Hvor søger man hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

tingimor

Anonym skriver:

Min datter på er til tider ked af det. Jeg bor alene med hende og forsøger at snakke med hende om det, men hun lukker helt af. Hendes far har også forsøgt at snakke med hende, men også uden held. Hun har været meget i gennem blandt andet en retsag om bopæl hvor hun mod sin egen vilje måtte bo ved sin far i 5 mdr. Nu hvor der er kommet ro på - det er 2 år siden - kan vi mærke at hun til tider er ked af det. Det er specielt i forbindelse med samvær med sin far. Vi er blevet enige om - hende far og jeg - at vi må have noget hjælp. Men jeg ved bare ikke hvor man skal henvende sig? Håber I kan hjæpe med det.

der er tit en skole pzyk i folkeskolerne... havde jeg meget glæde af og ved min forældre har fået hjælp igennem skolens skole pzyk...  til min søs (klasse læren kan tit hjælpe en med at komme til samtale hos dem)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Mor til Mike

Dinna88 skriver:

Er du sikker på det? Jeg har netop snakket med min læge om noget der er lidt lignende dette - problemer fra fortiden der plager ens nutid. Og så remsede min læge op for mig ved hvilke situationer hun må lave henvisninger, og dette var nemlig ikke en af dem. Så skal jeg selv betale 900 kr for henvisningen.

Men jeg ved dog ikke om det også er sådan med personer under 18 år. Jeg kender dog personer tæt på der har fået henvisninger/gratis hjælp, men jeg er blevet fortalt at det virkelig skal være slemt.

TS: gå til lægen og snak med ham/hende om det. Om ikke andet kan I selv betale for henvisningen/behandlingen

100% sikker. De SKAL henvise dig til en psykolog eller psykiater, hvis du har noget du døjer med som påvirker din dagligdag. 

MEN, hvis det selvfølgelig er en "lille" ting de ikke mener kan gøres så meget ved, vælger de selvfølgelig at nægte dig gratis hjælp og så må man selv betale. 

Anmeld

17. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

100% sikker. De SKAL henvise dig til en psykolog eller psykiater, hvis du har noget du døjer med som påvirker din dagligdag. 

MEN, hvis det selvfølgelig er en "lille" ting de ikke mener kan gøres så meget ved, vælger de selvfølgelig at nægte dig gratis hjælp og så må man selv betale. 

Det lyder sgu mærkeligt. Jeg så listen over hvad lægen må henvise til. Jeg har problemer med noget angst der kan stamme fra min barndom - og det påvirker min hverdag MEGET, så jeg skal til en 30 minutters samtale, MEN hun kan intet gøre for mig. Kun give mig overblik over hvor slemt det er, og så har jeg fået et nummer til en psykoterapeut, og det er det 

Anmeld

17. april 2011

wamse

Misselbek skriver:

Det er altså ikke helt rigtigt, for der er nogle bestemte kriterier de henviser ud fra, og der er også nogle af kriterierne, som har en tidsramme tilknyttet.

Jeg er blevet henvist udfra 2 af kriterierne, men der var også en egen betaling. 

Er ikke sikker på, at de henviser børn, men mener at børnene hører til under kommunens regi i stedet for.

Anmeld

17. april 2011

Mor til Mike

Dinna88 skriver:

Det lyder sgu mærkeligt. Jeg så listen over hvad lægen må henvise til. Jeg har problemer med noget angst der kan stamme fra min barndom - og det påvirker min hverdag MEGET, så jeg skal til en 30 minutters samtale, MEN hun kan intet gøre for mig. Kun give mig overblik over hvor slemt det er, og så har jeg fået et nummer til en psykoterapeut, og det er det 

Hvis du har angst skal han henvise dig til et psykologcenter eller en fobiskole, det er deres pligt, hvis det er så voldsomt som du siger det er. Så må du tage til lægen igen, og sige du vil henvises uanset hvad skal han/hun. ELLERS hvis du har en sagsbehandler kan personen henvise dig, udenom din læge.

Anmeld

17. april 2011

Mor til Mike

wamse skriver:

Det er altså ikke helt rigtigt, for der er nogle bestemte kriterier de henviser ud fra, og der er også nogle af kriterierne, som har en tidsramme tilknyttet.

Jeg er blevet henvist udfra 2 af kriterierne, men der var også en egen betaling. 

Er ikke sikker på, at de henviser børn, men mener at børnene hører til under kommunens regi i stedet for.

Ærligt - har jeg aldrig hørt om det før, de SKAL hjælpe dig hvis dit problem er så slemt at du ikke kan have en normal dagligdag, og det påvirker dit liv til det ekstreme. Måske er der få undtagelser hvis de ikke mener det problem du har er så ekstremt som andre tilfælde, og så er der de ting de udelukker fuldstændig.  

Anmeld

18. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Hvis du har angst skal han henvise dig til et psykologcenter eller en fobiskole, det er deres pligt, hvis det er så voldsomt som du siger det er. Så må du tage til lægen igen, og sige du vil henvises uanset hvad skal han/hun. ELLERS hvis du har en sagsbehandler kan personen henvise dig, udenom din læge.

Hm. Okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.