3 cm åben, men ingen fødsel i gang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.928 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. april 2011

JustMe

Har i oplevet eller kender nogle, der har oplevet at være 3 cm åben (og dermed i aktiv fødsel jvf. nogle hospitalers procedure), men uden at der skete mere???

Hvis ja: hvor længe gik der så, før der skete mere?

Jeg troede selv, det kun ville være et spørgsmål om et par dage, men nu er der gået 2 dage uden noget er sket, og det lød på JM, som om der godt kunne gå uger, før der kom skred i tingene igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

lollandpigen

JustMe skriver:

Har i oplevet eller kender nogle, der har oplevet at være 3 cm åben (og dermed i aktiv fødsel jvf. nogle hospitalers procedure), men uden at der skete mere???

Jeg troede selv, det kun ville være et spørgsmål om et par dage, men nu er der gået 2 dage uden noget er sket, og det lød på JM, som om der godt kunne gå uger, før der kom skred i tingene igen?

Hvor langt er du henne??

Da jeg var gået 6 dage over tid fik jeg små veer og var 3 cm åben, veerne blev ikke til mere men de valgte at lave en hindeløsning som bestemt sætte gang i tingene.....

Anmeld

20. april 2011

JustMe

lollandpigen skriver:

Hvor langt er du henne??

Da jeg var gået 6 dage over tid fik jeg små veer og var 3 cm åben, veerne blev ikke til mere men de valgte at lave en hindeløsning som bestemt sætte gang i tingene.....

Jeg er kun 35+3 i dag, så de vil ikke gøre noget, da det jo er bedst, hun bliver inde lidt endnu

Anmeld

20. april 2011

Tina&Laura

JustMe skriver:

Jeg var 4 cm åben da jeg var 38 uger henne men der skete ikke noget.
Da jeg kom i 39. uge satte de fødslen igang - dog ikke på grund af at jeg var så meget åben.

Anmeld

20. april 2011

JustMe

Jeg var 4 cm åben da jeg var 38 uger henne men der skete ikke noget.
Da jeg kom i 39. uge satte de fødslen igang - dog ikke på grund af at jeg var så meget åben.

Argh, det var jo ikke lige det, jeg havde håbet på at høre  Jeg håber nemlig, at de vil hjælpe mig i gang, hvis jeg når 37+0

Anmeld

20. april 2011

Swerg

Jeps .

Jeg var til tjek på fødegngen da jeg var 38 uger henne, og jeg havde ingen livmoderhals tilbage og var 4 cm åben. Men efter 1,5 uge havde jeg ikke født, men blev sat igang, af anden grund

Anmeld

20. april 2011

KarinaIda

JustMe skriver:

Jeg er kun 35+3 i dag, så de vil ikke gøre noget, da det jo er bedst, hun bliver inde lidt endnu

Du kan sagtens åbne dig, uden og gå i aktiv fødsel...

Jeg havde åbnet mig 1½ cm i uge 34 i min første graviditet, og så skete der ikke mere, føren jeg var 35+4 henne, der gjorde mine plukveer ondt, og så  turde de ikke vente mere, da hun også lå forkert...

Men sygehuset sagde til mig dengang, at der er MANGE der åbner sig uden og vide af det og uden der sker noget,o g der kan gå uger før der rigtig sker noget!!

Anmeld

20. april 2011

kamtok

JustMe skriver:

Min veninde har lige født, og hun var 3 cm. åben i 1 måned før hun fødte. Men da vandet gik, gik det rigtig stærkt.
Vandet gik kl. 04.30 og de første veer startede omkring kl. 5, hun  ankom på Hvidovre kl. 5.30, var 3 cm. åben og JM hjalp hende med at åbne sig ekstra 3 cm. i én ve, så klarede hun selv de sidste 4 + presseveer indenfor få minutter og fødte kl. 05.59!
Det må man sige var en lynfødsel

Anmeld

20. april 2011

Maja88

min mor med mig... fra uge 20.

Anmeld

21. april 2011

JustMe

kamtok skriver:

Min veninde har lige født, og hun var 3 cm. åben i 1 måned før hun fødte. Men da vandet gik, gik det rigtig stærkt.
Vandet gik kl. 04.30 og de første veer startede omkring kl. 5, hun  ankom på Hvidovre kl. 5.30, var 3 cm. åben og JM hjalp hende med at åbne sig ekstra 3 cm. i én ve, så klarede hun selv de sidste 4 + presseveer indenfor få minutter og fødte kl. 05.59!
Det må man sige var en lynfødsel

Shit, så skal jeg da vist rubbe neglene, så snart vandet går eller veerne for alvor går i gang  Rammer vi myldretiden, kan det nemlig snildt tage over 1 time til hospitalet i bil

Jeres svar har helt sikkert hjulpet mig til at slappe lidt mere af, for i starten trode jeg, at det var et spørgsmål om dage. Men det behøver det slet ikke være, kan jeg høre  Så må småveerne og smerterne i lænd og underliv bare gerne fortage sig, så den resterende ventetid også er til at holde ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.