vendingsforsøg og kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2011

MSM

Fru. Skovrup skriver:

Jeg har hørt at det skulle være en smertefuld oplevelse.

Men som sagt høre man jo også tit kun de dårlige ting.

For mig var det en smertefuld oplevelse, men jeg havde også en irriterende og meget uforstående læge. Jeg var meget bange da jeg også havde hørt at det var en forfærdelig oplevelse og var slet ikke klar da han gik i gang. Han var desværre lige glad og sagde bare at jeg skulle fjerne mine fingre. Øv øv, men har altså også hørt andre der ikke synes det var så slemt. Tror det er meget individuelt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

sarulee

Sidste graviditet vendte Mille forkert, så jeg fik lavet vendingsforsøg i uge 38 eller 39 (kan ikke lige huske det). Men det lykkes desværre ikke, hun bevægede sig overhovedet ikke. Der var slet ikke snak om sædefødsel og jeg var 1. gangs så jeg tænkte faktisk ikke rigtig over det, tog bare imod PKS. Det gik jo også fint.

Selve vendingsforsøget var ellers en ok oplevelse, jeg slappede så meget som muligt af, for at gi jordemoderen størst chance for at det sku lykkes, men det gjorde da også ondt.

Men jeg ville til enhver tid forsøge vending, så man kan prøve at føde selv (hvis det altså er det man ønsker)

Anmeld

15. april 2011

Dorte...

Jeg har prøvet et vendingsforsøg med min søn. Han lå også forkert. Jeg syntes det var meget modbydeligt, men husker det ikke som om det gjorde meget ondt, men det virkede bare voldsomt når lægen prøvede at vende barnet. Men du kan til hver en tid sige stop hvis du syntes det bliver for voldsomt. Lægen ville have jeg kom igen 1 uge efter for at prøve igen, men mit vand gik heldigvis inden og jeg fik kejsersnit. Havde ikke lyst til endnu et vendingsforsøg, men fik ikke sagt fra over for lægen. Men ved at hvis det næste barn ligger forkert vil jeg ikke have det vendt.

Anmeld

15. april 2011

Dia

Ja, det har jeg  Der er ikke så længe til mere!

Det lyder som en ubehagelig oplevelse, men jeg kan godt forstå, at du valgte, som du gjorde! Jeg tænker også, om barnet måske kan få navlesnoren om halsen...?

Jeg er godt nok meget i tvivl om, om jeg skal sige ja til det vendingsforsøg...

Anmeld

15. april 2011

Isabeau

Jeg har fået tid til vendingsforsøg om halvanden uge, hvis baby ikke har vendt sig af sig selv. Er der nogen, der har erfaring med det? Lægen jeg talte med anbefalede mig en sædefødsel frem for et kejsersnit, hvilket jeg ikke er enig i - hvad mener I andre om det?

Min datter vendte forkert, og efter 2 forsøg, stoppede de og bestilte tid ved en læge til mig på sygehuset.

Så kunne jeg selv bestemme om jeg ville ha´ kejsersnit eller ha´ en sædefødsel (det ville så blive i Odense, mener jeg, hvor de er eksperter)? Min mor anbefalede mig IKKE og få en sædefødsel. 

Hun fødte min storesøster ved én, havde en pige i forvejen, som var født normalt. Det var så frygtelig en oplevelse, sagde hun.

Men undersøg det og ta´ så stilling. Som én skriver herinde, du kan da prøve og føde "normalt", og går det ikke, er du i trygge hænder - netop på et sygehus

Pøj pøj!  

Ps. Da de forsøgte og vende min datter, gjorde det overhovedet ikke ondt, men var bare mere ubehageligt. Jeg måtte holde vejret nogle gange mens lægen masede og skubbede, og når jeg ikke kunne holde det mere, og lægen måtte slippe maven, smuttede Stella på plads igen, som hun altid havde lagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.