Jeg kan fortælle at man altså ikke får....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan så fortælle, vi er i klemme økonomisk, og har først fremmest sørget for at vi har et sted at bo og så er der betalt børnepasning bagefter. Det drejer som 3 mdr vi ikke har kun betale det. 

Der er altså nogle familier som ikke kan betale børnepasning, og med den nye ordning gør det os endnu mere fattige når de trækker pengene, selvfølgelig skal skat have sine penge, og det må man sige de glædeligt tager fra familierne som skulle have haft sommersko og tøj til børnene idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg kan så fortælle, vi er i klemme økonomisk, og har først fremmest sørget for at vi har et sted at bo og så er der betalt børnepasning bagefter. Det drejer som 3 mdr vi ikke har kun betale det. 

Der er altså nogle familier som ikke kan betale børnepasning, og med den nye ordning gør det os endnu mere fattige når de trækker pengene, selvfølgelig skal skat have sine penge, og det må man sige de glædeligt tager fra familierne som skulle have haft sommersko og tøj til børnene idag.

men hvis ikke man kan få friplads tilskud, så er der jo vurderet at der burde være råd til at betale børnepasning...

vi sidder bestemt meget stramt... det lykkedes med nød og næppe.... men børnepasning kommer før tv eller telefon f.eks

Anmeld

20. april 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

men hvis ikke man kan få friplads tilskud, så er der jo vurderet at der burde være råd til at betale børnepasning...

vi sidder bestemt meget stramt... det lykkedes med nød og næppe.... men børnepasning kommer før tv eller telefon f.eks

Her priotere vi også. Vi vil nødig bo på gaden.

Anmeld

20. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Her priotere vi også. Vi vil nødig bo på gaden.

nej. det er ligesom ikke en mulighed...

jeg vil ikke sidde her og diskuterer din økonomi... Siger bare at hvis ikke i får fripladstilskud, burde der være "nok" nok er relativt....

Anmeld

20. april 2011

Anonym

Det er helt ok med mig at de tager 50 % af det man får. Men så heller ikke mere da man jo så ikke har mulighed for at købe tøj og sko til sine unger. Ved godt man selv er skyld i at skylde penge men der er nok en rigtig god grund for de fleste hvorfor de er havnet i den situation som de er. Og der er jo ingen der bryder sig om at skylde penge. Men når man samtidig laver en afdrags ordning for at få betalt det man skylder og de så stadig trækker en det syns jeg ikke er fair da man jo har indledt en ordning.

Anmeld

20. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Det er helt ok med mig at de tager 50 % af det man får. Men så heller ikke mere da man jo så ikke har mulighed for at købe tøj og sko til sine unger. Ved godt man selv er skyld i at skylde penge men der er nok en rigtig god grund for de fleste hvorfor de er havnet i den situation som de er. Og der er jo ingen der bryder sig om at skylde penge. Men når man samtidig laver en afdrags ordning for at få betalt det man skylder og de så stadig trækker en det syns jeg ikke er fair da man jo har indledt en ordning.

ej, hvis man har indledt en ordning synes jeg også det er skørt...

Anmeld

20. april 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig trist, men alligevel el retfærdigt i mine øjne.

Det der ofte går galt er at man laver en budgetkonto og ikke holder den (har være der, og sikke noget rod!!)
- og endnu værre at rydde op i!

Hvis så ikke ens økonomi kan bære der skaæ "ryddes op" og der skaæ betales en stor sum penge for at indhente det fortabte, kan jeg sagtens forstå det går galt. Men men men det retfærdiggør ikke at samfundet skal betale det udestående man måtte hæ fordi man måske har rodet lidt rund i det og måske endda æevet lidt over evne??

Ja jeg gætter bare, men det er ofte sådan jeg oplever det sker når det går galt....

Uanset hvad, ja så skal regningen jo betales, og det ville da være en bjørnetjeneste bare at lade stå til tænker jeg. På den her måde hjælper man (måske på den hårde, men effektive måde) folk til selvhjælp. For igen penge = folk får styr på deres økonomi....

Jeg håber I får styr på stumperne, men kan desværre ikke mene det er forkert at man har valgt at inddrive jeres gæld på denne måde.

/Jo

Anmeld

20. april 2011

Anonym

Ni-ko-li-ne skriver:

ej, hvis man har indledt en ordning synes jeg også det er skørt...

Jeg mener jo at så har man bevidst at man syns det er noget lort man er kommet ud i og frivilligt betaler mange penge tilbage hver måned og ser derfor denne måned som et lyspunkt da man så har råd til at give ungerne det de behøber men skat mener åbnebart bare at denne måned er rigtig god til at give forældrene et ekstra dunk oppe i hovedet om at de har eller har haft rod i økonomien.

Anmeld

20. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg mener jo at så har man bevidst at man syns det er noget lort man er kommet ud i og frivilligt betaler mange penge tilbage hver måned og ser derfor denne måned som et lyspunkt da man så har råd til at give ungerne det de behøber men skat mener åbnebart bare at denne måned er rigtig god til at give forældrene et ekstra dunk oppe i hovedet om at de har eller har haft rod i økonomien.

jeg synes ikke man kan sige at man "frivilligt" betaler, da man trods alt har gjort noget meget forkert!

og skat gør det jo ikke for at dunke i hovedet, skat gør det fordi det er lovgivningen og fordi der mangler penge i kassen...

men så kan i glæde jer til næste gang, hvor tingene så er betalt

Anmeld

20. april 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

nej. det er ligesom ikke en mulighed...

jeg vil ikke sidde her og diskuterer din økonomi... Siger bare at hvis ikke i får fripladstilskud, burde der være "nok" nok er relativt....

Det er det så i vores situation! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.