tusind tak for alle jeres svar... 
det er ulideligt at sidde i denne situation, og jeg ville ønske jeg kunne sige "gå væk" til følelserne for min gamle flamme.
Jeg tror det ville blive meget meget svært at leve sammen med min gamle flamme, både pga aldersforskellen, men også omverdenen, selvom jeg ikke skal tænke over det, så gør jeg det nu alligevel.
Det er ikke kun nu, hvor jeg har opsøgt min gamle flamme, jeg har haft lyst til at gå fra min kæreste, sådan har det været længe. Jeg er sikker på, at hvis ikke i havde vores datter sammen, var vi ikke sammen i dag. og skulle vi gå fra hinanden, har jeg ikke tænkt mig at indlede noget fast forhold til den gamle flamme, det er jeg slet ikke klar til, og han sikkert heller ikke! det ville nok nærmere være en god ven med fordele..
mht min kæreste, Jeg elsker ham- ja, men vores hverdag sammen fungerer bare ikke! Jeg har foreslået ham, at han kommer med til min psykolog, så vi kunne få nogle redskaber til at få et bedre/sundere forhold, måske vi BEGGE kunne lære noget. Men han er ikke samarbejdsvillig, og siger noget i retningen af, at han ikke har brug for det, han synes vi har det rigtig godt sammen :/ Men jeg er bare ikke glad. Om der er gået havregrød og hverdag i den, hm.. ja meget, men jeg synes alligevel man skal være glad når modparten kommer hjem. Han arbejder 2-5 dage af gangen, hvor han ikke er hjemme og når han er afsted stråler jeg af glæde, elsker hver dag og nyder det hele. Lige så snart han træder ind af døren får jeg en slags grå sky over hovedet og er ikke glad, nærmere bekymret og irriteret hele tiden.. det slider mig op indvendig, kan jeg mærke.. Jeg ved, at hvis ikke min kæreste og jeg får noget hjælp, så holder det ikke i længden..
en /flere skriver at jeg måske skulle fortælle sandheden til min kæreste, det tror jeg ikke der vil komme noget godt ud af. han ville blive rigtig skuffet.. og nok også gøre det forbi, hvilket jeg udemærket forstår, havde han lavet sammen nummer som mig, var jeg også gået fra ham, uden tvivl. det er jo følelsesmæssigt utroskab og ikke iorden - men hvad skal jeg gøre? Ville gerne droppe den gamle flamme, og få mit nuværende forhold op at kære, både for min datters skyld, men også fordi, som noget af jer nævner, vi har jo også noget helt specielt sammen, og der er også gode tider..måske jeg bare er kørt sur i det hele?? -
- den fortvivlede...