Jalousi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Mumto3

Holbæktrunten skriver:

Hmm, med fare for at blive temmelig udskældt her....

MEN! For det første bliver du nød til at fortælle dem begge om din grimme oplevelse, og hvad den har gjort ved dig... Og så ville jeg personligt bede dem om ikke at skrive sammen, da det er din veninde. 

Det er ok at de snakker sammen når i er sammen allesammen, og dejligt at de kan sammen. Men jeg ville personligt ikke bryde mig om at min mand smséde med mine veninder udenom mig. Og jeg kune ikke drømme om at smse med hans kammerater udenom ham - medmindre han havde bedt mig om det, eller vi skulle arrangere et eller andet for min mand...

Ved godt at der er mange der sikkert vil synes at jeg er snæversynet, men det er sådan jeg har det, og kan ikke se det store problem i at man som partnere viser hinanden det hensyn...

Jeg er bare fuldstændig enig med dig!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Mumto3 skriver:

Jeg er bare fuldstændig enig med dig!!!

Jeg må også være snæversynet, for jeg tænker det samme... her skal min kæreste ikke sms med mine veninder og omvendt..

Samtidig tænker jeg, at han må finde sine egne venner igen... det var måske det som skulle til, så han også kan bearbejde tingene med sine kammerater.... men dine veninder er dine... og når i alle er sammen, så kan man snakke.....

Anmeld

19. april 2011

lukasmor

Holbæktrunten skriver:

MEN! For det første bliver du nød til at fortælle dem begge om din grimme oplevelse, og hvad den har gjort ved dig... Og så ville jeg personligt bede dem om ikke at skrive sammen, da det er din veninde.

Det er ok at de snakker sammen når i er sammen allesammen, og dejligt at de kan sammen. Men jeg ville personligt ikke bryde mig om at min mand smséde med mine veninder udenom mig. Og jeg kune ikke drømme om at smse med hans kammerater udenom ham - medmindre han havde bedt mig om det, eller vi skulle arrangere et eller andet for min mand...

Ved godt at der er mange der sikkert vil synes at jeg er snæversynet, men det er sådan jeg har det, og kan ikke se det store problem i at man som partnere viser hinanden det hensyn...

Ingen udskæld herfra - jeg er helt enig! Synes bestemt ikke at det er for meget at kræve!

Anmeld

19. april 2011

Tvebakken

Hejsa,

Jeg kan godt forstå, det er svært, når man har oplevet sådan et svigt. Og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at oplevelsen sidder i dig, og bliver ved med at stikke hovedet frem. Men jeg mener også, man skal komme videre.

Du har en ny kæreste, og en ny veninde, og du skriver selv, du stoler på dem. Som alle andre har sagt, snak med dem om dine problemer - men pas på, du ikke kommer til at holde dig selv fast i tanken om, at "jeg er den jaloux type". Så bliver det endnu sværere, at komme videre. Og i mit hoved er det værste man kan gøre for forholdet (både til kæreste og veninde), hvis man begynder at kontrollere dem. Og det kan godt være, at hjælp udefra kan være en mulighed ofr at bryde tankemønstret.

I forhold til det, der er rigtig mang der skriver om, at veninder/venner ikke må have kontakten med den anden part i forholdet - det er jeg ikke enig i. Men jeg har selvfølgelig heller ikke oplevet svigt på det område.

Min mand og min bedste veninde spillede Squash sammen en overgang (uden mig),  og jeg har da også ind imellem snakket med hans venner uden ham (f.eks., hvis jeg skal hjælpe dem med et eller andet) - det ser jeg altså ikke noget galt i.

Der er da ingen tvivl om, hvem de oprindelig var venner med, men vi er et par og har været det længe, så det er vel naturligt, at nogle venner kan gå LIDT på tværs? (uden dog at overtage hinandens..)

Anmeld

22. april 2011

modesty

Har ikke læst alle svar så tilgiv mig, hvis der er andre der har svaret det samme

Har du overvejet at tale med en psykolog? Det lyder som om, at du aldrig fik bearbejdet den episode med din tidligere veninde og tidligere kæreste.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at dit virkelige problem er alle de uafklarede følelser du har. Det problem du tager op i tråden er helt sikkert løst ved at du taler med din veninde og din kæreste. Det bekymrer mig på ingen måde.

Ved en psykolog er dyr, men det er virkeligt penge der er givet godt ud, hvis det kan give dig mulighed for at sætte ord på følelser og tanker ... og på den måde komme videre med dit liv med din kæreste og din gode veninde

Held og lykke

Helt enig! Du skal snakke med en (god) psykolog. Jeg gennemgik en voldsom periode med jalousi med min nuværende kæreste da jeg mødte ham. Jeg havde aldrig været forelsket før, og den oplevelse satte gang i nogle følelser jeg ikke vidste at jeg havde.

Jeg opsøgte en psykolog jeg havde fået anbefalet, og det var en kæmpe hjælp. Som madagaskar også påpeger, problemet er ikke din nuværende kæreste og din veninde, men det frygtelige svigt du har været udsat for før. Og som du også selv siger - du ved at det ikke vil hjælpe at snakke med dem, at tankerne så bare vil ændre sig til om de snakker sammen bag din ryg. Tal med en psykolog :-)

Derudover - hvis du tror at det kan hjælpe en smule i mellemtiden, synes jeg at det er helt fint, på en stille og rolig måde, at forklare kæresten og veninden at du har nogle ubearbejdede problemer som ikke har noget som helst med dem at gøre. Men at deres SMS'er prikker til dine dårlige tanker. Og om de ikke vil være søde at stoppe. Evt. kan du vente med at tage den her snak til du har besluttet dig for at opsøge en psykolog, så du kan sige til dem at du har tænkt dig at arbejde med dit problem. Det vil specielt din kæreste sikkert blive rigtig glad for at høre. For du har helt ret -  det ville være synd at skubbe ham ned i hans hul igen, selvfølgelig skal han have et liv og se venner o.s.v. 

Anmeld

22. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Da jeg mødte min kæreste havde jeg 2 måneder forinden oplevet et lignende svigt som du har været igennem...

jeg har altid haft en utrolig hidsig jalousi og et frygteligt temperament oveni så det har aldrig været nemt for mig...

så jeg kan sagtens følge dig at det er svært...

bedste råd er simpelthen at sørge for at tage den snak med din veninde.. skære det ud i pap... hvis din mand er forstående og har sagt du blot skal sige til så sørg for at sige til hvis du synes deres beskeder er for "personlige"... det at du også læser beskederne der sendes viser jo også at han ikke har noget at skjule og han måske prøver at hjælpe dig indirekte ved at have kontakten..

psykologhjælp kan fåes lidt billigere hvis man går igennem sin læge og får en henvisning.. så skal man betale for noget af det og det ligger på ca. 3-400 kr fremfor de 1-2000 kr pr konsultation...

som også sagt af andre så er det svigtet dengang der spøger.. for som du selv siger så kan du jo godt se det ulogiske i at de finder sammen... men det vil spøge når man føler sig usikker på sig selv...

men som sagt af andre også hvis din veninde får et flop over at du er ærlig og fortæller hende det eller mener det bare er pjat så er hun altså ikke en rigtig veninde...

Anmeld

22. april 2011

.....

Holbæktrunten skriver:

Jeg er også enig med dig! . Synes ikke at det er for meget forlangt at de ikke skal skrive sammen som sådan, selvom det måske virker uskyldigt

Anmeld

22. april 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Jeg har et problem, og jeg håber på at få nogle råd på vejen så jeg kan komme igennem det her...

For nogle år tilbage fandt jeg min daværende kæreste oppe hos min bedste veninde i boxershorts, og jeg kom hos hende fordi jeg havde behov for hende, og de fandt så efterfølgende sammen (selvfølgelig).

Det har sat et kæmpe AR i min sjæl og min jalousi er virkelig noget jeg har været bevidst omkring og har virkelig arbejdet meget med den i fremtidige forhold efterfølgende....

Nu er jeg så lykkelig gift og vi har barn og jeg har efter så mange år fået en bedste veninde igen som jeg ville gå igennem ild og vand for.... jeg stoler på hende og jeg stoler på min mand..

Min mand har ingen veninder men er så begyndt at snakke godt med min veninde - og de skriver sammen indimellem også, ikke de store samtaler mere om "skal vi snart have grill aften igen", eller hvor han skriver til hende om hun ikke vil tage mig med i Ikea og sådan - virkelig helt uskyldigt!!

Men jeg får det så skidt med det... jalousien kommer op i mig... ikke fordi jeg ikke stoler på dem.. men fordi jeg er så BANGE for at blive såret igen.. at netop den situation sker igen som skete for nogle år siden....

Har i nogle råd til mig hvordan jeg gennemlever det her? For selvfølgelig skal de have lov at have et venskabs forhold.. men hvordan får jeg gjort sådan at jeg ikke reagerer indvendigt? at jeg ikke føler jeg skal holde øje....

hjælp mig

Du har ret til at være jaloux. Men husk på - de snakker nok kun sammen for din skyld. Mange gange kan manden faktisk slet ikke lide kvindens bedste veninde, men snakker alligevel med hende for hans dames skyld. Husk på du er gift - han er din for evigt, synes det er okay at du er jaloux, men husk på uanset hvad har dig og din mand noget, som ingen andre kan få med ham. Håber du kommer lidt over din Jalousi. 

Anmeld

25. april 2011

Peanut

Jeg kan kun sige at du bør finde en psykolog..

Det hjalp mig meget, uden jeg faktisk selv ved hvad hun sagde/gjorde..

Er dog stadig lidt jaloux, men hvem er ikke det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.