Hejsa,
Jeg kan godt forstå, det er svært, når man har oplevet sådan et svigt. Og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at oplevelsen sidder i dig, og bliver ved med at stikke hovedet frem. Men jeg mener også, man skal komme videre.
Du har en ny kæreste, og en ny veninde, og du skriver selv, du stoler på dem. Som alle andre har sagt, snak med dem om dine problemer - men pas på, du ikke kommer til at holde dig selv fast i tanken om, at "jeg er den jaloux type". Så bliver det endnu sværere, at komme videre. Og i mit hoved er det værste man kan gøre for forholdet (både til kæreste og veninde), hvis man begynder at kontrollere dem. Og det kan godt være, at hjælp udefra kan være en mulighed ofr at bryde tankemønstret.
I forhold til det, der er rigtig mang der skriver om, at veninder/venner ikke må have kontakten med den anden part i forholdet - det er jeg ikke enig i. Men jeg har selvfølgelig heller ikke oplevet svigt på det område.
Min mand og min bedste veninde spillede Squash sammen en overgang (uden mig), og jeg har da også ind imellem snakket med hans venner uden ham (f.eks., hvis jeg skal hjælpe dem med et eller andet) - det ser jeg altså ikke noget galt i.
Der er da ingen tvivl om, hvem de oprindelig var venner med, men vi er et par og har været det længe, så det er vel naturligt, at nogle venner kan gå LIDT på tværs? (uden dog at overtage hinandens..)
Anmeld