Tænder du stearinlys i dit barns nærvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2008

A.

elsker steril lys..men tænder den kun når mathinus sover så kan jeg hyge i stuen det har jeg hjem fra da min lille bror haft virkelig mange problemer så vi måtte ikke har steril lys,bruge perfume,bruge noget med duft osv osv osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

Stumpen

Lise skriver:

Vi tænder nogle gange stearinlys - også når Simon er her (dog ikke så han kan nå dem). Det er langt fra hver dag.

Jeg synes der er virkelig mange ting vi skal passe på. Altså al for mange ting. Jeg udsætter aldrig mit barn for cigaretrøg, men han må altså nogle gange leve med stearinlys, mad der ikke er økologisk, og en mor med fuldtidsjob..

Undskyld - røg lidt ud af en tangent, men for fanden hvor synes jeg det er blevet farligt at leve...

Jeg kan kun være enig med dig Lise.. Selvfølgelig skal vi passe på vores små guldklumper, men helt ærlig så tror jeg også nogen gange vi kan gøre det for sterilt... (staves )
Det er selvfølgelig op til enkelte hvilke retningslinjer man følger, men tager nu selv retningslinjerne med en gran salt og tager dem til mig, som jeg finder nødvendige at følge... -i forhold til Mathilde.. Kan være det næste barn jeg får er af en anden støbning..
Anja..

Anmeld

27. oktober 2008

Heidi B

Jeg tænder ikke lys når mine drenge er vågne... Først når de er væk og af vejen i drømmeland... Jeg tør ikke stole på de kan lade dem være... Vi har dog haft lys i vores græskar hoveder udenfor den sidst uges tid...

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

27. oktober 2008

moniquesmor

vi bruger også lys i hvors hjem..

Anmeld

27. oktober 2008

Heidi.

Christinahr skriver:

Jeg stod i netto idag og så på flotte julelys, men jeg er ikke sikker på jeg vil komme til at bruge dem af hensyn til Aia.

Tænker du over når du tænder lys i dine børns nærvær eller?

Har flere meget hensynsfulde veninder der smider rygende folk ud i haven, hvilket jeg selvfølgelig er glad for, men når de så bagefter tænder alle stearinlys i huset synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk da lys i mine øjne er næsten ligeså slemt som smøger.

Vil lige tilføje jeg normalt er ryger, en meget hensynsfuld en.

Hej..

Det er rigtigt.. Osen fra stearinlys er også skadeligt.. Mine børn har begge astma,, Og en ting vi fik at vide på hospitalet en af de gange Frederikke var indlagt, var at vi skulle være opmærksom på at osen fra lys kunne påvirke ligesom cigaretrøg.. Derfor har vi sjældent lys tændt.. Kommer vi nogle steder hvor der er mange lys tændt begynder Frederikke også at hoste...

/Heidi

Anmeld

27. oktober 2008

Christinahr

Lise skriver:

Vi tænder nogle gange stearinlys - også når Simon er her (dog ikke så han kan nå dem). Det er langt fra hver dag.

Jeg synes der er virkelig mange ting vi skal passe på. Altså al for mange ting. Jeg udsætter aldrig mit barn for cigaretrøg, men han må altså nogle gange leve med stearinlys, mad der ikke er økologisk, og en mor med fuldtidsjob..

Undskyld - røg lidt ud af en tangent, men for fanden hvor synes jeg det er blevet farligt at leve...

Det er nu slet ikke fordi jeg ikke er enig med dig, jeg mangler bare agumenter for at det er forsvarligt at tænde lys med mit barn i stuen...

Og ja vi ligger vel hver især vægt på det vi finder vigtigt i forhold til vores børn

Anmeld

27. oktober 2008

Christinahr

Marie;-) skriver:

Har aldrig tænkt på at det kunne være skadeligt... Udover det logiske i at brande sig osv....

Øv at det nu også skal være skidt. Elsker stearinlys i de mørke tider. Ikke fordi vi gør det vildt meget, men det er så hyggeligt - det synes ungerne også!! Så tror nu at jeg vil fortsætte, men vil da nok tænke over det....

Det er gammel viden

De link jeg henviser til er fra 2006 - det har bare ikke været blæst op i medierne som f.eks. cigaretrøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.