Ahhh.. jeg hader kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Isabels-mor

Det står sådan til at jeg er på kontanthjælp og er kommer i 13 ugers virksomhedspraktik.
Jeg har så for lang tid siden planlagt at tage til KBH i påsken med min datter over til min faster og fættere. HAr billetten og tager afsted onsdag d. 20 og kommer hjem igen d. 25.
jeg ringer så min sagsbehandler på jobcentret og melder at jeg tager afsted, har fået fri fra mit praktiksted. Vidste godt jeg ville blive trykket fra onsdag, det gør mig ikke så meget for vil virkelig gerne afsted. Så ringede jeg til kommune i for at vide helt sikker på hvor mange dage de tog, fik så af vide de tog for alle dage, selvom det er helligedage, mit praktiksted holder lukkede og stor set resten a DK har fri..
Ved virkelige ikke hvad jeg skal gøre for jeg kan ikke underværer pengene for de dage, de sagde det ville være mellem 1000 og 3000 kr, på den anden siden vil jeg virkelig gerne afsted for har ikke set min faster i lang tid og min datter har aldrig været der over..

Så hvis der er nogle der ved noget om reglerne for KH hjælp.. eller bare hvad i mener for er virkelig på bar bund og får det helt dårligt af og tænke på det..

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Mor til Ella

Beklager men synes det er helt iorden.

Jeg betaler jo heller ikke løn til mine ansatte når der er helligdage.

Sorry jeg ikke kunne give dig et mere ønsket svar

Anmeld

14. april 2011

Isabels-mor

Lollo1987 skriver:

er helt okey ikke a være enig.. men tak for du gad læse det

Anmeld

14. april 2011

Millesmammi

Lollo1987 skriver:

kan godt se hvad du mener, men hendes praktidssted holder også lukket.. om hun er der hjemme i ferien, eller om hun tager afsted er vel ligegyldigt?

Anmeld

14. april 2011

skønneunger

de kan da ikke tillade sig at trække dig når det er helligdag og praktik stedet har lukket.

jeg tror helt seriøst jeg ville ringe og sige det bliver en endags tur så så du kun bliver trukket for den ene arbejdsdag.

Anmeld

14. april 2011

Ryberg

14. april 2011

Isabels-mor

skønneunger skriver:

de kan da ikke tillade sig at trække dig når det er helligdag og praktik stedet har lukket.

jeg tror helt seriøst jeg ville ringe og sige det bliver en endags tur så så du kun bliver trukket for den ene arbejdsdag.

var også min pointe da jeg ringede til kommune, men hjalp ikke.. er meget tæt på at aflyse, for kan ikek undvære de penge i mit budget, og er bare nede på grund a det

Anmeld

14. april 2011

Vial

jeg havde ringet til kommunen og sagt, at jeg havde aflyst turen, da pengene ikke kan undværes. Så havde jeg meldt mig syg fra job onsdag. Og så ta' afsted!

Ja, det er dårlig stil, men det er kommunens håndtering også.

Hvis man er ansat med fast løn, så får man altså løn i helligedage. KH er vel en "fast løn"?

Kan godt forstå, at du hader det system.

Anmeld

14. april 2011

Ryberg

KaMa skriver:

jeg havde ringet til kommunen og sagt, at jeg havde aflyst turen, da pengene ikke kan undværes. Så havde jeg meldt mig syg fra job onsdag. Og så ta' afsted!

Ja, det er dårlig stil, men det er kommunens håndtering også.

Hvis man er ansat med fast løn, så får man altså løn i helligedage. KH er vel en "fast løn"?

Kan godt forstå, at du hader det system.

Anmeld

14. april 2011

Mor til Ella

Vi holder også lukket det gør ikke nogen forskel. Ved slet ikke noget om reglerne, svarede bare på om jeg synes det er rimeligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.