Hvordan er det med skoldkopper og babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.638 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Anonym trådstarter

Hva sker der hvis en baby blir smittet med skoldkopper en baby på ca 1-2 mdr eller ældre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Mira0911

Tror ikke der sker noget? 

Så er det da overstået og man ikke skal gå og "vente" på at skoldkopperne kommer dertil... 

Anmeld

14. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hva sker der hvis en baby blir smittet med skoldkopper en baby på ca 1-2 mdr eller ældre?

de kan risikere at få dem senere igen, da barnet ikke er ældre.

Anmeld

14. april 2011

klmf

Det kommer vel an på, hvor hårdt ramt baby bliver af det, men man skal nok forvente feber, kløen og utilpashed. Når det er så lille en, ville jeg nok kontakte lægen hvis feberen er høj - og måske kan man smøre med noget klørstillende?

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg mener bare er det farligt for en baby at få det når de er så små?

Anmeld

14. april 2011

netdaddy

Ved ikke helt hvad du mener med 1-2 måneder eller ældre. Vores store dreng fik skoldkopper i en alder af 2 år og 4 måneder og smittede den mindste af vires drenge der på det tidspunkt har været 4-5 måneder. Og der var ingen fare for noget som helst og ingen af drengene mærkede særlig meget til det. Den store havde mange og på hele kroppen, mens den mindste ikke havde så mange og primært i ansigtet og på brystet. De fik det med 14 dages mellemrum (inkubationstiden) og den mindste havde det da han skulle døbes.

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

de kan risikere at få dem senere igen, da barnet ikke er ældre.

Jeg har læst at har man haft det engang får man det aldrig mere

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

netdaddy skriver:

Ved ikke helt hvad du mener med 1-2 måneder eller ældre. Vores store dreng fik skoldkopper i en alder af 2 år og 4 måneder og smittede den mindste af vires drenge der på det tidspunkt har været 4-5 måneder. Og der var ingen fare for noget som helst og ingen af drengene mærkede særlig meget til det. Den store havde mange og på hele kroppen, mens den mindste ikke havde så mange og primært i ansigtet og på brystet. De fik det med 14 dages mellemrum (inkubationstiden) og den mindste havde det da han skulle døbes.

Jeg mener bare er det farligt for en baby at få det når de er så små?

Anmeld

14. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Jeg har læst at har man haft det engang får man det aldrig mere

ikke hvis de får dem  i så tidlig en alder...

Gik til babysvøm med en mor der havde en syg datter med fast indlæggelse hver uge. Hun havde spurgt på børne afd om det ville være en fordel at få hende smidtet nu her, da de alligevel nærmest boed på børne afd. 

De fik at vide at det eneste de fik ud af at få hende smidtet dengang var at hun sikkert ville få dem igen - pga hun ikke var særlig gammel.

Anmeld

14. april 2011

Jibbe

Frej havde mange rigtig mange skoldkopper da han var 3 mdr. Vores læge siger han ikke får det igen og vi mærkede ikke rigtig noget til det. 1 dag med feber og ellers må de ikke have det for varmt da det så vil klø.'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.