Krav for at blive dagplejer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.438 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. april 2011

SD21

Hej skønne kvinder

Jeg har bare lige et spørgsmål - hvad er de overordnede krav for at blive dagplejer? - Og er der nogle af jer der ved hvilke specifikke krav de stiller i lolland kommune ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

LISBETH:-)

SD21 skriver:

Hej skønne kvinder

Jeg har bare lige et spørgsmål - hvad er de overordnede krav for at blive dagplejer? - Og er der nogle af jer der ved hvilke specifikke krav de stiller i lolland kommune ?

Hvis du mener almindelig dagplejer så skal der være slået en stilling op før du kan søge jobbet.

Ellers skal du være privat dagplejer og selv skaffe din kunder.

Jeg bor i guldborgsundkommune og der kan man læse på deres hjemme side hvad det kræver både til det ene og det andet. Mon ikke du også kan det på lolland kommunes hjemmeside ellers er det jo nok overordnet det samme som i guldborgsund.

Ved man ihvertfald som min skal have 1 værelse til dagplejebørnene, og så er der jo minus røg og husdyr. Ved også at man f.eks. ikke må have trampolin i haven og haven skal være helt lukket af. Men prøv og se om du ikke kan finde det.

Anmeld

17. april 2011

Diana...

lisbeth2910 skriver:

Hvis du mener almindelig dagplejer så skal der være slået en stilling op før du kan søge jobbet.

Ellers skal du være privat dagplejer og selv skaffe din kunder.

Jeg bor i guldborgsundkommune og der kan man læse på deres hjemme side hvad det kræver både til det ene og det andet. Mon ikke du også kan det på lolland kommunes hjemmeside ellers er det jo nok overordnet det samme som i guldborgsund.

Ved man ihvertfald som min skal have 1 værelse til dagplejebørnene, og så er der jo minus røg og husdyr. Ved også at man f.eks. ikke må have trampolin i haven og haven skal være helt lukket af. Men prøv og se om du ikke kan finde det.

Hvilken kommune er det man ikke må have husdyr i? Det lyder da mærkeligt! Det plejer da bare at være så man køn ønske om en med eller uden husdyr. 

Kram

Anmeld

17. april 2011

Heidisbebs

Altså jeg er dagplejer og søgte uopfordrende, og så ringede de mig op da de søgte dagplejere. Her i min kommune må vi gerne have trampolin, der skal selvfølgelig være opsyn. Vi har kat.....men det skal selvfølgelig også oplyses, der må ikke være badebassin eller lille fiskedam uden at det er hegnet ordentlig ind... Man skal have et ekstra værelse, haven skal være hegnet ind...Man skal helst selv have børn, eller erfaring med børn....Ingen rygning indenfor, selvom det er i et værelse børnene ikke kommer.....

Du spørger endelig hvis der er mere du vil vide

Anmeld

17. april 2011

Diana... skriver:

Hvilken kommune er det man ikke må have husdyr i? Det lyder da mærkeligt! Det plejer da bare at være så man køn ønske om en med eller uden husdyr. 

Kram

Kan godt se det var forkert formuleret men husdyr må selvfølgelig ikke være i de rum hvor børnene er.

Anmeld

17. april 2011

jydeinden

Diana... skriver:

Kram

I århus kommune ved jeg der var snak om at man ikke måtte have husdyr, men om det blev vedtaget aner jeg ikke

Anmeld

17. april 2011

celkt

tror også de fleste kommuner har noget med en overordnet alder, minimun 25 år vist nok, men om det gælder for alle, ved jeg ikke...

Anmeld

17. april 2011

Nettemor

Vores dagplejer har IKKE et ekstra værelse til børnene. og man må godt ha trampolin. har min svigerinde og hun er kommunal dagplejer.

Anmeld

17. april 2011

Lone Jakobsen

du kan ringe til din kommune og høre præcis hvilke krav der er til kommunel dagplejere i jeres kommune. det svinger nemlig. du kan så samtidig høre om de mangler nogen

her er der ingen krav om seperat værelse. der må gerne være husdyr, de må bare ikke være sammen med børnene. haven skal være hegnet ind, men den må gerne indeholde en trampolin (børnene må bare ikke være på den) ved ikke om der er krav til alder eller størrelse på dit hjem.

Anmeld

17. april 2011

nettemor skriver:

Vores dagplejer har IKKE et ekstra værelse til børnene. og man må godt ha trampolin. har min svigerinde og hun er kommunal dagplejer.

Her hvor jeg bor må de ikke have trampolin. Så det må være forskelligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.