Antidepressiv medicin og vægtøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.592 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Vil lige høre om der er nogen som har erfaring med antidepressiv medicin?

Er det sådan at ALLE tager på? Min psykolog synes at det muligvis er noget jeg skal starte på efter jeg er færdig med at amme.. Men jeg er bare så bange for at tage en masse kilo på, som i sidste ende kun vil gøre situationen værre.

Og om I tog på, var det det værd? Virkede medicinen på dig, og hvordan kunne du mærke forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mutti2B

Jeg har et par veninder der har taget det og de har desværre taget en del på. Men vigtigst af alt så har medicinen hjulpet og de har det rigtig godt nu

Anmeld

19. april 2011

Mi

Jeg tog det i et halvt års tid og jeg tog slet ikke på. Det er vist meget forskelligt. Men hellere en lille smule overvægtig som deprimeret.

Anmeld

19. april 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg har et par veninder der har taget det og de har desværre taget en del på. Men vigtigst af alt så har medicinen hjulpet og de har det rigtig godt nu

Tak for svar..
Huff, jeg hører bare om at alle tager så meget på.
Det er alligevel latterligt at jeg føler at jeg ikke kan tage på så jeg kan blive "glad" ... Men jeg er bare så bange for at det ikke vil være det værd.

Anmeld

19. april 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg tog det i et halvt års tid og jeg tog slet ikke på. Det er vist meget forskelligt. Men hellere en lille smule overvægtig som deprimeret.

Det er selvfølgelig rigtigt! Men følte du en stor forskel? også når du var stoppet med at tage medicin?

Jeg er i tvivl om jeg overhoved er deprimeret, eller om der et noget helt andet galt.. Og jeg ved intet om virkninger, så derfor er jeg bange for at det er fuldstændig unødvendigt! Så er det jo ikke værd at tage 10 kg på.

Anmeld

19. april 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Tak for svar..
Huff, jeg hører bare om at alle tager så meget på.
Det er alligevel latterligt at jeg føler at jeg ikke kan tage på så jeg kan blive "glad" ... Men jeg er bare så bange for at det ikke vil være det værd.

Det er det hele værd. Du skal ha det godt igen og om der så kommer et par kilo mere ja så skal det nok gå det hele. Men kender det godt; ens vægt er bare sådan et ømt punkt.

Sender dig go bedring og et "det skal nok gå"-

Anmeld

19. april 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Det er det hele værd. Du skal ha det godt igen og om der så kommer et par kilo mere ja så skal det nok gå det hele. Men kender det godt; ens vægt er bare sådan et ømt punkt.

Sender dig go bedring og et "det skal nok gå"-

Tak for de søde ord
og du har selvfølgelig ret, men vægtøgning er jo kun en (stor) af flere faktorer i mine overvejelser omkring dette. Men man kan jo ikke vide hvordan det virker før man har prøvet det..

Anmeld

20. april 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hej,

Er det sådan at ALLE tager på? Min psykolog synes at det muligvis er noget jeg skal starte på efter jeg er færdig med at amme.. Men jeg er bare så bange for at tage en masse kilo på, som i sidste ende kun vil gøre situationen værre.

Og om I tog på, var det det værd? Virkede medicinen på dig, og hvordan kunne du mærke forskel?

Har aldrig selv taget det, men dem jeg kender har taget godt på af det, også fordi de sover meget. og stofskiftet bliver mindre, men det kan være du er en af de heldige der ikke tager på.

Anmeld

20. april 2011

Ranarupta

Jeg tog på. 

Men se på det sådan her... Hvis du ikke tager medicinen, så kan det blive svært at blive glad. Og så kan det godt være, at du er slank.

Hvis du tager medicinen, så tager du muligvis/sandsynligvis på. Du bliver gladere og kan måske tabe dig på sund vis...?

Jeg vil til hver en tid hellere være glad og så overvægtig end depressiv og slank.
Jeg mener, at det ene er nemmere at behandle end det andet...

Kram!! 

Anmeld

20. april 2011

Maise86

Anonym skriver:

Hej,

Da jeg startede med at tage medicin tabte jeg mig faktisk på 2 måneder 18 kilo... Jeg havde samme overvejelser som dig, men valgte at tage medicinen for at få det godt og så havde jeg nok også mere overskud til at tage mig af en evt overvægt bagefter. Rigtig meget held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.