Hvor søger man hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. april 2011

Anonym trådstarter

Min datter på er til tider ked af det. Jeg bor alene med hende og forsøger at snakke med hende om det, men hun lukker helt af. Hendes far har også forsøgt at snakke med hende, men også uden held. Hun har været meget i gennem blandt andet en retsag om bopæl hvor hun mod sin egen vilje måtte bo ved sin far i 5 mdr. Nu hvor der er kommet ro på - det er 2 år siden - kan vi mærke at hun til tider er ked af det. Det er specielt i forbindelse med samvær med sin far. Vi er blevet enige om - hende far og jeg - at vi må have noget hjælp. Men jeg ved bare ikke hvor man skal henvende sig? Håber I kan hjæpe med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Min datter på er til tider ked af det. Jeg bor alene med hende og forsøger at snakke med hende om det, men hun lukker helt af. Hendes far har også forsøgt at snakke med hende, men også uden held. Hun har været meget i gennem blandt andet en retsag om bopæl hvor hun mod sin egen vilje måtte bo ved sin far i 5 mdr. Nu hvor der er kommet ro på - det er 2 år siden - kan vi mærke at hun til tider er ked af det. Det er specielt i forbindelse med samvær med sin far. Vi er blevet enige om - hende far og jeg - at vi må have noget hjælp. Men jeg ved bare ikke hvor man skal henvende sig? Håber I kan hjæpe med det.

Igennem lægen så hun kan blive koblet på en psykolog eller en psykiater. 

Anmeld

17. april 2011

Alexander&Lærke

Øv det lyder rigtig træls for jer alle sammen og ikke mindst din datter, jeg tænker at man måske i første omgang kan snakke med egen læge om det også kan de går vidre hvis man skal det.

Jeg ved ihvertælle fra en kollega som har et ikke fungerende barn, at hun har været ved læge og at lægen har lavede henvisninger til alt verdens hælpe enheder.

Så jeg ville nok prøve der i første omgang. Og pøj pøj med det håber i får en glad datter tilbage

Anmeld

17. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Sidder og snakker med min mor, og hun anbefaler at du enten tager fat i din sp - de står til rådighed når du har børn. Ellers kan du snakke med PPR i din kommune. ´

Du skriver ikke hvor gammel dit barn er, men går hun ikke i en institution? Skole, bh, sfo? De ved lige hvor du skal tage kontakt.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Tusinde tak for de hurtige svar. Min datter er 8 år gammel. Har selv tænkt PPR - men kender ikke så meget til det.

Anmeld

17. april 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Igennem lægen så hun kan blive koblet på en psykolog eller en psykiater. 

Er du sikker på det? Jeg har netop snakket med min læge om noget der er lidt lignende dette - problemer fra fortiden der plager ens nutid. Og så remsede min læge op for mig ved hvilke situationer hun må lave henvisninger, og dette var nemlig ikke en af dem. Så skal jeg selv betale 900 kr for henvisningen.

Men jeg ved dog ikke om det også er sådan med personer under 18 år. Jeg kender dog personer tæt på der har fået henvisninger/gratis hjælp, men jeg er blevet fortalt at det virkelig skal være slemt.

TS: gå til lægen og snak med ham/hende om det. Om ikke andet kan I selv betale for henvisningen/behandlingen

Anmeld

17. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Tusinde tak for de hurtige svar. Min datter er 8 år gammel. Har selv tænkt PPR - men kender ikke så meget til det.

Ring til dem  De er der jo for at hjælpe. Og hvis de ikke lige kan selv, kan de fortælle dig hvem du skal kontakte

Anmeld

17. april 2011

mortilflere

Alle kommuner har familie rådgivning hvor man kan få hjælp anonymt eller ikke anonymt

Du kan få nummeret på din datters skole , der fik jeg nummeret , jeg fik ik brug for det men det er da den stor hjælp

Hvor er det dejligt at i kan samarbejde om dette

Anmeld

17. april 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Du er jo stadig tilknyttet en sp, så måske det var en mulighed at kontakte hende også.

Anmeld

17. april 2011

wamse

Mine børn har jo nogle efter-reaktioner på de ting vi har oplevet.. Jeg kontaktede åben familie rådgivning i kommunen, og jeg kunne finde nummer + åbningstider på kommunens hjemmeside. Begge mine børn, er under udredning til at kunne få den hjælp de har brug for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.