men synes, at det er et godt signal at sende.

Anmeld

21. april 2011

Zeus

Jeg kan ikke se, hvad drengen har gjort forkert i denne sag? Hans mor er asyl-ansøger, og det skal HAN så bøde for? Hele hans ansigt er ét stort sår, med væske og blod og hvad ved jeg, også kan/vil et land som DK ikke engang behandle ham...?

Anmeld

21. april 2011

ESV

nej det er på SÅ mange niveauer ikke i orden!!

Så er jeg fuldstændig ligeglad med om vi skal spare og om der er økonomisk krise sådan behandler man bare ikke mennesker...

SÅ dyrt kan det sgu heller ikke være at få en hudlæge til at kigge på et lille barn i nød!!!!!

Anmeld

21. april 2011

SpunkenJo

Som læge har man aflagt ed om at yde lægehjælp hvis nogen skulle ha brug for det!

Tilgengæld mener jeg bare moren så må skylde det danske samfund kronerne behandligen har kostet og så afdrage dem (af de penge hin i forvejen så fint modtager fra den danske stat, mens hun er asylansøger i DK)

Behandling skal man da ha, men man må helt sikkert også betale for den!

Anmeld

21. april 2011

Brams

Nej det er da overhovedet ikke ok. Får helt ondt i maven over at se den stakkels lille mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.