Ønskeønskeønskebarn skriver:
Hej kære du,
Jeg kan godt følge dig... har selv i mange år været voldsom jaloux, men er det ikke mere... jo lidt, men nok nærmere på normalt stadie.
Jeg kan ikke sige at du skal gøre sådan og sådan, for det er jo forskelligt hvad vi mennesker har brug for, men jeg kan fortælle dig hvad hjalp mig videre....
Det første der hjalp mig var at tale om det. tal med din mand og tal med din veninde, sammen eller hver for sig, hvad du har det bedst med. Giv udtryk for hvordan du har det inderst inde, og vis dine følelser... det er vgtigt at du er dig med ALT du indeholder... det er det for alle mennesker.
Jeg brugte også meget det at vende de dumme tanker til noget rationelt, forstået på den måde at lige tænke på sandsynligheden for at det er/kunne ske. Hvor store % chancer er der for det? Har din mand tid til sådan noget, har din veninde? sådan i den dur der.
Er jalousien noget man virkelig skal have bugt med tager det jo lang tid, og det er hårdt arbejde... men du er jo gårt igang
Det er ikke rart at have det sådan og du skylder dig selv at have det godt. Keep up the good work
Vil også lige sige at jeg synes det er så fedt når man begge kan med vener, kammerater og veninder. Det er super dejligt, selvom det måske ikke altid føles sådan... Men kan man have det så vinder man helt sikkert på det, venskabeligt som ægteskabsmæssigt...
håber det lykkes dig
knus og god dag
Jeg HADER virkelig den jalousi, den kommer altid på besøg på uventede tidspunkter og vil ikke have kaffe!
jeg har snakket med min mand om det her, og han ved det godt, men som han siger så snakker de jo ikke så meget sammen og han synes bare det er rart endelig at have en han kan snakke med på et minimum plan...
jeg er bare så bange for at snakke med min veninde om det, for tænk hvis jeg fornærmer hende (selvom jeg ikke tror det), men har tænkt på at gøre det... for det hjælper også ved mig ved at være ærlig om det og fortælle om det...
Min mand har været meget indelukket siden han mødte mig og afvist samtlige veninder han havde førhen for at vise det var mig han elskede og for at få min jalousi ned... sådan skal det bare ikke være mere.... jeg bliver nødt til at komme igennem det her, for min jalousi har ikke en begrundet mistanke... den er bare.. træls...
Men tak for svar, tror jeg vil tage mig sammen og vende det med min veninde..