Tænder du stearinlys i dit barns nærvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.590 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

Christinahr

Jeg stod i netto idag og så på flotte julelys, men jeg er ikke sikker på jeg vil komme til at bruge dem af hensyn til Aia.

Tænker du over når du tænder lys i dine børns nærvær eller?

Har flere meget hensynsfulde veninder der smider rygende folk ud i haven, hvilket jeg selvfølgelig er glad for, men når de så bagefter tænder alle stearinlys i huset synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk da lys i mine øjne er næsten ligeså slemt som smøger.

Vil lige tilføje jeg normalt er ryger, en meget hensynsfuld en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

twinboys

Vi har sterinlys tændt, også når børnene er der... Tror ikke sterinlys er så farligt med hensyn til os... Men farlige hvis de piller ved dem eller vælter dem... Vi har altid brugt sterinlys og jeg har ikke kunne mærke noget på mine drenge , som har dårligere lunger end andre børn...

Dvs. kom vi ud til en fest, hvor der var sterinlys tændt, kunne vi ikke mærke noget på vores drenge.... Men kommer vi ud til en anden fest uden lys og bare en sidder og ryger, kan Alexander ikke få vejret...

Så i vores tilfælde er det værre med rygning end med sterinlys....

Majbritt

Anmeld

27. oktober 2008

Stumpen

Ja, jeg tænder starin lys når Mathilde er til stede.. Men går ikke fra hende, hvis nogen er tændt så hun kan nå dem..

Anmeld

27. oktober 2008

3rollinger

Sidste aar taendte vi kalenderlys naar ungerne var gaaet i seng, mest fordi de ikke skulle braende sig hvis de kom til at vaelte det.

Er nu ikke helt enig med at man kan stille cigaretroeg og sterinlys side om side. Saa vidt jeg ved er der ikke tjaere, nikotin og andre festlige sager i sterinlys.Tobaksrøg indeholder jo mere end 4.000 kemiske stoffer, hvoraf mange er giftige iflg Wikipedia.

Knus
Trine

Anmeld

27. oktober 2008

Christinahr

twinboys skriver:

Vi har sterinlys tændt, også når børnene er der... Tror ikke sterinlys er så farligt med hensyn til os... Men farlige hvis de piller ved dem eller vælter dem... Vi har altid brugt sterinlys og jeg har ikke kunne mærke noget på mine drenge , som har dårligere lunger end andre børn...

Dvs. kom vi ud til en fest, hvor der var sterinlys tændt, kunne vi ikke mærke noget på vores drenge.... Men kommer vi ud til en anden fest uden lys og bare en sidder og ryger, kan Alexander ikke få vejret...

Så i vores tilfælde er det værre med rygning end med sterinlys....

Majbritt

Selvfølgelig ved jeg godt rygning er meget værre, men jeg tænker på bl.a. sod som lysene udskiller det er jo ikke sundt for os

Anmeld

27. oktober 2008

Christinahr

Trine Spanien skriver:

Sidste aar taendte vi kalenderlys naar ungerne var gaaet i seng, mest fordi de ikke skulle braende sig hvis de kom til at vaelte det.

Er nu ikke helt enig med at man kan stille cigaretroeg og sterinlys side om side. Saa vidt jeg ved er der ikke tjaere, nikotin og andre festlige sager i sterinlys.Tobaksrøg indeholder jo mere end 4.000 kemiske stoffer, hvoraf mange er giftige iflg Wikipedia.

Knus
Trine

Jeg mener bestemt heller ikke de er ligeså slemme, men der er andre skadelige ting i

Anmeld

27. oktober 2008

3rollinger

Hej Christina

Nej, det kan jeg godt se, det er heller ikke for sundt. Det gode ved det er jo at de for det meste er saesonbestemte .

Men kan godt se at der skal taendes lys med omtanke. Juleaften har vi faktisk levende lys paa de oeverste grene. Det giver en superhyggelig stemning.

Knus
Trine

Anmeld

27. oktober 2008

Lise

Vi tænder nogle gange stearinlys - også når Simon er her (dog ikke så han kan nå dem). Det er langt fra hver dag.

Jeg synes der er virkelig mange ting vi skal passe på. Altså al for mange ting. Jeg udsætter aldrig mit barn for cigaretrøg, men han må altså nogle gange leve med stearinlys, mad der ikke er økologisk, og en mor med fuldtidsjob..

Undskyld - røg lidt ud af en tangent, men for fanden hvor synes jeg det er blevet farligt at leve...

Anmeld

27. oktober 2008

Marie;-)

Har aldrig tænkt på at det kunne være skadeligt... Udover det logiske i at brande sig osv....

Øv at det nu også skal være skidt. Elsker stearinlys i de mørke tider. Ikke fordi vi gør det vildt meget, men det er så hyggeligt - det synes ungerne også!! Så tror nu at jeg vil fortsætte, men vil da nok tænke over det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.