Er sgu godt nok lidt hidsig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Mischa

For hvorfor kan man ikke blive gift eller få sit barn døbt i den kirke man vil? om det så er en kirke der ligger i den anden ende af landet?? Jeg betaler da kirkeskat, men må ikke selv bestemme at jeg vil hiftes i viborg domkirke... for jeg bor ikke i viborg, men lidt udenfor.... Hvorfor??? er sgu lidt hidsig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

serinasmor

Michelle&Michael skriver:

For hvorfor kan man ikke blive gift eller få sit barn døbt i den kirke man vil? om det så er en kirke der ligger i den anden ende af landet?? Jeg betaler da kirkeskat, men må ikke selv bestemme at jeg vil hiftes i viborg domkirke... for jeg bor ikke i viborg, men lidt udenfor.... Hvorfor??? er sgu lidt hidsig

mener der er noget med at hvis du har en god grund eller speciel tilknytning kan du søge om at få lov selvom du ikke bor i sognet nu

Anmeld

14. april 2011

Mischa

serinasmor skriver:

mener der er noget med at hvis du har en god grund eller speciel tilknytning kan du søge om at få lov selvom du ikke bor i sognet nu

Ok. Michael har boet i Viborg... ved ik om det lige er nok...hehe

Anmeld

14. april 2011

DLM

Det burde du altså godt selv kunne bestemme, jeg havde valgfri kirke i Aalborg hvor min søn er døbt, men jeg kunne ha valgt at få ham døbt i Øster Hurup hvor jeg er fra hvis det var det jeg ville.

Anmeld

14. april 2011

SpunkenJo

Man kan søge om at blive sognebarn af den kirke man gerne vil benytte....

Men som udgangsunkt er det de kirker man har tilknytning til nu, eller har haft man kan benytte sig af.

Det giver jo også meget god mening, syns jeg

- Vi kan jo ikke alle benytte Holmens kirke, bare fordi man gerne vil være sådan lidt royal fx

Anmeld

14. april 2011

Philla

Da vi blev gift, var det i en kirke, som ingen af os havde tilknytning til. Vi gjorde det (for vi vidste godt, at man skulle have en tilknytning), at vi mødte op til en gudstjeneste, talte med præsten og gik hjem og sendte præsten en mail. Hun skrev retur, at hun faldt for vores fremmøde, så hun ville gerne vie os

Anmeld

14. april 2011

serinasmor

Ok. Michael har boet i Viborg... ved ik om det lige er nok...hehe

i kan da prøve ad ..

har sunget til et bryllup i Nr.Sundby hvor brudeparret var fra sjælland men brudens mor var begravet ved kirken så derfor fik de lov ... jeg ved ikke hvor god grunden skal være   men prøv da ad

Anmeld

14. april 2011

mamax3

2 af mine er blevet døbt i samme kirke som jeg er konfirmeret. Vi høre ik til kirken men da jeg er konfirmeret der har jeg tilhørsforhold til kirken.

Anmeld

14. april 2011

qp

Det er jo lidt det samme som med hospitalerne... Da jeg boede i Kbh boede jeg på selveste "Tagensvej" hvorfor det jo ville være oplagt, at jeg kunne komme på Rigshospitalet i forbindelse med fødsel, undersøgelser o.a .... Men næ nej, jeg skulle heeeele vejen til Hvidovre ... for det var jo der vi hørte til!!

Anmeld

14. april 2011

Mischa

qp skriver:

Det er jo lidt det samme som med hospitalerne... Da jeg boede i Kbh boede jeg på selveste "Tagensvej" hvorfor det jo ville være oplagt, at jeg kunne komme på Rigshospitalet i forbindelse med fødsel, undersøgelser o.a .... Men næ nej, jeg skulle heeeele vejen til Hvidovre ... for det var jo der vi hørte til!!

Det er godt nok lidt åndsvagt..

Og jeg ville godt nok blive skuffet hvia jeg ikke kunne blive gift og få mit barn/børn døbt i den kirke jeg ønsker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.