Hjælp ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Anonym trådstarter

Hej , jeg er en fyr på 24 år som utrolig gerne vil have et barn , men min kæreste siger at vi ikke rigtig har plads eller råd til det lige nu .
Jeg har fuldtidsarbejde og min kæreste er under uddannelse .

Vi bor i en 3 værelses lejlighed . så kan ikke se hvorfor der ik er plads .

Hvad skal jeg gøre ??

Jeg har lige lånt min venindes profil ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

svanen73

Kunne lyde som om hun ik er parat...og det er du nødt til at respektere.

Anmeld

15. april 2011

B&J

Din kæreste er også under uddannelse måske også der for hun ikke vil kan godt forstå hun vil have den først og måske job også børn der efter  du må jo bare snakke noget mere med hende så i kan finde en løsning

Anmeld

15. april 2011

N&J

Det bliver nok lidt svært uden hendes hjælp

Men var du en pige herinde, havde jeg nok svaret dig at du skulle prøve og sætte dig ned sammen med din kæreste og snakke "hvornår er du så klar", prøve at se om jeres ønsker og tanker omkring hvornår det er tid til børn stemmer overens og derefter se om I kan finde et komprimis der hedder at vi begynder om x-antal måneder på projekt baby

Anmeld

15. april 2011

Anonym trådstarter

svanen73 skriver:

Nu har jeg igennem det sidste lange stykke tid , siddet og læst ufattelig mange indlæg , og det undre mig meget som mand at i som kvinder mener at en kvinde bare har sin ret til at få det barn hun bære på i maven selvom manden ikke er parat , men som mand har man ikk nogen ret til at få et barn som man brændende ønsker sig .
Kan i svar mig på hvad forskellen er på mænd og kvinder i den sammenhæng ??? - udover den ene har et hul og den anden har en hænge ting imellem benene

Anmeld

15. april 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Hej , jeg er en fyr på 24 år som utrolig gerne vil have et barn , men min kæreste siger at vi ikke rigtig har plads eller råd til det lige nu .
Jeg har fuldtidsarbejde og min kæreste er under uddannelse .

Vi bor i en 3 værelses lejlighed . så kan ikke se hvorfor der ik er plads .

Hvad skal jeg gøre ??

Jeg har lige lånt min venindes profil ...

Syntes du skulle sætte dig ned og snakke med hende om det. Finde ud af hvorfor, og se om i kan finde en vej i midten, hvor i begge får lidt af det i ønsker. Er ikke fair at det kun er den ene der får det den perosn vil have.

Det med pengene, den holder ik, jeg er enlig med 1 barn og har råd til en 4 værelses. Og 3 værelses er da fint til 3 personer.

Men tag en snak med hende, så i kan finde en mellemvej

Anmeld

15. april 2011

Kløver

svanen73 skriver:

derudover kan jeg godt forstå hvis hun ønsker sin udd færdig først, og måske mere stabilitet i tingene, i mit eget tilfælde, kunne mine ønsker i spdan en situation være at man havde udsigter til at kunne blive færdig med udd, få job og have udsigter til større bolig hen af vejen, også hvis man ønsker mere end kun 1 barn kan jo være man gerne vil have flere børn og man ikke ønsker for langt imellem dem

Anmeld

15. april 2011

Muffinmus

Anonym skriver:

Nu har jeg igennem det sidste lange stykke tid , siddet og læst ufattelig mange indlæg , og det undre mig meget som mand at i som kvinder mener at en kvinde bare har sin ret til at få det barn hun bære på i maven selvom manden ikke er parat , men som mand har man ikk nogen ret til at få et barn som man brændende ønsker sig .
Kan i svar mig på hvad forskellen er på mænd og kvinder i den sammenhæng ??? - udover den ene har et hul og den anden har en hænge ting imellem benene

jeg tror det hænger sammen med at det er et barn VI bærer, og derfor i sidste ende er vores beslutning.

Hvis jeg bev gravid og min mand ikke ville have det og jeg med al vold og magt ønskede det, jamen så ville jeg beholde det. For det at slå et liv ihjel, skal man leve med resten af livet,også selv om det bare er et lille foster der endnu mangler alt i udvikling.

Men ville min mand derimod have et barn jeg bare IKKE ønskede, så ville jeg ikke få det før jeg var klar, for mentalt er det det største man nogensinde kommer ud for, meget meget skræmmende, fedt og vildt og slemt på en gang...alle det anker flyver rundt i hovedet konstant og gør det hele svært nogle gange.I bund og grund er det jo os kvinder der bærer det hele igennem, også selv o mænd føler de er lidt med i det:-)

Og ønsker man ikke barnet kan det oven i hatten ende en fødselsdepression og det ønsker INGEN skal ske.

Anmeld

15. april 2011

DLM

Anonym skriver:

hehe ja det er jo et meget godt spørgsmål. Det er bestemt ikke fair for manden at han skal ha pålagt sig en faderrolle han ikke vil have, eller må vente til kvinden er parat hvis han gerne vil ha et barn. der er ikke nogen win win i den situation. Men man kan jo så stille den sådan op, at der skal 2 til tango og hvis man vil danse må man jo tage konsekvensen af hvad der kan ske. Det er meget at forlange en kvinde at gå igennem en abort, hvis hun f.eks. ikke ønsker det. Det er jo ikke noget man bare lige gør og så er det, det. Det kan være hårdt for kvinden både fysisk og psykisk. Og nej man kan jo ikke få et barn som mand med mindre kæresten også vil

Det er pisse unfair over for manden, men i sidste ende er det jo kvinden der "bestemmer" over hendes egen krop.

Anmeld

15. april 2011

DLM

MariaE skriver:

jeg tror det hænger sammen med at det er et barn VI bærer, og derfor i sidste ende er vores beslutning.

Hvis jeg bev gravid og min mand ikke ville have det og jeg med al vold og magt ønskede det, jamen så ville jeg beholde det. For det at slå et liv ihjel, skal man leve med resten af livet,også selv om det bare er et lille foster der endnu mangler alt i udvikling.

Men ville min mand derimod have et barn jeg bare IKKE ønskede, så ville jeg ikke få det før jeg var klar, for mentalt er det det største man nogensinde kommer ud for, meget meget skræmmende, fedt og vildt og slemt på en gang...alle det anker flyver rundt i hovedet konstant og gør det hele svært nogle gange.I bund og grund er det jo os kvinder der bærer det hele igennem, også selv o mænd føler de er lidt med i det:-)

Og ønsker man ikke barnet kan det oven i hatten ende en fødselsdepression og det ønsker INGEN skal ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.