Forventer at blive alene mor lige om lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Fru'Rugaard

Jeg forstår fuldt ud dit valg!
Jeg står i næsten samme situation, min kæretse arbejder også om natten (dog er han fyret her fra den 30/4).
Vi har så godt nok kun et barn- men jeg har haft hende alene, stortset siden hun var 14 dage, for di at han skulle så meget andet når han havde weekend- men det er en helt anden historie
Jeg har simpelthen sagt til min kæreste at det er et KRAV fra mig, at det næste arbejde bliver om dagen! Jeg har fortalt ham hvor meget han går glip af mhs. til vores datter, og mig for den sags skyld.
Jeg har svært ved at savne ham, fordi at jeg simpelthen er vant til at han er aldrig er hjemme, dog er han blevet bedre til at være hjemme fra vores datter var 6-7 måneder, men alligevel.
Han har accepteret mit krav, og vil selv gerne arbejde daghold nu, men hvis der ikke er andet end nathold, tager han selvfølgelig det.
Jeg forstår hvordan du har det, jeg er heller ikke specielt tryg ved at være alene hjemme, da vi bor helt ude på landet.
Jeg håber at han vælger dig og børnene- ellers er han da godt dum
Held og Lykke med det hele, og en til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Nemesis

Jeg kan godt forstå dig...jeg har selv haft en med både nat, aften og dagvagter. At have nathold og komme hjem lørdag morgen betyder at man skal kunne omstille sig hurtigt til en dagsrytme og igen den anden vej mandag igen.

Når det så er sagt kan han altså ikke regne med at du kan holde 3 unger stille..bliver han sur over de larmer må du fortælle at sådan er det altså at have børn.

Du har nu givet ham et ultimatum men din begrundelse for det forstår jeg ikke...du siger du sover dårligt alene..men det bliver det jo også hvis han vælger arbejdet?? hvad har du så vundet??

Jeg kunne forstå hvis du havde valgt at sætte sig ned og fortælle ham hvordan du oplever det og det IKKE fungerer for dig og ungerne og om det så har en betydning for hans valg.

Hvis han her stadig havde valgt arbejdet, ja så ved man da hvor man står og at intet bliver anderledes.

Nu har du givet et ultimatum og hvad så hvis han går på daghold, men bliver møgutilfreds over det??

Det handler om krompromiser og og der må begge give og tage lidt. 

Ja det er møghårdt at være alene med 3 børn..så jeg forstå godt du hellere vil have ham på daghold..men det skal ikke være et diktat fra dig men gerne noget han selv vælger.

pøj pøj.

Sisse

Anmeld

16. april 2011

Wimmie

Jeg kan se det fra begge sider;

Lige nu står vi i en lignende situation (dog uden børn - men ét på vej). Jeg arbejder aften og manden arbejder skiftende aften og nat, så én af os er i hvert fald nødt til at skifte arbejdstider når vi får barn...og ingen af os har rigtig lyst til at arbejde dag (vi er begge b-mennesker).

Så jeg forstår godt at din kæreste ikke vil arbejde dag, hvis man ikke er god til at stå op om morgenen, og så tjener han vel også mere om natten?

På den anden side burde det ikke være vigtigere end ens forhold til kæresten og 3 børn; i så fald har man vist et meget useriøst forhold til parforhold. Hvis han vælger natarbejde frem for jer, vil jeg vove at påstå at han ikke er "værd at samle på" alligevel.

Men du skriver at du ikke kan lide at sove alene om natten? Hvis du går fra ham bliver du da helt alene om natten...

Anmeld

16. april 2011

Sitrani

Kan også godt forstå, at det er træls for dig  Men ja, han har ho så en del fri ugen efter han har haft nat - og der MÅ han da kunne sætte tid af til dig og ungerne! Ellers giver det ikke rigtig mening..

Som eksempel kan jeg da sige, at min kæreste arbejder 10-12 timer om dagen som kokkeelev. Han tager afsted kl. 11 og er hjemme igen kl. 21-22 ca. Dvs. jeg kun ser ham lidt om formiddagen, når han arbejder. Til gengæld har han fri nogle dage i hverdagen, og det skifter meget hvornår han har fri - selvfølgelig også nogen gange i weekenden.. Hvilket vi nyder ret godt af, men det skifter meget, og når han har arbejdsdage, så er han væk HELE dagen, og sådan vil det også være, når den lille kommer (Er gravid i uge 30 nu). Men så længe han bruger tid sammen med mig og vores snart lille familie, når han har fri, så er jeg tilfreds. Hans arbejde gør ham glad, og han brænder meget for det, så det vil jeg ikke forhindre ham i..

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

Jeg kan godt forstå dig...jeg har selv haft en med både nat, aften og dagvagter. At have nathold og komme hjem lørdag morgen betyder at man skal kunne omstille sig hurtigt til en dagsrytme og igen den anden vej mandag igen.

Når det så er sagt kan han altså ikke regne med at du kan holde 3 unger stille..bliver han sur over de larmer må du fortælle at sådan er det altså at have børn.

Du har nu givet ham et ultimatum men din begrundelse for det forstår jeg ikke...du siger du sover dårligt alene..men det bliver det jo også hvis han vælger arbejdet?? hvad har du så vundet??

Jeg kunne forstå hvis du havde valgt at sætte sig ned og fortælle ham hvordan du oplever det og det IKKE fungerer for dig og ungerne og om det så har en betydning for hans valg.

Hvis han her stadig havde valgt arbejdet, ja så ved man da hvor man står og at intet bliver anderledes.

Nu har du givet et ultimatum og hvad så hvis han går på daghold, men bliver møgutilfreds over det??

Det handler om krompromiser og og der må begge give og tage lidt. 

Ja det er møghårdt at være alene med 3 børn..så jeg forstå godt du hellere vil have ham på daghold..men det skal ikke være et diktat fra dig men gerne noget han selv vælger.

pøj pøj.

Sisse

Problemet er at vi bor langt ude på landet, langt til naboer og bryde rmig ikke om at være selv om natten helt derude. Hvis jeg skal bo alene vil jeg klart vælge at bo i byen tæt på veninder og familie. Har boet selv med mit yngste barn ( har en fra et tidligere forhold) Og der var intet problem. Føler mig mere tryg når jeg bor i byen tæt på andre menensker end helt ude på landet hvor der er 3 km til nærmeste nabo..

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg kan se det fra begge sider;

Lige nu står vi i en lignende situation (dog uden børn - men ét på vej). Jeg arbejder aften og manden arbejder skiftende aften og nat, så én af os er i hvert fald nødt til at skifte arbejdstider når vi får barn...og ingen af os har rigtig lyst til at arbejde dag (vi er begge b-mennesker).

Så jeg forstår godt at din kæreste ikke vil arbejde dag, hvis man ikke er god til at stå op om morgenen, og så tjener han vel også mere om natten?

På den anden side burde det ikke være vigtigere end ens forhold til kæresten og 3 børn; i så fald har man vist et meget useriøst forhold til parforhold. Hvis han vælger natarbejde frem for jer, vil jeg vove at påstå at han ikke er "værd at samle på" alligevel.

Men du skriver at du ikke kan lide at sove alene om natten? Hvis du går fra ham bliver du da helt alene om natten...

Problemet er at vi bor langt ude på landet, langt til naboer og bryde rmig ikke om at være selv om natten helt derude. Hvis jeg skal bo alene vil jeg klart vælge at bo i byen tæt på veninder og familie. Har boet selv med mit yngste barn ( har en fra et tidligere forhold) Og der var intet problem. Føler mig mere tryg når jeg bor i byen tæt på andre menensker end helt ude på landet hvor der er 3 km til nærmeste nabo..

Anmeld

16. april 2011

Pige2009

kiwifrugten skriver:

Du får et herfra

Jeg syntes det er helt i orden du har sagt det til ham, det må også være svært at holde ropå 3 børn efter de er stået op og er friske.

Så kan sagtens forstå din beslutning.

Ønsker dig held og lykke

Jeg er helt enig. Det virker ikke som om, han tænker på børnene som 1. prioritet

Anmeld

16. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ville lige spørge om I har overvejet at få opsat alarm og f.eks. kameraer?

Da vi boede ved siden af en nabo vi havde store problemer med og var utrygge ved fik vi opsat kameraer som dækkede vores grund og en alarm.

Alarmen koster os 957 kr. pr. kvartal og så er der sat lidt ekstra op.

kameraerne var en engangsugift for 4 god kvalitetskameraer på 10.000 kr. men vi var nødt til det for vores natteros skyld.

vi er flyttet i lejlighed, og bruger ikke kameraerne mere men har stadig alarm. Den kan sættes til når vi er hjemme med kontakter på alle døre og vinduer, der er også overfaldsalarm indbygget i den så hvis man holder 2 bestemte knapper inde i 2 sek smider den overfaldsalarm afsted til dem vi har alarmen hos og de sender så et par vagter afsted samtidig med de kontakter politiet.

har aldrig haft brug for vores alarm endnu, gudskelov, men det hjælper på trygheden om natten.

et andet godt råd er at på mobilen kan du lave genvejstaster (på alle lidt nyere modeller i hvert fald) til bestemte numre, så f.eks. have sat polities nummer ind på tast nr. 2 så holder du 2 inde så ringer den uden du skal taste nummeret først...

Brugte det selv med mandens nummer og venindens da jeg arbejde langt hjemmefra og skulle med offentlig transport tur/retur. Igen en ekstra tryghed at man ved man bare skal holde den knap inde så ringer den op...

Et rimelig langt indlæg men håber det måske giver ideer eller andet til tryghed om natten selvom man er langt væk fra alting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.