fra su til kontanthjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Anette&Sophia

mange tak - dejligt at der er så super søde mennesker herinde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

louise8723

Kristinav skriver:

Du kan tage et slutlån fra SU. Det er vist det eneste jeg kan komme i tanke om at løsning, hvis du ikke er med i en a-kasse.

Håber du finder ud af det Det er så træls at skulle overleve for ingen penge..

Du kan ikke søge slutlån til ungdomsuddannelse

Anmeld

18. april 2011

hannetheis

anetteb skriver:

jeg er studerende nu, og 10+2. jeg får derfor su. men når jeg er færdig med at læse her til sommer, skal jeg på kontanthjælp ( da jeg ikke har et fuldtidsarbejde, som jeg kan få barselspenge fra )

problemet er bare at suén er forud betalt og kontanthjælpen er bagudbetalt. så jeg får min sidste su d. 31 maj og min første kontant hjælp til august. dvs. at jeg skal gå uden nogen øre på lommen i hele juli måned, og jeg bor altså ikke hjemme ved mor og far mere. jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre, for det kan jo langt fra løbe rundt

juli måned er også træls uden en øre på lommen, da det er sommerferie, og vi højst sandsynligt nok skal ud og sejle eller lign.

nogen der har sat i samme eller lignende situation? eller nogen som kan hjælpe mig?

jeg har lige været igennem samme dilemma. og du vil i start juli md modtage det de kalder starthjælp. det er ikke ret meget, mener det var omkring det samme som en alm su. og 31 juli vil du så modtage en fuld kontanthjælp.

du skal dog lige være opmærksom på at de nogle steder sender personer i aktivering også i sommerferien så du skal nok overveje hvad du planlægger af ferie. hvis detter er tilfældet.

Anmeld

18. april 2011

Madam Blå

louise4060 skriver:

Du kan ikke søge slutlån til ungdomsuddannelse

Nej, det kan man ikke. Troede der stod uddannelse - og ikke ungdomsuddannelse. Godt nogen er vågen

Anmeld

18. april 2011

MissGeoh

anetteb skriver:

jeg er studerende nu, og 10+2. jeg får derfor su. men når jeg er færdig med at læse her til sommer, skal jeg på kontanthjælp ( da jeg ikke har et fuldtidsarbejde, som jeg kan få barselspenge fra )

problemet er bare at suén er forud betalt og kontanthjælpen er bagudbetalt. så jeg får min sidste su d. 31 maj og min første kontant hjælp til august. dvs. at jeg skal gå uden nogen øre på lommen i hele juli måned, og jeg bor altså ikke hjemme ved mor og far mere. jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre, for det kan jo langt fra løbe rundt

juli måned er også træls uden en øre på lommen, da det er sommerferie, og vi højst sandsynligt nok skal ud og sejle eller lign.

nogen der har sat i samme eller lignende situation? eller nogen som kan hjælpe mig?

Jeg står fra Maj til Juni uden penge, da su er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt..

Du kan gå på kommunen og søge om enkeltydelse til at betale visse regninger og hjælp til mad.. 

Det var hvad jeg fik afvide..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.