Hjælp mig lige til at forstå :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

grinny

Nessie skriver:

Har I været på fertilitetsklinik og fået svaret, eller "bare" hos en gynækolog?

På fertilitetsklinikkerne plejer de at forklare meget godt, hvad det hele betyder.
Vi fik at vide at min kærestes sædtal var ca. 700.000, men kan faktisk ikke huske hvordan de sagde at de svømmede.Kun at vi skulle være meget heldige for at få et barn uden hjælp.

Vi skulle igennem mikroinsemination (1 æg + 1 sædcelle), og det koster nu ca. 44.000 for 3 behandlinger + 3.000 for mikroinseminationen. Oveni kommer så prisen på diverse hormoner.

Hvis I skal prøve "naturmetoden" først, og skal ramme meget præcist, så vil jeg anbefale en digital ægløsningstest, den fra ClearBlue koster ca. 250 kr. Det er bedst hvis I "hygger" ca hver anden dag omkring ægløsningen, så har sædcellerne også lige en chance for at puste lidt ud.

Du er velkommen til at skrive en PB, hvis du vil have noget uddybet, eller har andre lidt personlige spørgsmål

Vi afleverede bare prøven på sygehuset og skulle så ringe til lægen dagen efter, så det hele foregik over telefon.

Jeg er ikke blevet undersøgt endnu, men har brugt den digitale ÆL test og den siger at jeg har ÆL hver måned og jeg har også regelmæssig mens - så ud fra de ting har lægen sagt at der ikke burde være noget "galt" med mig.

Skal til samtale med lægen d. 27 så håber virkelig at vi kan blive lidt klogere der og evt. snart få taget en blodprøve af mig så vi kan komme lidt tættere på hvad vi skal gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Millah

grinny skriver:

Vi fik svar på kærestens sædprøve igår.

Kvaliteten er nedsat med 30-50% og de er sløve - det var det eneste vi fik af vide.

Og så lige at chancen for at vi selv kan er der stadig, men at vi skal være virkelig præcise.

Skulle der være noget med mig mener de at vi skal prøve at befrugte en af mine æg med hans sæd - skal til lægen d. 27 så regner med at jeg snart skal til nogle undersøgelser også.

Men tøser, er det ikke meget lidt info at få? Synes ikke rigtig vi er blevet klogere 

- og hvad koster det hvis vi skal ud i noget befrugtning?

Det er svært og sige hvad det koster, da det er forskelligt fra behandlig til behandlig, prøv og google det lidt og kig de forskellige klinikkers hjemme sider igennem Det er det bedst jeg kan komme med

for at det lykkes jer at få bebsen på natruligvis

Stoorther fra

Anmeld

20. april 2011

grinny

Millah skriver:

Det er svært og sige hvad det koster, da det er forskelligt fra behandlig til behandlig, prøv og google det lidt og kig de forskellige klinikkers hjemme sider igennem Det er det bedst jeg kan komme med

for at det lykkes jer at få bebsen på natruligvis

Stoorther fra

Synes jeg har prøvet at kigge forskellige hjemmesider, men bliver bare mere forvirret 

Men vi ved jo heller ikke om der er noget "galt" med mig så det er svært at vide hvad man skal kigge efter. Glæder mig til at få nogle bedre svar så man kan komme rigtig ind i det

Anmeld

20. april 2011

Millah

grinny skriver:

Synes jeg har prøvet at kigge forskellige hjemmesider, men bliver bare mere forvirret 

Men vi ved jo heller ikke om der er noget "galt" med mig så det er svært at vide hvad man skal kigge efter. Glæder mig til at få nogle bedre svar så man kan komme rigtig ind i det

Kan jeg godt forstå.

Jeg kan lige prøve og se om jeg kan google lidt rundt for dig da

Anmeld

20. april 2011

grinny

Millah skriver:

Kan jeg godt forstå.

Jeg kan lige prøve og se om jeg kan google lidt rundt for dig da

Ihh, tak altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.