vedr. alkohol, rygning og farvning af hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Sitrani

lillepuller skriver:

held og lykke med baby

Jeg havde holdt mig fra alkohol , ryger ikke og havde holdt mig fra farvning .. men efter jeg har født måtte jeg holde mig fra det igen på grund af ammningen .. og nu er han 5 mdr .. kan slet ikke vente .. men vil heller ikke være ego

Det samme her.....

Kan sagtens følge dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

mette-mus

lillepuller skriver:

okay så man kan godt farve det selv ? ..

ja præcis det er det svare jeg ledte efter .. om det er ligeså skadeligt om man er gravid og drikker såsom at farve hår mens man ammer

Ja, da!!

Jeg har både prøvet mærket Sanotint og Logona med super resultat!

Prøv at google det så kan du også se hvor det forhandles.

Jeg købte det over nettet -det er nok også det billigste..

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

Ellen-mor skriver:

Jeg synes slet ikke du skal føle dig som en dårlig mor Det er også viktig at føle sig vel! Så farv dit hår 

det fordi jeg vil ikke ha der sker mit barn noget ..  det er derfor jeg skriver for at hører om det er MEGA farligt eller kan man undlade det ?

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

SkrukNu skriver:

Åårh jeg kan nu ikke så godt li du siger der ikke sker noget, for det er jo ikke helt rigtigt og det tror jeg også godt du ved.. Og bare det at udsætte børnene for den risici(at der kunne ske dem noget), det ville jeg i hvert fald personligt ikke gøre!!

Altså der er de samme retningslinier for gravide som for ammende og så tror jeg du skal stille dig selv det spørgsmål, om du ville have farvet dit hår mens du var gravid??

Og i forhold til hårfarvning tror jeg meget man tænker i retning af allergi og sådan nogle ting..

Og jeg tænker bare, er det virkelig så presserende at du ikke kan vente til du er færdig med at amme?

jo self kan jeg vente for mit barns skyld .. men jeg skriver jo for at hører fra de andre om erfaringer og lign .

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

mette-mus skriver:

Ja, da!!

Jeg har både prøvet mærket Sanotint og Logona med super resultat!

Prøv at google det så kan du også se hvor det forhandles.

Jeg købte det over nettet -det er nok også det billigste..

okat takker  vil prøve .. men er stadig lidt bange for at gør det mens ejg ammer ..

Anmeld

13. april 2011

Dinna88

mette-mus skriver:

Der er to årsager til at man bør begrænse sit kemi-indtag samt kontakt når man er gravid og ammende.

Den ene årsag er selvfølgelig den oplagte at ens baby har en større risiko for at udvikle allergier (og IKKE kun mod hårfarve)

Men den endnu vigtigere er at en del af disse kemiske stoffer kan forårsage hormonforstyrrelser. Hvilket kan være direkte eller indirekte årsag til rigtig mange sygdomme senere i livet. Som feks. lav sædkvalitet hos mænd!!

Det er jo ikke DEN ENE hårfarve der vælter læsset men i dag får vi jo rigtig meget kemi fra mange sider, hvorfor man jo må prioritere rimelig stramt hvis man vil holde baby nogenlunde kemifri.

Aha, jeg mente det nok
Ja, en enkelt hårfarve er jo ikke skyld i meget alene, som du skriver. Og her er det så jeg personligt mener at man ikke bør farve det.  

Anmeld

13. april 2011

Dinna88

altså jeg har mange veninder som farver hår mens de ammer men da de var gravide passede de meget på rygning og alkohol .. jeg vil bare vide om der er overhovedet forskel

Jeg ser ingen forskel  alle tre dele kan skade. At rygning og alkohol nok skader mere, synes jeg er ligegyldigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.