vendingsforsøg og kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.230 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Dia

Jeg har fået tid til vendingsforsøg om halvanden uge, hvis baby ikke har vendt sig af sig selv. Er der nogen, der har erfaring med det? Lægen jeg talte med anbefalede mig en sædefødsel frem for et kejsersnit, hvilket jeg ikke er enig i - hvad mener I andre om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Topp

har ingen erfaringer men stod selv i samme situation - heldigvis nåede hun at vende sig..

Men som udgangspunkt havde jeg tænkt følgende ang. sædefødsel eller kejsersnit : Man kan jo PRØVE en sædefødsel - går det ikke bliver det jo kejsersnit - så har man prøvet i stedet for bare at tage kejsersnit fra start.  men jeg var også MEGET bange for ikke at komme til at føde "normalt" da det er vigtigt for mig

Anmeld

15. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Dia skriver:

Jeg har fået tid til vendingsforsøg om halvanden uge, hvis baby ikke har vendt sig af sig selv. Er der nogen, der har erfaring med det? Lægen jeg talte med anbefalede mig en sædefødsel frem for et kejsersnit, hvilket jeg ikke er enig i - hvad mener I andre om det?

Uha. Jeg vil lige følge med i denne tråd.
Hvor langt er du henne?
Min søn har nemlig heller ikke vendt sig endnu.

Anmeld

15. april 2011

Dia

Jeg synes bare, man hører om så mange ting ved en sædefødsel, som kan gå galt... Så føler mig næsten mere tryg ved PKS.... Jeg synes også, det lød ret voldsomt det vendingsforsøg - er der nogen, der har prøvet det?

Jeg er 35+0

Anmeld

15. april 2011

Skovrup

Dia skriver:

Jeg synes bare, man hører om så mange ting ved en sædefødsel, som kan gå galt... Så føler mig næsten mere tryg ved PKS.... Jeg synes også, det lød ret voldsomt det vendingsforsøg - er der nogen, der har prøvet det?

Jeg er 35+0

Jeg er også 35+0 idag.

Man høre så meget om vendingsforsøg, og det er ikke for det gode.

Det samme gælder sædefødsler, men det jo også derfor det kunne være rart at høre om erfaringer i den forbindelse.

Anmeld

15. april 2011

Nadia&Daniel

Jeg var til vendingsforsøg - det lykkes ikke at vende barnet (end ikke en milimeter), så vores datter kom til verden ved planlagt kejsersnit. og det gik så godt og ved at jeg ved nr. 2, også gerne vil have kejsersnit..

Anmeld

15. april 2011

Dia

Hehe, så må vi have termin samme dag

Dejligt at høre nogle positive erfaringer  Jeg overvejer nemlig at sige nej tak til et vendingsforsøg, fordi jeg synes, det lyder meget utrygt... kan det ikke være farligt for barnet?

Anmeld

15. april 2011

Skovrup

Dia skriver:

Hehe, så må vi have termin samme dag

Dejligt at høre nogle positive erfaringer  Jeg overvejer nemlig at sige nej tak til et vendingsforsøg, fordi jeg synes, det lyder meget utrygt... kan det ikke være farligt for barnet?

Så må du da også have termin den 20 maj :-)

Anmeld

15. april 2011

MSM

Her forsøgte de også at vende Mathilde, men det gik heller ikke. Jeg havde desværre ikke en god oplevelse. Om det er godt eller skidt for barnet ved jeg ikke, men har hørt at det kan stresse barnet. Man får dog kørt en strimmel efterfølgende for at sikre at barnet har det godt. Da de ikke kunne vende Mathilde var jordemoderen og lægen meget uenige om hvad der var bedst af kejsersnit og sædefødsel. Valgte dog pks da jeg ikke var sikker på jeg kunne magte det hvis det endte i aks.

Lidt om min oplevelse af det hele

Anmeld

15. april 2011

Skovrup

majbritm skriver:

Her forsøgte de også at vende Mathilde, men det gik heller ikke. Jeg havde desværre ikke en god oplevelse. Om det er godt eller skidt for barnet ved jeg ikke, men har hørt at det kan stresse barnet. Man får dog kørt en strimmel efterfølgende for at sikre at barnet har det godt. Da de ikke kunne vende Mathilde var jordemoderen og lægen meget uenige om hvad der var bedst af kejsersnit og sædefødsel. Valgte dog pks da jeg ikke var sikker på jeg kunne magte det hvis det endte i aks.

Lidt om min oplevelse af det hele

Jeg har hørt at det skulle være en smertefuld oplevelse.

Men som sagt høre man jo også tit kun de dårlige ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.