Terminsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Kit

Indvendig scanning til min terminsscanning. Terminen bliver endeligt fastsat ved NF, men min var kun 1 dag ved siden af.

God fornøjelse - det er en stor oplevelse, selvom det "bare" er en lille klump.

Kit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

ok, tak for svar. Så er jeg da forberedt på, at jeg skal op og sprede ben. Bliver spændende at finde ud af termin allerede. Lægen sagde at termin beregning ved den scanning er lige så  sikker som ved nf.

Invendig scanning her. Og jeg er så slet ikke enig med din læge. Der er rigtig mange som bliver skudt en uge tilbage til en tryghedsscanning når man ikke er længere henne, og det er der flere af de læger jeg har snakket med og kender der mener.

Til NF har du trods alt en tydelig bebs at beregne på. Hvor til en tryghedsscanning i den tidlige graviditet, kan det være rigtig svært at få det korrekte mål af bebs.

Det du skal gå mest op i er om hjertet slår, og så er det en god vejledning med en tryghedsscanning i forhold til termin, hvis man slet slet ikke er klar over hvor langt man er.

Men ellers så tag det som en guide, og ikke endegyldigt.

Og tillykke i øvrigt  

Anmeld

19. april 2011

FruHolm <3

Hey stort tillykke med graviditeten

blev scannet indvendig til terminsscanning hvor termin blev sat til 27 dec, til NF blev termin sat til 26 dec og fødte så d 26 dec

Anmeld

19. april 2011

Frøken J.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Invendig scanning her. Og jeg er så slet ikke enig med din læge. Der er rigtig mange som bliver skudt en uge tilbage til en tryghedsscanning når man ikke er længere henne, og det er der flere af de læger jeg har snakket med og kender der mener.

Til NF har du trods alt en tydelig bebs at beregne på. Hvor til en tryghedsscanning i den tidlige graviditet, kan det være rigtig svært at få det korrekte mål af bebs.

Det du skal gå mest op i er om hjertet slår, og så er det en god vejledning med en tryghedsscanning i forhold til termin, hvis man slet slet ikke er klar over hvor langt man er.

Men ellers så tag det som en guide, og ikke endegyldigt.

Og tillykke i øvrigt  

Præcis præcis. SOm jeg også har fortalt dig, skriver jeg også lige herinde Jeg var godt nok "kun" til tryghedsscanning, men det er jo det samme princip. Og hun sagde, at når man er så kort henne i graviditeten, er det umuligt at sige præcis, fordi selv den mindste milimeters forskel kan gøre en forskel på terminen.. Jeg fik næsten en hel uges forkert til trygheds Det var først til NF de tydeligt kunne se terminen.

Anmeld

19. april 2011

Anonym trådstarter

Hmm, hvis den kan måle en hel uge forkert, forstår jeg ikke, at jeg skal have den, da der kun er ca 2 ugers tvivl ang. befrugtningsdatoen. Men vil tage det som en oplevelse, og se hvad den siger. Og kunne da være meget rart, hvis jeg er så heldigt, at man kan se blink. Men tør ikke håbe for meget.

Men vender tilbage med en update i aften

Anmeld

19. april 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Hmm, hvis den kan måle en hel uge forkert, forstår jeg ikke, at jeg skal have den, da der kun er ca 2 ugers tvivl ang. befrugtningsdatoen. Men vil tage det som en oplevelse, og se hvad den siger. Og kunne da være meget rart, hvis jeg er så heldigt, at man kan se blink. Men tør ikke håbe for meget.

Du skulle da helst kunne se blink , ellers er din lille spire ikk i live .. - med mindre du er under 6+ ..

Mne håber den er gået godt din scanning . .

Og stort tillykke ..

Anmeld

19. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Man kan stadig se om der er liv og om alt ser ud som det skal. Så det er bestemt ikke spild af tid!!

Bliver spændende. Håber det går rigtig godt! 

Anmeld

19. april 2011

Anonym trådstarter

Så er der update i en anden tråd

Anmeld

19. april 2011

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Skriver lige som ano, da det hele er tys tys endnu

Jeg er gravid  og er af min læge sendt til terminsscanning, da min cyklus er enorm ustabil, så det er svært at regne med den normale (hoved)udregning. Har tid i morgen, men tror ikke selv, jeg er meget længere henne end 6+. 

Men hvordan foregår sådan en scanning? Det er vel for tidligt at scanne udenpå maven, så det er vel ind gennem skeden? Har ikke prøvet det før, så hvordan blev I scannet, jer der fik terminsscanning? 

(Kan desværre ikke lade andre skrive ano, da jeg ikke er plusmedlem, men håber nogen har lyst til at svare alligevel)

jeg blev scannet både ude og inde , de kunne ikke se hendes nakkefold ordenligt så de spurgte om de måtte lave en indvendig scanning og efter det satte de min termins dato .

Anmeld

19. april 2011

>>Carina<<

Anonym skriver:

Skriver lige som ano, da det hele er tys tys endnu

Jeg er gravid  og er af min læge sendt til terminsscanning, da min cyklus er enorm ustabil, så det er svært at regne med den normale (hoved)udregning. Har tid i morgen, men tror ikke selv, jeg er meget længere henne end 6+. 

Men hvordan foregår sådan en scanning? Det er vel for tidligt at scanne udenpå maven, så det er vel ind gennem skeden? Har ikke prøvet det før, så hvordan blev I scannet, jer der fik terminsscanning? 

(Kan desværre ikke lade andre skrive ano, da jeg ikke er plusmedlem, men håber nogen har lyst til at svare alligevel)

Jeg var til scanning igår. Det sku være nakkefoldscanning scanning men hun valgte at scanne mig indvendigt. Altså gennem skeden. Det gør ik spor ondt og du ska bare nyde at se din baby. Jeg har haft lidt ureglmæssige mens så jeg var en uge mindre end vi troede så min nakkefoldscanning scanning blev også til en termins scanning. Held og lykke med scanningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.