At ville finde sin far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Nessie

For at søge efter din far, skal du bare tage hans Cpr.nr. med til cpr.registret i den by/kommune hvor du er født.
Så kan de give dig hans nuværende adresse, med mindre selvfølgelig at han er flyttet til udlandet, er hjemløs eller har hemmelig adresse.

Min kæreste fandt sin far for ca 4 år siden, og det er gået rigtig godt.
Han startede med at skrive et brev til ham, og så var det op til hans far, om han ville ringe eller skrive tilbage.
Han ringede heldigvis samme dag, han havde fået brevet. Men man er jo nødt til i sådan en situation at forbedre sig på en afvisning.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

For at søge efter din far, skal du bare tage hans Cpr.nr. med til cpr.registret i den by/kommune hvor du er født.
Så kan de give dig hans nuværende adresse, med mindre selvfølgelig at han er flyttet til udlandet, er hjemløs eller har hemmelig adresse.

Min kæreste fandt sin far for ca 4 år siden, og det er gået rigtig godt.
Han startede med at skrive et brev til ham, og så var det op til hans far, om han ville ringe eller skrive tilbage.
Han ringede heldigvis samme dag, han havde fået brevet. Men man er jo nødt til i sådan en situation at forbedre sig på en afvisning.

Held og lykke

Tusind tak for svar,

Jeg vil prøve at se om jeg kan "få tid" (nok nærmere mod) til at gå til cpr-registret. Er det på kommunen eller hvordan?

Anmeld

17. april 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Tusind tak for svar,

Jeg vil prøve at se om jeg kan "få tid" (nok nærmere mod) til at gå til cpr-registret. Er det på kommunen eller hvordan?

Jeg vil kun støtte dig i at opsøge din far - men vil da også lige bede dig afklare, hvordan du vil have det, hvis du finder ud af, at han er død? Selvom du vil sige "jamen, så er den bog lukket", eller "så har jeg da prøvet", så kan det jo godt give dig en hel del ar og skyldfølelse på sjælen, - så får du jo aldrig afklaret dine spørgsmål, - du kan måske føle skyld over, at du ikke opsøgte ham før og måske hjalp ham.

Der er godt nok mange følelser i det her, og jeg ville ikke stoppe, før jeg havde fået en eller anden form for svar, - men hvis nu jeg fandt ud af, at han allerede dengang havde en dejlig familie med børn, og at han i dag var død, - så ville jeg nok forsøge at opsøge mine halvsøskende.......så du skal også afklare, hvor langt du vil gå i din søgen?

Held og lykke med det - vi krydser fingre for en positiv opdatering.

Anmeld

18. april 2011

CecilieLM

Jeg er lidt i samme situation.

Da min mor blev gravid, smuttede min far ( efter hvad min mor siger, men tvivler på det passer )

Dog har han betalt børnepenge indtil jeg blev 18 år, men jeg vil også gerne lærer min far at kende, har tænkt på det samme, det med at "lurer" udefra. Jeg har skrevet et brev til ham tilbage i 2009 - som han ikke har svaret på. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er fordi han ikke vil have kontakt, eller om det er fordi han synes det er svært.

Jeg er dog så heldig at jeg har fulde navn, adresse osv. Og jeg ved at han har en masse firmaer, så min kæreste prøvede at slå ham op i CVR-registret, for at finde ud at mere om ham.

Men jeg synes altid det er et forsøg værd, du kan ingenting miste på det. Det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal gøre, men det gør dig kun klogere og stærkere at prøve.

Jeg håber du finder ud af det. Du får lige et held og lykke

Du kan altid skrive en PB, hvis du har lyst

Knus fra Cecilie.

Anmeld

18. april 2011

Nessie

Anonym skriver:

Tusind tak for svar,

Ja det kræver mod

Jeg måtte også skubbe lidt til min kæreste, før han fik "tid".

Vi gik til cpr-registret på kommune kontoret, i den by, min kæreste er født.

tag din dåbs-/navneattest med, der står højst sandsynligt også din fars navn og cpr.nr.

Pøj pøj   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.