fra su til kontanthjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Nettemor

anetteb skriver:

er HK en a-kasse?

ja. HK er en fagforening og de har en akasse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Anette&Sophia

nettemor skriver:

ja. HK er en fagforening og de har en akasse

jeg ved ikke ret meget.

men mange tak. må prøve at snakke med dem så

Anmeld

18. april 2011

Nettemor

anetteb skriver:

jeg ved ikke ret meget.

men mange tak. må prøve at snakke med dem så

ja prøv. det kan ikke skade. men det kommer som sagt lidt an på hvilken uddannelse det er og hvilke regler de har..

Anmeld

18. april 2011

Anette&Sophia

nettemor skriver:

ja prøv. det kan ikke skade. men det kommer som sagt lidt an på hvilken uddannelse det er og hvilke regler de har..

det er bare en hf jeg går fra

Anmeld

18. april 2011

Nettemor

anetteb skriver:

det er bare en hf jeg går fra

så er det ikke sikkert det gælder.. men hvis jeg var dig ville jeg undersøge det alligevel..

Anmeld

18. april 2011

Anette&Sophia

nettemor skriver:

så er det ikke sikkert det gælder.. men hvis jeg var dig ville jeg undersøge det alligevel..

okay, mange tak

Anmeld

18. april 2011

Filippa & Liva

Du kommer ikke til at gå en hel måned uden noget som helst, du kan ansøge om at få starthjælp hos kommunen inden din KH rigtig begynder, det er ca. 3500,- du får udbetalt.

Anmeld

18. april 2011

Sundahl88

Du får kontanthjælp fra den dag du melder dig ledig på jobcenteret.

Anmeld

18. april 2011

Madam Blå

anetteb skriver:

jeg er studerende nu, og 10+2. jeg får derfor su. men når jeg er færdig med at læse her til sommer, skal jeg på kontanthjælp ( da jeg ikke har et fuldtidsarbejde, som jeg kan få barselspenge fra )

problemet er bare at suén er forud betalt og kontanthjælpen er bagudbetalt. så jeg får min sidste su d. 31 maj og min første kontant hjælp til august. dvs. at jeg skal gå uden nogen øre på lommen i hele juli måned, og jeg bor altså ikke hjemme ved mor og far mere. jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre, for det kan jo langt fra løbe rundt

juli måned er også træls uden en øre på lommen, da det er sommerferie, og vi højst sandsynligt nok skal ud og sejle eller lign.

nogen der har sat i samme eller lignende situation? eller nogen som kan hjælpe mig?

Du kan tage et slutlån fra SU. Det er vist det eneste jeg kan komme i tanke om at løsning, hvis du ikke er med i en a-kasse.

Håber du finder ud af det Det er så træls at skulle overleve for ingen penge..

Anmeld

18. april 2011

MetteDN

Hej

Jeg stod i samme situation, og man kan søge det der hedder en starthjælp som så kommer hurtigst muligt så man ikke skal stå uden nogle penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.