Er sgu godt nok lidt hidsig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

1977

Profilbillede for 1977
SpunkenJo skriver:

Man kan søge om at blive sognebarn af den kirke man gerne vil benytte....

Men som udgangsunkt er det de kirker man har tilknytning til nu, eller har haft man kan benytte sig af.

Det giver jo også meget god mening, syns jeg

- Vi kan jo ikke alle benytte Holmens kirke, bare fordi man gerne vil være sådan lidt royal fx

Elsker holmens kirke - der er jeg selv døbt 

Til ts: kan man ikke ansøge om at få lov? Sådan dispentations-noget-halløj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

de-wett

Michelle&Michael skriver:

For hvorfor kan man ikke blive gift eller få sit barn døbt i den kirke man vil? om det så er en kirke der ligger i den anden ende af landet?? Jeg betaler da kirkeskat, men må ikke selv bestemme at jeg vil hiftes i viborg domkirke... for jeg bor ikke i viborg, men lidt udenfor.... Hvorfor??? er sgu lidt hidsig

det forstår jeg ikke helt. Vi måtte da selv bestemme bare det lå i vores kommune. hmm

Anmeld

14. april 2011

henh01

Hej

jeg har ikke læst alle svar, ville blot fortælle at jeg har fået mine børn døbt i en kirke som ikke hørte til vores "distrekt" uden at have en speciel grund. Jeg ringede i god tid og spurgte om det kunne lade sig gøre den givne dag og der var INGEN problemer. Går nu til baby samlesang i den kirke min søn blev døbt i og det er da også den kirke vi vil vies i når den tid kommer.. Kan ikke se problemet.

Er det en kirke i samme kommune?

Anmeld

14. april 2011

Kofoed.

Det er præsten der bestemmer, men hvis det er en tralv kirke (altså der er dåb hver weekend), så for i nok ikke lov.

Vi har lige nu 3 kirker vi diskutere, den vi høre til (bopælssogn) og så der min mor ligger og der kærestes far ligger. Vi kan alle tre steder, netop pga vores forældre er begravet der.

Anmeld

14. april 2011

Nemesis

Vi kunne ikke blive velsignet ii den kirke vi ville..selvom den lå i samme kommune som os..nææh vi måtte holde os til vores sogn og en stangvissen præst som til vielsen sagde..

sisse xxx vil du tage den kvinde som hos dig står ......

Så jeg er helt sikekr på kirken går ind for homosexuelle bryllupper...det går da i hvertfald fint her...selvom jeg nu blev gift med en mand.

Sisse

Anmeld

14. april 2011

Kruse90

DLM skriver:

Det burde du altså godt selv kunne bestemme, jeg havde valgfri kirke i Aalborg hvor min søn er døbt, men jeg kunne ha valgt at få ham døbt i Øster Hurup hvor jeg er fra hvis det var det jeg ville.

Jaaaay øster hurup
Så hyggeligt en sommer by
Har været der HVER sommer siden jeg blev født
OG er det stadig

Anmeld

14. april 2011

Kruse90

Ej jeg vil da også gerne vide om man kan eller ikke kan?
Hvor kan man finde ud af det henne?
Hmm?

Jeg vil ikke i min by jeg bor i, hører til Viborg?
Må man så ikke blive gift i domkirken?

Anmeld

14. april 2011

Stumpen

Lyder underligt.. Min søster og svorger boede i Bramming, men blev gift i Dybe kirke (nær Lemvig) Min søster er døbt og konfirmeret i den kirke..

Anmeld

14. april 2011

DLM

Kruse90 skriver:

Jaaaay øster hurup
Så hyggeligt en sommer by
Har været der HVER sommer siden jeg blev født
OG er det stadig

Ej hvor hyggeligt ja det er blevet en rigtig sommerby. De har fået mange butikker over de senere år

Anmeld

14. april 2011

louise8723

Du kan blive gift i kirken i dit sogn.. eller en kirke du har et hvis forhold til, hvis du er døbt,konfirmeret eller noget andet familiært..

nogen steder kan du være heldig at få lov selvom du ikke har noget tilhørsforhold til kirken!.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.