vedr. alkohol, rygning og farvning af hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

LRJ

Kloster skriver:

Jamen så farv da det hår!!

Men hvad ved jeg... Jeg har kun store børn og dengang jeg var gravid måtte man endda tage en genstand, så man kunne køre hjem. Det var godt for blodomløbet og SÅ slemt var det jo heller ikke, sagde man.

Mit det yngste barn er 7 år, så det er noget tid siden, jeg har været gravid, men jeg synes ofte, folk er helt fanatisk, når man bliver gravid. Dog er jeg self enig i, at både alkohol og rygning er yderst skadeligt. Men make up, cremer, hårfarve osv osv..... Hvad bliver det næste....

Synes man skal bruge sin sunde fornuft........ Har mor det bedst med at være flot og velplejet med fx farvet hår, jamen så farv da det hår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

dollygirl

SkrukNu skriver:

Det skal bestemt ikke lyde hårdt på nogen måde det her!!

Men jeg synes nu slet ikke din argumentation holder!! Det ville være det sammen som hvis et barn kom hjem til mor og spørger om det ikke nok må få en playstation(eller hvad ved jeg) og mor siger så at det må barnet ikke, og barnets argumentation er så at: jamen mor de andre børn må godt...

Hmm jeg håber du kan følge mig.. Jeg synes ikke det holder at du baserer din beslutning på at jamen andre folk gør meget værre ting når de er gravide og ammer..

Altså jeg må nok indrømme at min holdning til de ting der er, at har man ventet 9mdr, mon så ikke man også liige kan vente de sidste 6-8mdr hvor man ammer??

Men altså du skal da gøre hvad du har lyst til jo, og jeg ved faktisk ikke om det er muligt at få hårfarver der ikke er skadelige og ikke går i mælken, men det var da værd at undersøge..

heh .. nej overhovedet ikke ..

Jeg mente at når man ser så mange gravide ryge og drikke og der er virkelig stort antal .. og når der ikke sker noget ved deres babyer, 7,9,13 .. så hvordan ka det være når man vil farve hår og folk eller man selv er mega bange for at der sker noget dårligt ..

jeg vil bare vide om jeg er ego eller er det virkelig dårligt og at farve hår mens man ammer ?

Anmeld

13. april 2011

MorEllen

lillepuller skriver:

okay det er jeg glad for at hører .. følte mig bare som dårlig mor bare ved at ha tanken om at farve mit

Jeg synes slet ikke du skal føle dig som en dårlig mor Det er også viktig at føle sig vel! Så farv dit hår 

Anmeld

13. april 2011

mette-mus

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er når man ammer, er det det samme princip som når man er gravid? Det ville jo virke logisk.

I så fald, så ville jeg aldrig selv gøre det. Og jo, det er da det samme som at ryge og drikke, og det ville jeg heller ikke selv gøre. Der er er grund til at det anbefales, at man ikke gør det  

Men - hvordan er det med farvning af hår, er det allergi ved barnet det kan fremkalde, eller hvordan er det, det hænger sammen? Jeg synes i bund og grund at man skal lade være. Hvis ikke du har gjort det imens du var gravid, hvad sker der så af skade ved at du venter lidt endnu?

Der er to årsager til at man bør begrænse sit kemi-indtag samt kontakt når man er gravid og ammende.

Den ene årsag er selvfølgelig den oplagte at ens baby har en større risiko for at udvikle allergier (og IKKE kun mod hårfarve)

Men den endnu vigtigere er at en del af disse kemiske stoffer kan forårsage hormonforstyrrelser. Hvilket kan være direkte eller indirekte årsag til rigtig mange sygdomme senere i livet. Som feks. lav sædkvalitet hos mænd!!

Det er jo ikke DEN ENE hårfarve der vælter læsset men i dag får vi jo rigtig meget kemi fra mange sider, hvorfor man jo må prioritere rimelig stramt hvis man vil holde baby nogenlunde kemifri.

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er når man ammer, er det det samme princip som når man er gravid? Det ville jo virke logisk.

I så fald, så ville jeg aldrig selv gøre det. Og jo, det er da det samme som at ryge og drikke, og det ville jeg heller ikke selv gøre. Der er er grund til at det anbefales, at man ikke gør det  

Men - hvordan er det med farvning af hår, er det allergi ved barnet det kan fremkalde, eller hvordan er det, det hænger sammen? Jeg synes i bund og grund at man skal lade være. Hvis ikke du har gjort det imens du var gravid, hvad sker der så af skade ved at du venter lidt endnu?

altså jeg har mange veninder som farver hår mens de ammer men da de var gravide passede de meget på rygning og alkohol .. jeg vil bare vide om der er overhovedet forskel

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

Kloster skriver:

Jamen så farv da det hår!!

Men hvad ved jeg... Jeg har kun store børn og dengang jeg var gravid måtte man endda tage en genstand, så man kunne køre hjem. Det var godt for blodomløbet og SÅ slemt var det jo heller ikke, sagde man.

Mit det yngste barn er 7 år, så det er noget tid siden, jeg har været gravid, men jeg synes ofte, folk er helt fanatisk, når man bliver gravid. Dog er jeg self enig i, at både alkohol og rygning er yderst skadeligt. Men make up, cremer, hårfarve osv osv..... Hvad bliver det næste....

Synes man skal bruge sin sunde fornuft........ Har mor det bedst med at være flot og velplejet med fx farvet hår, jamen så farv da det hår

jeg synes bare jeg har ventet længe nu .. men venter nok endnu til den bette er færdig med ammningen ..

Jeg har bare været i tvivl om det er det samme hvis man er gravid og ryger ligesom hvis man ammer og farver hår ?

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

mette-mus skriver:

Hvad med at gå til en "grøn" frisør?

Der er langt færre kemikalier i og dermed mindre dårlig samvittighed. Flere af "de grønne" frisører har jo farver der er godkendte til gravide (og ammende)

Jeg må nok sige at jeg syntes den med at det er mindre slemt end rygning og alkohol ikke rigtig holder.

Måske for 10 år siden, men i dag ved man jo bare helt vildt meget om hvor skadeligt det kan være.

Og når der er andre muligheder? Jeg går selv hos Zenz og syntes at deres farve er mindst lige så god -holder faktisk længere i mit hår.

Ellers kan man også købe "farv-selv" hårfarve i helsebutikker.

okay så man kan godt farve det selv ? ..

ja præcis det er det svare jeg ledte efter .. om det er ligeså skadeligt om man er gravid og drikker såsom at farve hår mens man ammer

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

Tullepii skriver:

Altså jeg synes personligt ikke det gør noget at man får farvet hår.. Du kan bare vælge at sige til din frisør at det ikke skal helt ned i hovedbunden. Og man kan vist også få sådan noget natur farve..

Men jeg gjorde det også selv, og så længe man ikke overdriver kan jeg ikke se det forkerte i det

okay , tak for svaret

Anmeld

13. april 2011

Frejsmor

lillepuller skriver:

heh .. nej overhovedet ikke ..

Jeg mente at når man ser så mange gravide ryge og drikke og der er virkelig stort antal .. og når der ikke sker noget ved deres babyer, 7,9,13 .. så hvordan ka det være når man vil farve hår og folk eller man selv er mega bange for at der sker noget dårligt ..

jeg vil bare vide om jeg er ego eller er det virkelig dårligt og at farve hår mens man ammer ?

Åårh jeg kan nu ikke så godt li du siger der ikke sker noget, for det er jo ikke helt rigtigt og det tror jeg også godt du ved.. Og bare det at udsætte børnene for den risici(at der kunne ske dem noget), det ville jeg i hvert fald personligt ikke gøre!!

Altså der er de samme retningslinier for gravide som for ammende og så tror jeg du skal stille dig selv det spørgsmål, om du ville have farvet dit hår mens du var gravid??

Og i forhold til hårfarvning tror jeg meget man tænker i retning af allergi og sådan nogle ting..

Og jeg tænker bare, er det virkelig så presserende at du ikke kan vente til du er færdig med at amme?

Anmeld

13. april 2011

dollygirl

STN skriver:

Jeg er gravid, og har ikke farvet hår al den tíd jeg har været gravid, og det er egentlig bare en holdning jeg har.. jeg har gjort op med mig selv, at det kan godt vente, til jeg ikke er gravid længere, når nu jeg har valget.... Har spurgt en frisør hvad hun vidste om det, og hun sagde, at det mest af alt var personligt fra kvinde til kvinde, hvad de vælger.. Hun sagde "Man bruger jo så meget andet hver dag, som indeholder stoffer, der ikke er godt for kroppen, og om man så vil farve hår er jo en personlig holdning"...

Jeg er ikke selv fanatisk med at undgå ALT når jeg er gravid, jeg synes tit at det kan tage overhånd... men jeg undgår alkohol, for meget parfume og lignende... Hvad skulle vores mødre, og deres mødre dog ikke have gjort, hvis det var så mega farligt.. Der var ikke noget med at undgå ditten og datten dengang, og synes da selv jeg er kommet ud på den anden side helt sund og rask... jeg mener, i gamle dage var der ikke alle de restriktioner, og hvis det er så mega farligt, så var der nok også flere børn, der var påvirket af det... dermed ikke sagt at man ikke skal passe på, for det går jeg da helt ind for... men tror man skal tage det meste med et gran salt..  For vi er jo mere oplyste i dag, end man nogensinde har været...

Tror jeg kommer til at farve hår, når jeg har født... Jeg får normalt lavet lyse striber.... men who knows, det kan være jeg ikke vil, når det kommer til stykket....

held og lykke med baby

Jeg havde holdt mig fra alkohol , ryger ikke og havde holdt mig fra farvning .. men efter jeg har født måtte jeg holde mig fra det igen på grund af ammningen .. og nu er han 5 mdr .. kan slet ikke vente .. men vil heller ikke være ego

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.