3 cm åben, men ingen fødsel i gang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

CamiRon

Jeg var 3 cm åben da jeg var 39+5 og pga. at jeg var så tæt på termin og fordi jeg havde kraftige plukkeveer (som de mente ville udvikle sig) tog de vandet. Min datter var født 2½ time efter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

kamtok

JustMe skriver:

Shit, så skal jeg da vist rubbe neglene, så snart vandet går eller veerne for alvor går i gang  Rammer vi myldretiden, kan det nemlig snildt tage over 1 time til hospitalet i bil

Jeres svar har helt sikkert hjulpet mig til at slappe lidt mere af, for i starten trode jeg, at det var et spørgsmål om dage. Men det behøver det slet ikke være, kan jeg høre  Så må småveerne og smerterne i lænd og underliv bare gerne fortage sig, så den resterende ventetid også er til at holde ud

Hun er altså virkelig en lynføder og det er langt fra alle der føder lige så hurtigt som hende. JM var mildest talt chokeret.. Så det er jo naturligvis ikke sikkert, at du føder lige så stærkt. Men det er godt at være forberedt på at skulle hurtigt afsted, når man allerede har åbnet sig 3 cm. 
Det er jo heller ikke sikkert at vandet går først i dit tilfælde, det kan sagtens være at du "bare" får regelmæssige veer, men dem skal du selvfølgelig også reagere på.

Plukveerne, murren i lænden og nogle hæftige "engangs"veer i ny og næ havde min veninde også, og det tror jeg faktisk at hun havde fra hun var omkring 35 uger henne, og hun fødte i 37+3. Men hun var åben allerede fra omkring uge 33.

Held & lykke med den forestående fødsel, håber den kommer til at gå fantastisk godt.

Anmeld

21. april 2011

JustMe

kamtok skriver:

Hun er altså virkelig en lynføder og det er langt fra alle der føder lige så hurtigt som hende. JM var mildest talt chokeret.. Så det er jo naturligvis ikke sikkert, at du føder lige så stærkt. Men det er godt at være forberedt på at skulle hurtigt afsted, når man allerede har åbnet sig 3 cm. 
Det er jo heller ikke sikkert at vandet går først i dit tilfælde, det kan sagtens være at du "bare" får regelmæssige veer, men dem skal du selvfølgelig også reagere på.

Plukveerne, murren i lænden og nogle hæftige "engangs"veer i ny og næ havde min veninde også, og det tror jeg faktisk at hun havde fra hun var omkring 35 uger henne, og hun fødte i 37+3. Men hun var åben allerede fra omkring uge 33.

Held & lykke med den forestående fødsel, håber den kommer til at gå fantastisk godt.

Nu er det jo ikke sikkert, at "jeg" slægter min mor og svigermor på (det siges jo flere steder, at det er barnets gener fra både mors og fars side, der bestemmer fødselsforløbet)...men min svigermor fødte begge gange ca 2½ time efter vandafgang. Mens min mor fødte omkring 3-4 timer efter allerførste spæde ve.

Men som jeg sagde til min mor forleden....de gener synes ikke rigtigt at spille ind i mit forløb, haha

Veerne og smerterne kommer og går, og selvom jeg er vant til kroniske smerter fra et piskesmæld, må jeg indrømme, at disse graviditetsrelaterede smerter kombineret med mine andre smerter er ved at tage pusten fra mig

...og tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.