Antidepressiv medicin og vægtøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Tak for svar..
Huff, jeg hører bare om at alle tager så meget på.
Det er alligevel latterligt at jeg føler at jeg ikke kan tage på så jeg kan blive "glad" ... Men jeg er bare så bange for at det ikke vil være det værd.

Hejsa, jeg har selv taget antidepressiver i et par måneder nu, og så vidt jeg ved harj eg ikke taget et gram på siden jeg startede på dem... 

Og det ER muligt, er jeg sikker på, helt at undgå at tage på, hvis du altså kan overskue at holde god styr på din kost

Jeg tror faktisk jeg har tabt mig lidt, ikke fordi jeg gør det store ved det overhovedet, og heller ikke på grund af pillerne....

Jeg ved ikke om der kan være en sammenhæng, men jeg kommer lige i tanke om at jeg heller ikke tog på i de år jeg tog p-piller....

I begge tilfælde har jeg dog taget 10 kilo på lige inden jeg startede på pillerne... Så altså, det er ikke fordi jeg er sådan een der ikke kan tage på, og det ligger heller ikke til min familie at være super slanke...

Så jeg tror altså ikke du tager vildt meget på, og slet ikke hvis du sørger for at spise hvad der er godt for dig og din krop

Nu er det sommer, så når du bliver lækker sulten kan du kaste dig over en cola is fra sun lolly....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

smlmea

Jeg tabt mig 6 kg på de første 4 uger.

Men min holdning er,at man skal IKKE acceptere bivirkninger fra sin medicin,heller ikke en vægtøgning.

Begynder man at tage på,må man skifte mærke eller producent.

Der findes flere 100 forskellige mærker,der gør lige præcist det samme,men som bare ikke har bivirkninger.

Jeg var igennem 5 forskellige før jeg fandt,den jeg fungere på.

Så bliv ved med at skifte mærke,hvis der er nogle bivirkninger du ikke kan leve med.

Anmeld

20. april 2011

K&S

Mi skriver:

Jeg tog det i et halvt års tid og jeg tog slet ikke på. Det er vist meget forskelligt. Men hellere en lille smule overvægtig som deprimeret.

Anmeld

20. april 2011

TbCp

Jeg tog ikke på af medicinen! Den har hjulpet mig helt utrolig meget!

Anmeld

20. april 2011

Ranarupta

smlmea skriver:

Jeg tabt mig 6 kg på de første 4 uger.

Men min holdning er,at man skal IKKE acceptere bivirkninger fra sin medicin,heller ikke en vægtøgning.

Begynder man at tage på,må man skifte mærke eller producent.

Der findes flere 100 forskellige mærker,der gør lige præcist det samme,men som bare ikke har bivirkninger.

Jeg var igennem 5 forskellige før jeg fandt,den jeg fungere på.

Så bliv ved med at skifte mærke,hvis der er nogle bivirkninger du ikke kan leve med.

De gange, jeg har skiftet mærke, har jeg oplevet opstarts-bivirkninger i 3 ugers tid. Og jeg har hadet det noget så grusomt! 

Man skal også være opmærksom på, om man kan bruge det sammen med graviditet/amning, hvis det er aktuelt. Det er nemlig langt fra dem alle, der kan bruges til det.
Ligeledes er der nogle præparater, der fremmer søvn og andre der ikke er sløvende.
Så de er ikke helt ens alle sammen, selvom de er antidepressiver.  

Anmeld

20. april 2011

Mathilde

Jeg tog meget på da jeg fik det første gang som 17 årig. Rigtig meget (godt 30kg). Men det var ikke bare medicinen, men overspisning der var årsag til det. Tabte det hele igen, da jeg stoppede med medicinen. 

Da jeg fik det anden gang som 23 årig tog jeg 15 kg på. Denne gang uden overspisning, men var også lidt tynd, da jeg fik dem, så jeg blev ikke overvægtig, men lå i den gode ende af normalområdet.

Så vær opmærksom på det og snak med lægen, hvis vægten stiger. Det er jo lidt synd, at man afhjælper et problem og så ender med et nyt problem...

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.