Nessie skriver:
Har I været på fertilitetsklinik og fået svaret, eller "bare" hos en gynækolog?
På fertilitetsklinikkerne plejer de at forklare meget godt, hvad det hele betyder.
Vi fik at vide at min kærestes sædtal var ca. 700.000, men kan faktisk ikke huske hvordan de sagde at de svømmede.Kun at vi skulle være meget heldige for at få et barn uden hjælp.
Vi skulle igennem mikroinsemination (1 æg + 1 sædcelle), og det koster nu ca. 44.000 for 3 behandlinger + 3.000 for mikroinseminationen. Oveni kommer så prisen på diverse hormoner.
Hvis I skal prøve "naturmetoden" først, og skal ramme meget præcist, så vil jeg anbefale en digital ægløsningstest, den fra ClearBlue koster ca. 250 kr. Det er bedst hvis I "hygger" ca hver anden dag omkring ægløsningen, så har sædcellerne også lige en chance for at puste lidt ud.
Du er velkommen til at skrive en PB, hvis du vil have noget uddybet, eller har andre lidt personlige spørgsmål 
Vi afleverede bare prøven på sygehuset og skulle så ringe til lægen dagen efter, så det hele foregik over telefon.
Jeg er ikke blevet undersøgt endnu, men har brugt den digitale ÆL test og den siger at jeg har ÆL hver måned og jeg har også regelmæssig mens - så ud fra de ting har lægen sagt at der ikke burde være noget "galt" med mig.
Skal til samtale med lægen d. 27 så håber virkelig at vi kan blive lidt klogere der og evt. snart få taget en blodprøve af mig så vi kan komme lidt tættere på hvad vi skal gøre
Anmeld