Honnie's Wife:) skriver:
Det i snakker om, er det noget man SKAL igennem, eller er det selvvalgt??? Sidder bare og tænker F*CK, jef skal ikke have jokket en kæmpe nål ned i min mave
Mit var 100% selv-valgt!!!
Vi ønskede IKKE en nakkefoldsscanning og valgte den derfor fra (fordi jeg ikke kan bruge en sandsynlighedsberegning til noget som helst. Men det er min HELT PERSONLIGE holdning!)
og derfor valgte vi at få lavet en fostervandsprøve i stedet for (som giver et eksagt svar). Ulempen ved forstevandsprøven er at den bliver taget ret lang henne i graviditet i forhold til f.eks. Nakkefoldscanningen som ligger allerede i uge 12.
Moderkagebiosien og fostervandsprøven er 'det samme'. Forskellen er blot at moderkagebiosien kan tages tidligere end fostervandsprøven, men ulempen er at man er inde og rode ved moderkagen istedet for 'bare' at tage lidt fostervand som hele tiden bliver gendannet.
Men det er 100% dig der bestemmer om du vil det eller ej. Hvis du får en rigtig dårlig nakkefoldsscanning så TILBYDER de en af de to nævnte prøver, og så kan du sige ja tak eller nej tak til det.
Håber det gav lidt svar...
Anmeld