Hjælp mig lige til at forstå :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. april 2011

grinny

Vi fik svar på kærestens sædprøve igår.

Kvaliteten er nedsat med 30-50% og de er sløve - det var det eneste vi fik af vide.

Og så lige at chancen for at vi selv kan er der stadig, men at vi skal være virkelig præcise.

Skulle der være noget med mig mener de at vi skal prøve at befrugte en af mine æg med hans sæd - skal til lægen d. 27 så regner med at jeg snart skal til nogle undersøgelser også.

Men tøser, er det ikke meget lidt info at få? Synes ikke rigtig vi er blevet klogere 

- og hvad koster det hvis vi skal ud i noget befrugtning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Janni.

Kan desværre ikke hjælpe men vil ikke forlade din tråd uden en  Håber det snart lykkedes for jer 

Anmeld

20. april 2011

grinny

Janni. skriver:

Kan desværre ikke hjælpe men vil ikke forlade din tråd uden en  Håber det snart lykkedes for jer 

Mange tak

Synes det er lidt hårdt lige nu hvor man bare føler sig fuldstændig blank 

Anmeld

20. april 2011

Janni.

grinny skriver:

Mange tak

Synes det er lidt hårdt lige nu hvor man bare føler sig fuldstændig blank 

Ja det kan jeg godt forstå. Fortvivlsen må være stor  Håber der nogen kloge piger herinde der kan give jer svar 

Anmeld

20. april 2011

grinny

Janni. skriver:

Ja det kan jeg godt forstå. Fortvivlsen må være stor  Håber der nogen kloge piger herinde der kan give jer svar 

Det tror jeg helt sikker at der er

Anmeld

20. april 2011

nielsen80

Det lyder til at de mangler at give jer en del information!

Du skal nu have taget nogle blodprøver, som fortæller noget om, hvorvidt du har ægløsning, samt din ægproduktion. De skal tages på nogle bestemte dage i din cyklus - er sikker på de nok skal se fine ud!

Mht til din kærestes sæd, så er jeg ked af at høre den er nedsat. Jeg er ikke ekspert i tallene, så synes du skal ringe til din læge og forlange en mere grundig forklaring. Jeg ved fra nogle af de andre, at de har haft held med at forbedre sædkvalitet ved at manden tog zink og d- vitaminer(værd at forsøge).

Prisen på at få hjælp er meget forskellig fra om det er inseminering eller ivf/icsi. Ved inseminering koster det 1200kr for indgrebet + medicin til cirka 1500kr. Ved Ivf/icsi er det noget dyrere her koster det 5000kr for indgrebet og 10000 - 15000kr i medicin.(hvis du er medlem af Danmark kan du få tilskud). Det skal dog siges at medicin højst kan koste dig 15000kr om året, herefter bliver alt refunderet. Indgrebene skal du selvfølgelig stadig betale for.

Håber ovenstående giver mening - og krydser fingre for du snarest står med de to famøse streger.

Anmeld

20. april 2011

grinny

nielsen80 skriver:

Det lyder til at de mangler at give jer en del information!

Du skal nu have taget nogle blodprøver, som fortæller noget om, hvorvidt du har ægløsning, samt din ægproduktion. De skal tages på nogle bestemte dage i din cyklus - er sikker på de nok skal se fine ud!

Mht til din kærestes sæd, så er jeg ked af at høre den er nedsat. Jeg er ikke ekspert i tallene, så synes du skal ringe til din læge og forlange en mere grundig forklaring. Jeg ved fra nogle af de andre, at de har haft held med at forbedre sædkvalitet ved at manden tog zink og d- vitaminer(værd at forsøge).

Prisen på at få hjælp er meget forskellig fra om det er inseminering eller ivf/icsi. Ved inseminering koster det 1200kr for indgrebet + medicin til cirka 1500kr. Ved Ivf/icsi er det noget dyrere her koster det 5000kr for indgrebet og 10000 - 15000kr i medicin.(hvis du er medlem af Danmark kan du få tilskud). Det skal dog siges at medicin højst kan koste dig 15000kr om året, herefter bliver alt refunderet. Indgrebene skal du selvfølgelig stadig betale for.

Håber ovenstående giver mening - og krydser fingre for du snarest står med de to famøse streger.

Det hjalp en del - tak !

Ja vi mangler en del informationer og har også tænkt med at snakke med lægen når han kommer tilbage efter påsken.

Men bliver lige nød til at spørge om lidt mere fordi synes det er så svært at finde rundt i den har jungle 

Inseminering - det er hans sæd og mit æg, ikk?

Og hvad er forskellen så på Ivf og icsi?

Anmeld

20. april 2011

nielsen80

Det var godt Det er en jungle, men tro mig der går ikke længe før man er ekspert(synes man i hvert fald selv).

Både inseminering og ivf/icsi er med dine æg og hans sæd. Ved inseminering får du en mild hormonstimulering, hvorefter du danner et til to æg. Ægløsningen times, og hans sæd bliver oprenset sat op ved din livmoderhulen tæt på ægget. På den måde sikre man, at ægget møder sæden, når man er allermest frugtbar, og vejen til ægget bliver forkortet væsentligt. Dette kan hjælpe par, hvor det netop er lettere nedsat sædkvalitet, som er problemet.

Ved ivf/isici forgår befrugtningen i et reagensglas, det vil sige dine æg bliver taget ud, og så bliver de befrugtet med mandens sæd. Herefter ser man om æggene deler sig korrekt, og 48 timer senere sætter man et befrugtet æg op i dig. Forskellen på icsi og ivf, er, ved ivf putter man så at sige sæden ned til dine æg, og ser hvilke der bliver befrugtet. Ved icsi udvælger lægerne den bedste sædcelle, og befrugter æggget med denne. Det er virkelig fantastisk hvad de kan!!!!! Både ivf/icsi kræver en ret omfattenede hormanbehandling, hvorfor denne også er langt dyrere end inseminering i medicin omk.

Rigtig mange gange held og lykke med det hele!

Anmeld

20. april 2011

Nessie

Har I været på fertilitetsklinik og fået svaret, eller "bare" hos en gynækolog?

På fertilitetsklinikkerne plejer de at forklare meget godt, hvad det hele betyder.
Vi fik at vide at min kærestes sædtal var ca. 700.000, men kan faktisk ikke huske hvordan de sagde at de svømmede.Kun at vi skulle være meget heldige for at få et barn uden hjælp.

Vi skulle igennem mikroinsemination (1 æg + 1 sædcelle), og det koster nu ca. 44.000 for 3 behandlinger + 3.000 for mikroinseminationen. Oveni kommer så prisen på diverse hormoner.

Hvis I skal prøve "naturmetoden" først, og skal ramme meget præcist, så vil jeg anbefale en digital ægløsningstest, den fra ClearBlue koster ca. 250 kr. Det er bedst hvis I "hygger" ca hver anden dag omkring ægløsningen, så har sædcellerne også lige en chance for at puste lidt ud.

Du er velkommen til at skrive en PB, hvis du vil have noget uddybet, eller har andre lidt personlige spørgsmål

Anmeld

20. april 2011

grinny

nielsen80 skriver:

Det var godt Det er en jungle, men tro mig der går ikke længe før man er ekspert(synes man i hvert fald selv).

Både inseminering og ivf/icsi er med dine æg og hans sæd. Ved inseminering får du en mild hormonstimulering, hvorefter du danner et til to æg. Ægløsningen times, og hans sæd bliver oprenset sat op ved din livmoderhulen tæt på ægget. På den måde sikre man, at ægget møder sæden, når man er allermest frugtbar, og vejen til ægget bliver forkortet væsentligt. Dette kan hjælpe par, hvor det netop er lettere nedsat sædkvalitet, som er problemet.

Ved ivf/isici forgår befrugtningen i et reagensglas, det vil sige dine æg bliver taget ud, og så bliver de befrugtet med mandens sæd. Herefter ser man om æggene deler sig korrekt, og 48 timer senere sætter man et befrugtet æg op i dig. Forskellen på icsi og ivf, er, ved ivf putter man så at sige sæden ned til dine æg, og ser hvilke der bliver befrugtet. Ved icsi udvælger lægerne den bedste sædcelle, og befrugter æggget med denne. Det er virkelig fantastisk hvad de kan!!!!! Både ivf/icsi kræver en ret omfattenede hormanbehandling, hvorfor denne også er langt dyrere end inseminering i medicin omk.

Rigtig mange gange held og lykke med det hele!

Tusind tusind tusind tak for dit svar

Nu blev det hele meget mere overskueligt, du gav mig lige kortet igennem junglen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.